Gå til innhold

Hva betyr i løpet av uka?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal svare på en viktig melding og vil forsikre meg om at jeg ikke misforstår noe. Hva betyr i løpet av uka. Det er i løpet av uken vi er i nå sant? Så frem til denne søndagen. 

Anonymkode: 2536a...09a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skal svare på en viktig melding og vil forsikre meg om at jeg ikke misforstår noe. Hva betyr i løpet av uka. Det er i løpet av uken vi er i nå sant? Så frem til denne søndagen. 

Dersom denne viktige meldingen er i jobbsammenheng, og du har en ordinær jobb med arbeid mandag-fredag så betyr «i løpet av uka» innen fredag…

Anonymkode: f7e2a...cc9

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det dreier seg om jobb, så tenker jeg at slutten på uka er fredag. Hvis du feks skal «svare på et jobbtilbud i løpet av uka», så tenker jeg du bør svare senest fredag. Helst før lunsj også, men det er nok ikke avgjørende. Men ryddig å få gitt beskjeden før arbeidsgiver tar helg. 

Anonymkode: 17729...fd6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dersom denne viktige meldingen er i jobbsammenheng, og du har en ordinær jobb med arbeid mandag-fredag så betyr «i løpet av uka» innen fredag…

Anonymkode: f7e2a...cc9

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis det dreier seg om jobb, så tenker jeg at slutten på uka er fredag. Hvis du feks skal «svare på et jobbtilbud i løpet av uka», så tenker jeg du bør svare senest fredag. Helst før lunsj også, men det er nok ikke avgjørende. Men ryddig å få gitt beskjeden før arbeidsgiver tar helg. 

Anonymkode: 17729...fd6

Ja regnet med at arbeidsleder mente innen fredag, ville bare forsikre meg om at det var denne uken det var snakk om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Iløpet av uka betyr i jobbsammenheng nåværende mandag - fredag, og helst innen rimelighetens tid på fredag, gjerne før kl 13. 

Iløpet av uka betyr i privat sammenheng nåværende mandag - søndag.

Endret av Bombasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobbsammenheng/handel osv: Virkedager. Altså mandag-fredag (så i løpet av uka er senest fredag). 

Privat: senest søndag. 

Anonymkode: 31401...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eller for oss som ofte må jobbe overtid i helgene for å rekke alt: før mandag morgen klokken 0700... søndag kveld er fremdeles i løpet av uka i min jobb. 

Anonymkode: 14fe2...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...