Gå til innhold

Hvor ofte få mat?

Anbefalte innlegg

Gjest marthepia
Skrevet

Jenta mi er nå snart 5 mnd gammel. Hun får morsmelkerstatning. Vi har så vidt begynt med grøt til henne. Til nå har hun fått mat ca hver 3. time. Hender selvfølgelig at vi glemmer når vi sist ga henne mat, men da sier hun ifra :)

Det jeg lurer på er om det er hver 3. time så gamle babyer skal ha mat? Eller skal vi la det gå lengre tid imellom?

Isåfall når skal vi begynne å gå lengre tid imellom og hvor lenge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi henne mat når hun ønsker det du - og ikke la det være styrt etter klokka.

Kanskje det viser seg at hun ikke vil ha mat så ofte som hver 3. time, eller kanskje ikke.

Det ser dere nok ganske snart.

Lykke til

Skrevet

Unger vet selv når de vil ha mat, så jeg synes du skal la henne styre det selv. Forøvrig går det gjerne 4-5 timer mellom hvert måltid når barnet er såpass stort.

Gjest marthepia
Skrevet
Unger vet selv når de vil ha mat, så jeg synes du skal la henne styre det selv. Forøvrig går det gjerne 4-5 timer mellom hvert måltid når barnet er såpass stort.

4-5 timer tror jeg ikke går for oss... Da blir hun grinete!

Vi prøver å øke det til 3,5 time imellom nå. :)

Skrevet

Min sønn er 5 mnd. og han hadde mat hver 3.time og han gikk ikke an å styre annerledes. Jeg har bare merket at avogtil kan det gå bare 1 time før han vil ha mat på nytt og sluker flaska og avogtil sover han i 4-5 timer uten å kreve mat.. Jeg endte opp med å gi han mat når han sier ifra.. og det gjør han høylydt..

Skrevet

Vi har aldri fulgt klokka når det gjelder mating av barna våre. Når de var så små så fikk de mat når de sa i fra. Det kunne gå 2 timer eller det kunne gå 4 timer.

Skrevet

Det er riktig at babyer skal få mat når de er sultne og ikke etter klokka, men siden hun ikke fullammes lenger bør du følge litt ekstra med på mengden mat hun får hver dag. Man kan faktisk gi babyer for mye mat slik at de blir tunge og dorske. Det høres ok ut med 3-4 timer mellom hvert måltid for en baby på denne alderen og videre også. De fleste går jo ikke mer enn 4 max 5 timer uten mat om dagen uansett alder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...