AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #1 Skrevet 8. mars 2023 Du leser om det hele tiden. En kvinne som jobber i en eller annen lederstilling i et konsulent- eller advokatselskap, som snakker i media om hvor "fleksibelt, men hektisk" hun har det, typisk med en mann med lignende arbeid, og sier hun "ikke er noe supermenneske". Disse damene er "flinke til å prioritere" og "får ikke vært med på hver fotballkamp" (underforstått: setter jobben foran barna). Hvorfor får de barn i det hele tatt om de velger å bevisst nedprioritere det å oppdra dem? Anonymkode: ab5e5...f4b 2 1 1
AprilLudgate Skrevet 8. mars 2023 #2 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du leser om det hele tiden. En kvinne som jobber i en eller annen lederstilling i et konsulent- eller advokatselskap, som snakker i media om hvor "fleksibelt, men hektisk" hun har det, typisk med en mann med lignende arbeid, og sier hun "ikke er noe supermenneske". Disse damene er "flinke til å prioritere" og "får ikke vært med på hver fotballkamp" (underforstått: setter jobben foran barna). Hvorfor får de barn i det hele tatt om de velger å bevisst nedprioritere det å oppdra dem? Anonymkode: ab5e5...f4b På selveste kvinnedagen kan du i det minste trollespørre hvorfor karrieremenn får barn 39 2 6
Isambard Skrevet 8. mars 2023 #3 Skrevet 8. mars 2023 Samme grunn som karrieremenn: De har lyst på barn. Det går åpenbart an å kombinere jobb med barn. De fleste gjør det. 17 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #5 Skrevet 8. mars 2023 Hvorfor velger fattige å få barn? Anonymkode: d92b5...5a2 14 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #7 Skrevet 8. mars 2023 Ville du spurt det samme om karrieremenn? Ikke det nei? Så slutt å snakke ned kvinner! Anonymkode: b8436...55a 11
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #8 Skrevet 8. mars 2023 Fordi vi har lyst på barn? Anonymkode: e0717...0d5 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #9 Skrevet 8. mars 2023 Min mor var slik. Jeg har hatt en kjempefin barndom til tross for at hun ikke var på hver håndballkamp og jeg hadde kjøpekake på bursdagen min😊 Jeg har også en jobb som er viktig for meg, jeg greier å kombinere det med å være mamma, men da må noe velges bort. Det er ikke barna til «karrierekvinnene» som ikke greier seg bra her i livet, det er andre grupper jeg hadde bekymret meg mer for. Anonymkode: 90b46...6e2 15 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #11 Skrevet 8. mars 2023 Hvorfor får karrieremenn egentlig barn? Du leser om det hele tiden. En mann som jobber i en eller annen lederstilling i et konsulent- eller advokatselskap, som snakker i media om hvor "fleksibelt, men hektisk" han har det, typisk med en kone med lignende arbeid, og sier han "ikke er noe supermenneske". Disse mennene er "flinke til å prioritere" og "får ikke vært med på hver fotballkamp" (underforstått: setter jobben foran barna). Hvorfor får de barn i det hele tatt om de velger å bevisst nedprioritere det å oppdra dem? Anonymkode: 952d2...62a 11 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #12 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hvorfor får de barn i det hele tatt om de velger å bevisst nedprioritere det å oppdra dem? Fordi de er søte, og min mann kan passe på de mens jeg tjener penger. Anonymkode: 245a6...48b 4 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #13 Skrevet 8. mars 2023 Jeg tenker jo at alle, uansett kjønn og livssituasjon, bør tenke nøye igjennom om det med å få barn er noe som passer for seg. Synes det virker som om endel får barn fordi det er det som er forventet å få det, uten å ha tenkt så mye igjennom på forhånd hvordan det skal gå til. Har vi tid, helse og økonomi til dette? Ønsker vi å gjøre de nødvendige tilpasningene i livet vårt for at det skal fungere med barn? Hva er barnets beste? Det spiller jo ingen rolle om det er mannen eller kvinnen som har en krevende karriere, eller begge for den del, men barna trenger jo oppfølging, støtte og kjærlighet. Man er jo nødt til å planlegge deretter. Å få barn er et stort prosjekt som foreldrene må være innstilt på å investere i. Men det ansvaret ligger selvsagt på begge foreldrene i fellesskap, ikke bare på mor. Anonymkode: ba874...af3 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #14 Skrevet 8. mars 2023 Må man være på hver fotballkamp da? Anonymkode: 82498...558 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #15 Skrevet 8. mars 2023 Hvem skal ellers få barn? Barn er DYRT. Anonymkode: 46b38...497 3
Hippogriff Skrevet 8. mars 2023 #16 Skrevet 8. mars 2023 Her i huset er barna en prioritet for mamma også etter de er voksne, selv om mamma er såkalt «karrierekvinne» (usikker på verdien av begrepet, jeg er jo bare en kvinne som tilfeldigvis er dyktig i jobben min og blir satset på). «Flink til å prioritere» betyr jo ikke nødvendigvis at barna blir nedprioritert. Hobbyer, egne fritidsinteresser og egentid ble utradert for min del. Da barna var små gikk det stort sett i jobb og familie. Nå som de er store, er det mer rom for sånt igjen. Men barna har da alltid vært førsteprioritet. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #17 Skrevet 8. mars 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Du leser om det hele tiden. En kvinne som jobber i en eller annen lederstilling i et konsulent- eller advokatselskap, som snakker i media om hvor "fleksibelt, men hektisk" hun har det, typisk med en mann med lignende arbeid, og sier hun "ikke er noe supermenneske". Disse damene er "flinke til å prioritere" og "får ikke vært med på hver fotballkamp" (underforstått: setter jobben foran barna). Hvorfor får de barn i det hele tatt om de velger å bevisst nedprioritere det å oppdra dem? Anonymkode: ab5e5...f4b Har sett det samme selv. Og på en måte er det sant, men du bør nok ha jobben din som hobby. Så ett intervju med en karrierekvinne som sa at de 10 første årene etter mastergraden så kan det bli veldig hektisk og lite forutsigbart. Men etter det så gikk hun hjem fra jobben klokka 16 nærmest hver dag og fikk tid til å hente ungen i barnehagen og spise middag med mann og barn. Før hun tok hjemmekontor fra 19-23 hver dag og gikk å la seg. Var det hektisk så måtte hun selvsagt jobbe mye mer. Anonymkode: 61b9d...48d
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #18 Skrevet 8. mars 2023 1 hour ago, AprilLudgate said: På selveste kvinnedagen kan du i det minste trollespørre hvorfor karrieremenn får barn Mennene er selvsagt verre på dette. Har selv en kompis som hadde karrerefar. Han hadde ikke engang tid til å komme i konfirmasjonen til egen sønn. Men i avisa kunne han stå og fortelle at det han var mest stolt over var sin rolle som far. Anonymkode: 61b9d...48d 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #19 Skrevet 8. mars 2023 For en mann er det risikosport å være den som "tar seg av hjemmet". Les: Kona har karrieren, tjener mesteparten av pengene og mannen tar den tradisjonelle husmor rollen (misforstå meg rett). Dette er det faktisk forsket på :-) Ingen er mer utro blant kvinner en kvinner fra 35-45 med høy utdanning. Miljø med mange ressurssterke menn, seminarer, prosjektmøter og reiser . Masse attraktive ressurssterke menn de har ting til felles med. Middager, baråpning , sosiale tilstelninger og hotellrom. Ting ligger til rette. (Mange) kvinner mister gradvis respekten for sin mann når hun er hoved sørger. Instinktiv vil de nedgradere sin mann siden det er hun som betaler regningen og tar økonomiske avgjørelser. Som en kvinnelig Adm.Dir uttrykte det: Hun var sjef over 50 personer på jobben, tok avgjørelsene, tjente mye penger og har stor respekt utenfor hjemmet. Hun kommer hjem og betaler regningene. Så skulle hun gå ned på kne og gi en blowjob til sin hjemmeværende mann. (Dermed ta en underdanig posisjon?!) Det føltes bare helt feil. Anonymkode: 754b0...e9a
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #20 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For en mann er det risikosport å være den som "tar seg av hjemmet". Les: Kona har karrieren, tjener mesteparten av pengene og mannen tar den tradisjonelle husmor rollen (misforstå meg rett). Dette er det faktisk forsket på 🙂 Ingen er mer utro blant kvinner en kvinner fra 35-45 med høy utdanning. Miljø med mange ressurssterke menn, seminarer, prosjektmøter og reiser . Masse attraktive ressurssterke menn de har ting til felles med. Middager, baråpning , sosiale tilstelninger og hotellrom. Ting ligger til rette. (Mange) kvinner mister gradvis respekten for sin mann når hun er hoved sørger. Instinktiv vil de nedgradere sin mann siden det er hun som betaler regningen og tar økonomiske avgjørelser. Som en kvinnelig Adm.Dir uttrykte det: Hun var sjef over 50 personer på jobben, tok avgjørelsene, tjente mye penger og har stor respekt utenfor hjemmet. Hun kommer hjem og betaler regningene. Så skulle hun gå ned på kne og gi en blowjob til sin hjemmeværende mann. (Dermed ta en underdanig posisjon?!) Det føltes bare helt feil. Anonymkode: 754b0...e9a Og menn i samme miljøer er IKKE like utroe? 😉 Nå er det vel endel flere menn også i disse miljøene, dvs at det er mange flere menn i disse miljøene enn kvinner.... 😉 Mange kvinner har forøvrig menn av samme kaliber, som de ikke mister respekten for 😉 Absolutt alle menn jeg har truffet i slike miljøer har prøvd å få sex av meg, så dette er verste sort.... 😉 Anonymkode: 29b50...a73 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå