AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #1 Skrevet 8. mars 2023 Ville dere pakket i en stor trillekoffert til mamma, pappa og baby? Eller flere små bager? hilsen en som aldri har født før😂 Anonymkode: 6a682...25c
Hirka89 Skrevet 8. mars 2023 #2 Skrevet 8. mars 2023 Kommer an på hvor mye du skal ha med deg 😅 Sist hadde vi en mellomstor bag og en sekk. Tipper det blir det samme denne gangen.
Newgirll Skrevet 8. mars 2023 #3 Skrevet 8. mars 2023 Vi har pakka alt til meg, mannen og baby i samme bag, også har vi en sekk til fødestua ved siden av 😁
Rainbow91 Skrevet 8. mars 2023 #4 Skrevet 8. mars 2023 Vi brukte én trillekoffert. Hadde også med stellesekken til vesla hvor vi hadde hennes klær osv for hjemreise.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #5 Skrevet 8. mars 2023 Da jeg fikk barn var det ikke noe som het fødebag, (langt mindre trillekoffert), ha ha. Tror bare jeg hadde med meg en bok. Pappaen hadde med litt babyklær da han hentet oss. Gikk kjempefint. Anonymkode: 0e71c...0ec 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #6 Skrevet 8. mars 2023 Hadde en trillekoffert til meg og en liten bag til babyen sine ting. Fødselen ble igangsatt så da fikk jeg beskjed om at det kunne ta lang tid og at jeg måtte pakke med nok skift. Far pakket i egen sekk. Han glemte selvfølgelig ting da han ikke pakket på forhånd. Ikke lett å huske alt klokka fire på natta. Han tok med babyen sine ting da han kom til fødestua så jeg hadde kun trillekoffert og håndveske å passe på. Anbefaler uansett trillekoffert fremfor bag da det er mye enklere å flytte på seg med trillekoffert. Jeg byttet plass tre ganger. Anonymkode: fc1bf...e14
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #7 Skrevet 8. mars 2023 En trillekoffert med mine og baby sine ting, og en egen trillekoffert for pappa’n. Anonymkode: ae27d...331
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #8 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Da jeg fikk barn var det ikke noe som het fødebag, (langt mindre trillekoffert), ha ha. Tror bare jeg hadde med meg en bok. Pappaen hadde med litt babyklær da han hentet oss. Gikk kjempefint. Anonymkode: 0e71c...0ec Og dette er nyttig informasjon fordi? Anonymkode: 6a682...25c 5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #9 Skrevet 8. mars 2023 Vi pakket i en trillekoffert , også hadde jeg en stor veske + ammepute på slep. I vesken hadde jeg brus, sjokolade, grønne epler og farris 😂 Skulle være borte en uke så visste at vi måtte ha en del skift til oss alle. Hadde også med pc, utrolig hvor kjedelig det kan være på barsel🙈 Anonymkode: b9d15...1e9
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #10 Skrevet 9. mars 2023 Vi reiste hjem fra barsel i går og mtp at jeg endte med keisersnitt og bare kan løfte babyen så ble det veeeldig mye å bære for far som endte opp med bilstol, min bag, sin egen sekk, sekk til babyen, 2 jakker og 1 veske 🤪 Utgangspunktet var vanlig fødsel og at bilen stod i parkeringskjelleren, men fordi vi måtte ligge mye lengre på sykehuset enn planlagt så måtte mamma som passet ungene ta bilen vår for å få kabalen til å gå opp. Vi tok derfor taxi hjem i tillegg så planen om å bare pakke gradvis ned i bilen var heller ikke gjennomførbar. Så mitt råd er definitivt: pakk alt i et slik at det kan håndteres av far alene hvis det er nødvendig 😬 Anonymkode: 6baab...bd9 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #11 Skrevet 9. mars 2023 Weekendbag hadde vi Anonymkode: 76c25...e2b
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #12 Skrevet 9. mars 2023 Hadde med en vanlig ryggsekk. Man trenger ikke så fryktelig mye med seg.. Anonymkode: c4549...ef1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #13 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Og dette er nyttig informasjon fordi? Anonymkode: 6a682...25c La personen få mimre og kose seg. Det du skrev var jo ikke noen nyttig tilføyelse heller. Anonymkode: d3f34...b5d
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #14 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Og dette er nyttig informasjon fordi? Anonymkode: 6a682...25c Det skal jeg fortelle deg. Det er fordi hysteriet rundt babyer/utstyr osv har tatt fullstendig av. Man trenger mye mindre enn mange tror. De to-tre dagene man ligger på sykehus trenger man knapt noe som helst. Anonymkode: 0e71c...0ec 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #15 Skrevet 9. mars 2023 Kan absolutt være greit med en trillekoffert ja. Trenger ikke sånn stor da. Så kan du trille den mens pappa bærer baby og bilstol når dere drar hjem. Anonymkode: 1422b...db0
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #16 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 8.3.2023 den 10.58): Da jeg fikk barn var det ikke noe som het fødebag, (langt mindre trillekoffert), ha ha. Tror bare jeg hadde med meg en bok. Pappaen hadde med litt babyklær da han hentet oss. Gikk kjempefint. Anonymkode: 0e71c...0ec Folk liker å lage styr om alt i graviditeten. Anonymkode: 8b7dd...6ab 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #17 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hadde med en vanlig ryggsekk. Man trenger ikke så fryktelig mye med seg.. Anonymkode: c4549...ef1 Her hadde jeg og far en sekk hver. Jeg hadde med altfor mye egentlig, trengte bare toalettsaker, lader, tøfler, og et antrekk å dra hjem i. På sykehuset brukte jeg kun deres skjorter og nettingtruser. Anonymkode: 8de4e...767
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #18 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Folk liker å lage styr om alt i graviditeten. Anonymkode: 8b7dd...6ab Er det å lage styr fordi man ønsker å ha rene klær, toalettsaker og typ tidsfordriv mens man sitter på et rom i flere dager med en unge som mest sannsynlig bare sover ? Drit kjedelig på barsel, så veldig glad jeg hadde med både pc og snacks når jeg måtte være der i nesten en uke 😂 Anonymkode: b9d15...1e9
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #19 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er det å lage styr fordi man ønsker å ha rene klær, toalettsaker og typ tidsfordriv mens man sitter på et rom i flere dager med en unge som mest sannsynlig bare sover ? Drit kjedelig på barsel, så veldig glad jeg hadde med både pc og snacks når jeg måtte være der i nesten en uke 😂 Anonymkode: b9d15...1e9 Var også på barsel I nesten en uke med baby som måtte vekkes hver 3 time for mat og gulp og blodprosent på 8,24 på meg selv. Ikke akkurat så mye mer å gjøre enn å tvinne tommeltotter. Fikk ikke ha besøk på rommet av annet enn egne barn så når bestemor kom med barna våre for å besøke så måtte vi ned i fellesområdene til kvinne barn-senteret, evt bestemor måtte sitte alene nede. Kunne ikke gå rundt i sykehusskjorte der så da måtte vi naturligvis ha klær på, det er ikke godt og varmt i inngangspartiet på et sykehus når det er 15 minusgrader ute. Sist da vi lå på barselhotellet så måtte vi ned i hotellets restaurant for å spise, så det var ikke et alternativ å kun gå i sykehusskjorte der heller. Samme utfordring med kald lobby på vinteren. Vil ikke akkurat si at vi var oversvømt med rene klær, men når det er vinter ute så holder det liksom ikke med en lett sommerkjole. Et par joggedresser hver tar tross alt litt plass i tillegg til basics det gjør også sandaler til 2, sjampo og balsam, toalettmappe for 2 stk samt at vi også valgte å ta med egne klær til babyen pga dårlig erfaring med sykehusets tilbud. Vi hadde også med bilstol, teppe og varme klær til hjemreise, samt 2 store vinterjakker som vi reiste i. Hadde ikke med pc eller ipad eller noe sånt, men skulle definitivt hatt det mtp hvor mye dødtid vi hadde 😅 Vi hadde likevel en god del bagasje og var veldig glade for at vi hadde med oss litt ekstra når vi endte opp med gulpebaby og mange døgn mer enn vi hadde regnet med. Vi hadde med for lite klær og endte opp med å skylle t-skjorter og babyens klær og tørke i dusjen 🤪 Men for all del, det var jo sånn sett lettere å føde i juli slik jeg gjorde med mitt første barn kontra å føde i snøstorm slik det ble med mine 2 andre 😊 Det krever definitivt litt mer pakking. Anonymkode: 6baab...bd9 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #20 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Var også på barsel I nesten en uke med baby som måtte vekkes hver 3 time for mat og gulp og blodprosent på 8,24 på meg selv. Ikke akkurat så mye mer å gjøre enn å tvinne tommeltotter. Fikk ikke ha besøk på rommet av annet enn egne barn så når bestemor kom med barna våre for å besøke så måtte vi ned i fellesområdene til kvinne barn-senteret, evt bestemor måtte sitte alene nede. Kunne ikke gå rundt i sykehusskjorte der så da måtte vi naturligvis ha klær på, det er ikke godt og varmt i inngangspartiet på et sykehus når det er 15 minusgrader ute. Sist da vi lå på barselhotellet så måtte vi ned i hotellets restaurant for å spise, så det var ikke et alternativ å kun gå i sykehusskjorte der heller. Samme utfordring med kald lobby på vinteren. Vil ikke akkurat si at vi var oversvømt med rene klær, men når det er vinter ute så holder det liksom ikke med en lett sommerkjole. Et par joggedresser hver tar tross alt litt plass i tillegg til basics det gjør også sandaler til 2, sjampo og balsam, toalettmappe for 2 stk samt at vi også valgte å ta med egne klær til babyen pga dårlig erfaring med sykehusets tilbud. Vi hadde også med bilstol, teppe og varme klær til hjemreise, samt 2 store vinterjakker som vi reiste i. Hadde ikke med pc eller ipad eller noe sånt, men skulle definitivt hatt det mtp hvor mye dødtid vi hadde 😅 Vi hadde likevel en god del bagasje og var veldig glade for at vi hadde med oss litt ekstra når vi endte opp med gulpebaby og mange døgn mer enn vi hadde regnet med. Vi hadde med for lite klær og endte opp med å skylle t-skjorter og babyens klær og tørke i dusjen 🤪 Men for all del, det var jo sånn sett lettere å føde i juli slik jeg gjorde med mitt første barn kontra å føde i snøstorm slik det ble med mine 2 andre 😊 Det krever definitivt litt mer pakking. Anonymkode: 6baab...bd9 Nettopp. Vi hadde flere timer reisevei, måtte ha med nok bagasje siden vi visste at vi skulle være der minst 5 dager, og mulig mer. Var også vinter og KALDT🙈 Tror babyen var våken en halvtime i døgnet den første uken😏 Så tiden gikk sagte og er veldig glad vi hadde med pc så vi kunne se litt serier osv. Var også ute å gikk oss et par lufteturer (godt med både luft og bevegelse etter operasjon) og det kunne vi ikke gjort om vi ikke hadde ordentlige klær med😅 Anonymkode: b9d15...1e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå