Gå til innhold

Tips til fine reisemål i Afrika?

Lars1009

Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale fine steder å reise til i Afrika, ved sjøen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det blir jo litt som å spørre om et fint sted ved sjøen i Europa 😜

Hva ønsker du ut av ferien din? 

Anonymkode: 1588e...b54

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen lang smørbrødliste over akkurat hva jeg ønsker, men: -Fine strender. -Relativt barnevennlig (11-15 år). -Gjerne litt autentisk afrikansk (ja, jeg vet det er et stort kontinent med 50 land og 200 språk og ikke homogent)... -Alkoholservering...

Tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lars1009 skrev (2 minutter siden):

Har ikke noen lang smørbrødliste over akkurat hva jeg ønsker, men: -Fine strender. -Relativt barnevennlig (11-15 år). -Gjerne litt autentisk afrikansk (ja, jeg vet det er et stort kontinent med 50 land og 200 språk og ikke homogent)... -Alkoholservering...

Tips? 

Badeferie, altså. Igjen kommer det litt ned til hva dere ønsker. Cape Town har strand og er kjempefint om man også ønsker litt byliv. Tunisia og Egypt har mange flotte resorts, og i Egypt er det også mulig å ta dagstur til for eksempel pyramidene. Madagaskar er nydelig. 

Men, igjen, i det du sier "autentisk afrikansk" så høres du ut som en amerikaner som skal "see europe" på en langhelg. 

Anonymkode: 1588e...b54

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Somalia?

Anonymkode: 55ed0...f53

Har hørt al-Shabaab arrangerer guidede turer for turister der. 

Anonymkode: ddd44...d0c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når har du tenkt å reise?  Sør-Afrika har vinter når vi har sommer.  Null bading.  

Kysten av Kenya har fine strender, og det samme finner man på Zansibar.  Dog er hotellene med murer og bevoktede porter. Godt badeklima hele året.  
Sharm el Sheik og Hurghada i Egypt har badetemp hele året, men er kanskje litt mindre Afrika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egypt er flott. Men slitsomt med endel muslimske regler og skikker. Mye man bør sette seg inn i. Det er og ekstremt mye pågående selgere der. Hold også godt på verdisakene. Men helt vanvittig flott land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vært på Zanzibar, og det var virkelig helt nydelig. Det går charter dit.

Anonymkode: c5e68...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...