Gå til innhold

Hvilken stønader kan jeg få fra nav?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er uføretrygdet og nylig blitt enslig mor, jeg skal ha barna nesten hele tiden. Og lurer på hvilke stønader jeg har rett på?

har søkt utvider barnetrygd, men lirer på om det er noe mer? Trenger alt jeg kan få, da det ikke er mye av penger her om dagen med disse prisene :) 

Anonymkode: f513f...f5f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sosialstønad, kanskje?

Bostøtte. Og bidrag fra far. Og barnetillegg til uføretrygden, men det har du kanskje fra før?

Det er vel det som er utenom så lenge barna er friske, slik at du ikke kan søke noe omsorgspenger eller pleiepenger eller grunnstønad eller hva nå alle de stønadene heter. 

Hvis barna er under 8 år kan du vel søke overgangsstønad kanskje?

Anonymkode: 46eeb...4d8

AnonymBruker
Skrevet

Stønad til barnetilsyn (hvis barna er i barnehage- og SFO-alder).

Barnebidrag.

Barnetillegg på uføretrygden.

Anonymkode: baedc...57b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du barn under 2 år som ikke er i barnehagen, så kan du få 7500 kr per barn. Det er også noe som hete barnetillegg. Du kan lese om det på NAV sine sider. 

https://www.nav.no/uforetrygd#tillegg

714055830_Screenshot_20230308-075453_SamsungInternet.thumb.jpg.5f236a7322543322c263da457fc59cda.jpgScreenshot_20230308_075532.thumb.jpg.791972960255f64d2579fa84ba19a932.jpgScreenshot_20230308_075553.thumb.jpg.5d95e6cb3812ad4080705e2d2c3fb702.jpg

Anonymkode: a5d7f...0a6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sosialstønad, kanskje?

Bostøtte. Og bidrag fra far. Og barnetillegg til uføretrygden, men det har du kanskje fra før?

Det er vel det som er utenom så lenge barna er friske, slik at du ikke kan søke noe omsorgspenger eller pleiepenger eller grunnstønad eller hva nå alle de stønadene heter. 

Hvis barna er under 8 år kan du vel søke overgangsstønad kanskje?

Anonymkode: 46eeb...4d8

Hun har ikke rett på overgangsstønad nei. Da må man være i minst 50 prosent arbeid eller studere 

Anonymkode: 23e5c...821

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ha rett på overgangsstønad (man kan fritas fra kravet om aktivitet, dette vet jeg da jeg har overgangsstønad selv og er fritatt fra aktivitet) 

du får utvidet barnetrygd, du kan få småbarnstillegg om du oppfyller kravene 

Barnetillegg for uføretrygden skal justere

støtte til barnetilsyn 

Kan være greit å sende melding inne på mitt nav, jeg opplever ofte at de er hjelpsomme 

Anonymkode: 63e67...998

AnonymBruker
Skrevet

Kontakt nav og spør dem. Det er ikke slik at de unngår å si hva du har rett på. 

Anonymkode: fdf63...3f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...