Gå til innhold

Bacon som er kun kjøtt og salt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det i Norge? 

Anonymkode: c5969...bd3

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Bacon er jo røyket kjøtt, hva mener du med bare kjøtt og salt? Mener du røyket kjøtt uten fett på?

I så fall tenker jeg at sommerkoteletter, der du kan kutte bort fettranden, må være det som kommer nærmest. Er jo (dessverre) ikke tynne skiver da.

Endret av Brunhilde
AnonymBruker
Skrevet

Regner med TS mener bacon som kun er tørrsaltet og røkt, og ikke tilsatt noe annet av tilsetningsstoffer som feks nitritt? Det er jo det som gjør bacon og annet kjøttpålegg kreftfremkallende, og som er grunnen til at man bør begrense inntaket av det.

TS: Jeg tror kanskje at bacon fra Heinrich Jung er uten andre tilsetningsstoffer enn salt, men jeg klarte ikke å finne bekreftelse på nett. Her i byen fås det i spesialbutikker, jeg vet også at det selges i Reko-ringer på østlandet. Anbefaøer ellers at du sjekker svineprodusenter i din lokale Reko-ring.

Anonymkode: c074e...7cc

AnonymBruker
Skrevet
Brunhilde skrev (1 time siden):

Bacon er jo røyket kjøtt, hva mener du med bare kjøtt og salt? Mener du røyket kjøtt uten fett på?

I så fall tenker jeg at sommerkoteletter, der du kan kutte bort fettranden, må være det som kommer nærmest. Er jo (dessverre) ikke tynne skiver da.

Hvis denne tolkningen er riktig er det jo bare å velge såkalt engelsk filetbacon. 

Grøstad har feks: https://www.matoppskrift.no/ingrediens/groestadgris-baconfilet

Skrevet

Mener du lettsaltet flesk?  Det er ikke røkt slik bacon er. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis denne tolkningen er riktig er det jo bare å velge såkalt engelsk filetbacon. 

Grøstad har feks: https://www.matoppskrift.no/ingrediens/groestadgris-baconfilet

Sant nok! Den tanken streifet meg ikke, men det er jo den aller beste løsningen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...