Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er helt gal når det gjelder innkjøp av sminke! kjøper alt av smine, da mest øyenskygge... har nesten alle farger

men jeg klarer ikke kombinere disse. bruker som regel litt lys brun farge lignende på lokket, litt mørkere i buen over og litt oppover skrått mot brynet og lyst under brynet. bruker vel i gurnnen mye sminke, jeg vil at det skal synes.

andre ganger bruker jeg rosa og litt mørkere over i buen,

men sotede øyne....??? kan ikke... og andre måte rå gjøre det på??kan ikke......jeg kan ikke noe ellers.. er helt ute på jordet. tragisk å ha så mye farge og bare bruke det samme.

jeg meldte meg på sånn kurs engang og fikk hjelp til daglig sminkelegging, kosta fletta men var elendig!!!!!! så har lest litt på nett, men jeg finner ingen fine sider, engelsk kan jeg ikke forstå!

har blåe øyne, lys hud og synes jeg fort ser ganske syk ut med altfor mørk eller altfor lys sminke.

trenger gode råd altså..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mange parfymerier kommer det med jevne mellomrom representanter for de ulike merkene og legger make-up. Bestill en slik time neste gang det dukker opp noen i et parfymeri nær deg. Opplæringen er nesten alltid gratis hvis du kjøper produkter for noen hundre kroner etterpå (og da får du jo kvalitetsprodukter som du har lært deg å bruke).

Body Shop har alltid gratis sminkelegging/opplæring i butikkene sine, og sist jeg sjekket var det ingen kjøpeplikt etterpå heller.

Det er helt umulig å svare på spørsmålet ditt uten å se deg og de produktene du har!

Skrevet

Jeg kjenner litt til det der... Har mye bra sminke, men er ikke flink til å kombinere. For en liten stund sinden fant jeg en kombinasjon som jeg syns er kjempefin til lys hud og blå øyne: Jeg kjøpte Dior "Duo" Eyeshadow i lys- og mørk grønn. Kan brukes i tynt lag til hverdags og tykt til sexy og festlige anledninger. Bruk den lyse over hele øyelokket, så den mørke opp til globallinjen og litt utover. Det følger med en ekstra tynn applikator, spesielt egnet til å legge en tynn linje under øyet. Svart eyeliner og mascara hører til. Sotete make-up på en ny måte!Jeg skumleste også siste utgave av Det Nyes "make-up og hår", der var det "oppskrift" på lilla, sotete sminke. Stilig!!!

Skrevet

Selv har jeg blitt sminket hos Body Shop flere ganger, og det er helt greit for å lære litt, og å få nye ideer. Det Nyes Make up og hår har en det trinn-for-trinn tips som er enkle å følge.

Det du også kan gjøre er å høre med frisøren din om du kan får være modell hvis hun skal på sminkekurs, eller om det er noen andre du kan spørre om å være modell for (frisørelever er kanskje på sminkekurs?). Selv har jeg sittet modell, og det var lærerikt og kjempegøy!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...