AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #1 Skrevet 7. mars 2023 Er det bingo om man får toll eller moms på varer? Jeg bestiller en del krystaller inn i landet her og også varer fra Kina. Noen ganger får jeg tollgebyr, andre ganger ikke. Moms har jeg enda ikke opplevd å få. Dette er stort sett varer til flere tusen kr. Er det bingo om man må betale eller ikke? Trodde alt ble stoppa i tollen etter de nye reglene, men sånn er det ikke da eller? Venter 3 pakker sendt med UPS nå, så blir spennende å se hva som skjer denne gangen. Anonymkode: 29ba8...2ca
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #2 Skrevet 7. mars 2023 Hvis de du bestiller fra er VOEC registrert og kjøp under 3000 NOK så tilkommer ikke noe mer Anonymkode: 42413...ccb 2
Maskinfører Skrevet 7. mars 2023 #3 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis de du bestiller fra er VOEC registrert og kjøp under 3000 NOK så tilkommer ikke noe mer Anonymkode: 42413...ccb Om du er heldig så tilkommer det ikke noe har bestilt mye fra Milner Off Road i England og har fått Faktura fra DHL til tross for VOEC og at det står tydelig på dokumentene bestilling på mellom 1 000,- eller 1 500,- står tydelig på esken VOEC+nummer
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #4 Skrevet 7. mars 2023 4 minutter siden, Maskinfører said: Om du er heldig så tilkommer det ikke noe har bestilt mye fra Milner Off Road i England og har fått Faktura fra DHL til tross for VOEC og at det står tydelig på dokumentene bestilling på mellom 1 000,- eller 1 500,- står tydelig på esken VOEC+nummer Da må du ta det med DHL, for det er feil Anonymkode: 42413...ccb 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #5 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvis de du bestiller fra er VOEC registrert og kjøp under 3000 NOK så tilkommer ikke noe mer Anonymkode: 42413...ccb De er ikke under VOEC, men det ligger heller ingen kvittering i boken og Inge. Sum står på pakken heller, så hvordan skal tolletaten egentlig vite hva jeg har betalt? De kan ikke fortolle eller ta moms for noe de ikke vet kostnaden på. Anonymkode: 29ba8...2ca
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #6 Skrevet 8. mars 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: De er ikke under VOEC, men det ligger heller ingen kvittering i boken og Inge. Sum står på pakken heller, så hvordan skal tolletaten egentlig vite hva jeg har betalt? De kan ikke fortolle eller ta moms for noe de ikke vet kostnaden på. Anonymkode: 29ba8...2ca Da kan det bli "skjønnslignet" Anonymkode: 42413...ccb
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #7 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da kan det bli "skjønnslignet" Anonymkode: 42413...ccb Som sagt har jeg fått flere pakker på denne måten, men det skjer ingenting. Bare lurer på hvorfor det er sånn. Noen blir tydeligvis ikke stoppet i tollen. Anonymkode: 29ba8...2ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå