Gå til innhold

Ville dere gitt han en ny sjanse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En som ghostet meg i fjor etter 5 måneders dating gjennom fjor vår og sommer har tatt kontakt og sier han vil prate med meg om hvorfor ting ble sånn. Jeg vet ikke om han har tenkt til å be om en ny sjanse men han fikk mange sjanser fra meg til å gjøre ting godt igjen og han hadde visst mye issues den gang. Jeg har egentlig gått videre nå og gidder ikke gå tilbake til samme gamle hvor han ikke vil binde seg. Tror dere han vil be om ny sjanse eller bare gi meg en forklaring? Jeg ba om en forklaring når han ghostet men fikk aldri svar den gang, er litt unødvendig å komme med en forklaring når vi ikke har hatt kontakt på snart 6 måneder. .! Ville dere møtt han å hørt hva han skal si eller bare sagt nei takk? og hvordan ville dere oppført dere? Tatt det som et hyggelig treff og catchet opp eller bare vært nøytral og ventet på at han skulle snakke? 

Anonymkode: f9d13...a40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde takket nei. Du har jo kommet deg passe gjennom det, og nå skal han rippe opp i gamle sår? En som ghoster, og ikke engang gir et svar på hvorfor? Si at du ikke ønsker treff. Du skylder han absolutt ingenting.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En som ghostet meg i fjor etter 5 måneders dating gjennom fjor vår og sommer har tatt kontakt og sier han vil prate med meg om hvorfor ting ble sånn. Jeg vet ikke om han har tenkt til å be om en ny sjanse men han fikk mange sjanser fra meg til å gjøre ting godt igjen og han hadde visst mye issues den gang. Jeg har egentlig gått videre nå og gidder ikke gå tilbake til samme gamle hvor han ikke vil binde seg. Tror dere han vil be om ny sjanse eller bare gi meg en forklaring? Jeg ba om en forklaring når han ghostet men fikk aldri svar den gang, er litt unødvendig å komme med en forklaring når vi ikke har hatt kontakt på snart 6 måneder. .! Ville dere møtt han å hørt hva han skal si eller bare sagt nei takk? og hvordan ville dere oppført dere? Tatt det som et hyggelig treff og catchet opp eller bare vært nøytral og ventet på at han skulle snakke? 

Du kjenner vedkommende best så du vet egentlig best, men ut fra hva du sier høres det ut som en som ønsker å ha "noe", men foretrekker å ikke binde seg i håp om noe bedre - "gresset er alltid grønnere på den andre siden" type tankegang. Du kan alltids ta å høre forklaringen, men greit å notere også hvordan forklaringen er og hvordan han får den fram på i forhold til hvordan det er blitt gjort tidligere. Samme type forklaringsmønster tyder ofte på at ting ikke har endret seg. Et hyggelig treff tenker jeg ikke utgangspunktet bør være. Prøv etter beste evne å være objektiv. Lykke til ❤️

AnonymBruker
Skrevet
visp skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde takket nei. Du har jo kommet deg passe gjennom det, og nå skal han rippe opp i gamle sår? En som ghoster, og ikke engang gir et svar på hvorfor? Si at du ikke ønsker treff. Du skylder han absolutt ingenting.

Det var ikke sånn at jeg hadde kjærlighetssorg men det var ganske destruktivt for meg når han ga så blandede signaler hele tiden. 

Skylder han ikke noe, føler ikke det. Er derfor jeg lurer på hva han egentlig vil. Vil han forklare seg for sin egen del eller min del, blir det bare dumme unnskyldninger for å lette samvittigheten eller har han endret seg og vil be om en ny sjanse liksom.. Meldingen kom veldig overraskende på 

AnonymBruker
Skrevet
Sitat

Tatt det som et hyggelig treff og catchet opp eller bare vært nøytral og ventet på at han skulle snakke? 

Nei, jeg har ikke for vane å møte folk som har behandlet meg som dritt på et hyggelig treff for å catche opp..

Hadde aldri giddi å kastet bort tid på en som håndterer ubehageligheter eller problemer på den måten. Hva med neste gang han evt har det vanskelig, skal han bare ignorere seg igjen da, til det passer han bedre? 

Anonymkode: ae706...1c3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Jeg-er-anonym skrev (2 minutter siden):

Du kjenner vedkommende best så du vet egentlig best, men ut fra hva du sier høres det ut som en som ønsker å ha "noe", men foretrekker å ikke binde seg i håp om noe bedre - "gresset er alltid grønnere på den andre siden" type tankegang. Du kan alltids ta å høre forklaringen, men greit å notere også hvordan forklaringen er og hvordan han får den fram på i forhold til hvordan det er blitt gjort tidligere. Samme type forklaringsmønster tyder ofte på at ting ikke har endret seg. Et hyggelig treff tenker jeg ikke utgangspunktet bør være. Prøv etter beste evne å være objektiv. Lykke til ❤️

Jeg håper ikke han håper at jeg er så dum at jeg hadde godtatt å ha "noe" med han uten å binde seg. Da hadde jeg blitt forbanna om det er såpass han undervurderer meg, for jeg sa klart fra når vi datet at jeg datet for et forhold og ikke noe casual. I begynnelsen sa han seg enig det og jeg trodde vi var på vei til noe og tok opp hvor vi var på vei men det var da han ghostet og sa det var altfor tidlig å snakke om noe seriøst. Jeg var dum som var åpen for å være tolmodig med han da, så ja kanskje du har rett og at han tenker jeg fortsatt er så dum.. 😣

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke gitt han av min tid og møtt han for å få en forklaring. Den sjansen hadde han for 6 mnd siden. 

Men om du velger å møte han, så hold deg nøytral, få han til å snakke uten at du gir så mye tilbake, og ikke la han koseprate seg tilbake til noe useriøst. Etter 5 mnd er det helt normalt å ta en prat om hvordan ståa er.

Anonymkode: a8809...7e5

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg håper ikke han håper at jeg er så dum at jeg hadde godtatt å ha "noe" med han uten å binde seg. Da hadde jeg blitt forbanna om det er såpass han undervurderer meg, for jeg sa klart fra når vi datet at jeg datet for et forhold og ikke noe casual. I begynnelsen sa han seg enig det og jeg trodde vi var på vei til noe og tok opp hvor vi var på vei men det var da han ghostet og sa det var altfor tidlig å snakke om noe seriøst. Jeg var dum som var åpen for å være tolmodig med han da, så ja kanskje du har rett og at han tenker jeg fortsatt er så dum.. 😣

Ja, det er dessverre slik at mange tror de kommer unna med slikt - som om det er et poeng i seg selv. For din egen del tenker jeg det er greiest å droppe det da du tross alt har kommet deg videre. Jeg kunne ikke tenkt meg å ha en partner som har gjort meg så vondt.

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig stygt å ghoste, han viste deg ikke såpass respekt at han ga deg en forklaring den gangen.

For å slippe å møtes og kanskje rippe opp i gamle sår, kunne du bedt ham om å skrive en melding til deg med forklaringen. Da kan du gi ham et svar uten at dere skal ha en gjenforening der han prøver å lure deg inn i noe.

Det positive i dette er at han nok har hatt dårlig samvittighet, men det skulle bare mangle.

Anonymkode: caa03...3cc

AnonymBruker
Skrevet

Tipper han prøver seg for å se om han fortsatt kan få det, Jeg hadde ikke tatt det seriøst.

Anonymkode: c571b...e4f

Skrevet

Jeg ville sagt takk, men nei takk og adjø!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sagt nei. Du har jo kommet deg videre, sier du, men hvis det er en mulighet for at han kan koseprate seg inn i varmen igjen, noe det faktisk høres litt ut som for deg, så hadde jeg droppet praten. Jeg har tatt to sånne prater, men da har jeg vært over det og hundre prosent sikker på at det ikke blir noe fra min side. Hvis du er usikker, bør du etter min mening la være for å beskytte deg selv. 5 måneder er ikke lenge siden, man rekker ikke å forandre seg så mye på det.

Anonymkode: 9193d...343

AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Hilsen en som er ferdig med menn som alltid har unnskyldninger og "liksomforklaringer" parat, i stedet for å ta tak og gjøre det rette.

Anonymkode: af528...012

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg hadde sagt nei. Du har jo kommet deg videre, sier du, men hvis det er en mulighet for at han kan koseprate seg inn i varmen igjen, noe det faktisk høres litt ut som for deg, så hadde jeg droppet praten. Jeg har tatt to sånne prater, men da har jeg vært over det og hundre prosent sikker på at det ikke blir noe fra min side. Hvis du er usikker, bør du etter min mening la være for å beskytte deg selv. 5 måneder er ikke lenge siden, man rekker ikke å forandre seg så mye på det.

Anonymkode: 9193d...343

Enig 

AnonymBruker
Skrevet

Oppdatering: Jeg møtte han en kort tur i dag ute. Han foreslå å ta en øl men ja sa kaffe og han prøvde å fjase litt først og ble nervøs når han skjønte at jeg ikke var interessert i det. Han sa ikke noe jeg ikke visste egentlig.. At han trekker seg vekk fra seriøse relasjoner pga issues men lovte at han syns jeg var en bra dame blablabla! Han sa ingenting om at han hadde endret seg eller var mere klar nå så ser på møtet som et desperat forsøk på å få bekreftelse fra meg sikkert fordi en annen avviste han. Virket som han prøvde å få til en flørtete stemning men jeg sa jeg måtte gå etter en halvtime. Var veldig fornøyd med at jeg ikke åpnet døren for han igjen! 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bra at du gjorde det sånn, og at du ikke gikk i fella der han fikk innpass igjen. Da ville det vel gått noen måneder før det samme gjentok seg. Kan ikke stole på sånne som bare ghoster og forsvinner straks de får noen problemer, eller tror gresset er grønnere et annet sted. Han trodde sikkert at du sto klar til å ta imot ham...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Bra at du gjorde det sånn, og at du ikke gikk i fella der han fikk innpass igjen. Da ville det vel gått noen måneder før det samme gjentok seg. Kan ikke stole på sånne som bare ghoster og forsvinner straks de får noen problemer, eller tror gresset er grønnere et annet sted. Han trodde sikkert at du sto klar til å ta imot ham...

Ja du har nok helt rett, hadde havnet i samme greia igjen så nei takk til det!! 

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Bra ts!!! Du gjorde rett med stoltheten i behold. En som har såret deg fortjener ikke flere sjanser til å såre deg 

Anonymkode: 55c1a...e80

AnonymBruker
Skrevet

Hadde takket ja, vært veeeeeldig forståelsesfull og hyggelig når vi møttes, så hadde jeg ikke svart han om trodde det var innledning til noe nytt og tok kontalt etterpå.

Anonymkode: a604c...dbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...