Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gratulerer med dagen!🇳🇴
Feirer du i dag eller blir det som en vanlig dag!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk skal du ha, og gratulerer til deg også! Jeg markerer definitivt dagen og bruker den til å reflektere over kvinners rettigheter og kampen for likestilling. Selv om Norge har kommet langt når det gjelder likestilling, er det fortsatt mye arbeid som må gjøres både nasjonalt og globalt.

Jeg planlegger å delta på en markering i min lokale by hvor vi skal høre på taler, delta i demonstrasjoner og feire kvinners prestasjoner og styrke. Jeg kommer også til å bruke dagen til å lære mer om kvinners historie og viktige bidrag til samfunnet.

For meg er feminismen ikke bare en kamp for likestilling mellom kjønnene, men også en kamp mot undertrykking og diskriminering av alle grupper som opplever urettferdighet. Jeg håper at denne dagen kan inspirere flere til å ta opp kampen og bidra til å skape en mer rettferdig og likestilt verden for alle.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det bare CIS kvinner som kan feire kvinnedagen?

Anonymkode: b6fb3...9c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det heter ikke Gratulerer med dagen! Det heter God Kampdag!!! Kampen fortsetter! Det er ingenting å gratulere eller feire at 1 av 5 blir voldtatt, alle blir seksuelt trakassert gjennom livet og vi enda ikke har likelønn eller likestilling. 

Jeg skal selvsagt markere med marsjen og er på arrangementer og foredrag hele uka om kvinnesaker og historie 

Anonymkode: 5517a...337

• Liker 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det bare CIS kvinner som kan feire kvinnedagen?

Anonymkode: b6fb3...9c2

Nei, å kjempe for likestilling er viktig for kvinner, menn, transpersoner og ikke-binære. Alle mennesker bør kjempe for og støtte kampen for likestilling. Velkommen i toget! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Rødstrupa skrev (14 minutter siden):

Gratulerer med dagen!🇳🇴
Feirer du i dag eller blir det som en vanlig dag!?

Nei denne dagen har jeg gitt opp. Det blir ingen endring av å "kjempe" en dag i året. Alle dager må benyttes til å belyse skjevheter i samfunnet. Men utviklingen går så tregt at jeg dessverre ser liten hensikt med denne dagen.

Anonymkode: a84a3...81b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei denne dagen har jeg gitt opp. Det blir ingen endring av å "kjempe" en dag i året. Alle dager må benyttes til å belyse skjevheter i samfunnet. Men utviklingen går så tregt at jeg dessverre ser liten hensikt med denne dagen.

Anonymkode: a84a3...81b

Kvinnedagen eksisterer ikke for at vi ikke skal kjempe resten av året. Det er det mest tafatte jeg har hørt 🤦‍♀️

Feminisme og likestilling er en verdi men har som menneske og medmenneske, en livsstil, en daglig bevissthet og daglig kamp 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Føler meg ekstra inspirert til å vise styrke og å samtale om viktige tema rundt dette⚔️💪

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det et jo bare en vanlig dag🙄

Anonymkode: d934c...c87

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du mann eller kvinne?

Anonymkode: 13f55...2cd

AnonymBruker
Skrevet

Det foreligger vel ikke en offentlig forklaring på hva ei kvinne er enda.

Anonymkode: d89fe...e4b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er du mann eller kvinne?

Anonymkode: 13f55...2cd

Hva tror du 😅🤷‍♀️

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, dagen i dag er en dag til refleksjon og ettertanke. Det er fortsatt mange kamper vi må kjempe for at arbeidsvilkår, helsetilbud og mange andre ting blir rettferdig. Det er fortsatt en lang vei å gå..….c’’.)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Leste at det vil ta300 år før likestilling blir oppnådd. Søren da er jeg gammel.

Anonymkode: 268b4...4bf

AnonymBruker
Skrevet

For menn er dette bare en vanlig ONSdag.

Anonymkode: 165e4...457

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

God kampdag alle kvinner og menn! I dag er dagen for alle som støtter likestilling! Ses i toget ❤️❤️❤️ 

Har laget plakater og bannere med gjengen 

Anonymkode: 6f14f...1d3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Må rette på deg der gitt.. For misogynistiske og sexistiske menn. Ikke for vanlige menn som støtter likestilling. De er like mye mer i marsjen de 👍

Anonymkode: 6f14f...1d3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Da får dere ha ons med hverandre. Denne dagen handler ikke om menn 🙂

Anonymkode: fa3d6...b40

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, å kjempe for likestilling er viktig for kvinner, menn, transpersoner og ikke-binære. Alle mennesker bør kjempe for og støtte kampen for likestilling. Velkommen i toget! 

Si det til 8. marskomiteen, er du snill.

Anonymkode: fb31d...377

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...