AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #1 Skrevet 7. mars 2023 Noen som har? Helst en som er enkel å lage😁 Anonymkode: 7f9b1...35f
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #2 Skrevet 7. mars 2023 https://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/ostekake-med-gelelokk/ Alle ostekaker som ikke skal stekes er svært enkle. Anonymkode: 9b489...8a5
Rebecca30 Skrevet 7. mars 2023 #3 Skrevet 7. mars 2023 Ja, jeg har en enkel og god ostekakeoppskrift: Ingredienser: 200 g kjeksbunn (f.eks. Digestive eller Oreokjeks) 100 g smør, smeltet 500 g kremost, romtemperert 2 dl sukker 2 ts vaniljesukker 3 egg 1 dl fløte Fremgangsmåte: Sett ovnen på 160 grader. Knus kjeksbunnen i en kjøkkenmaskin eller i en plastpose med en kjevle. Smelt smøret og bland det sammen med kjeksbunnen. Trykk kjeksblandingen ut i bunnen av en springform og sett den i kjøleskapet i 15 minutter. Pisk kremost, sukker og vaniljesukker sammen til det blir luftig. Tilsett ett og ett egg mens du fortsetter å piske. Til slutt rører du inn fløten. Hell osteblandingen over kjeksbunnen i springformen. Stek i ovnen i ca. 45 minutter eller til ostekaken har stivnet. La kaken avkjøles i kjøleskapet i minst 2 timer. Server og nyt! Håper det smaker godt!
Banjo Skrevet 8. mars 2023 #4 Skrevet 8. mars 2023 Denne stekte ostekaken kan kanskje se komplisert ut ved første øyekast, men den er faktisk veldig enkel. Bare start på den dagen før den skal spises så den får en natt i kjøleskapet. Og jeg har aldri pyntet den sånn som på bildene, pleier bare å slenge på noen bær eller sjokoladebiter. https://www.detsoteliv.no/oppskrift/stekt-ostekake-til-17-mai
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #5 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): https://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/ostekake-med-gelelokk/ Alle ostekaker som ikke skal stekes er svært enkle. Anonymkode: 9b489...8a5 Denne oppskrifta er best!! Anonymkode: 4d1e1...b31
Kinder Skrevet 8. mars 2023 #6 Skrevet 8. mars 2023 Banjo skrev (1 time siden): Denne stekte ostekaken kan kanskje se komplisert ut ved første øyekast, men den er faktisk veldig enkel. Bare start på den dagen før den skal spises så den får en natt i kjøleskapet. Og jeg har aldri pyntet den sånn som på bildene, pleier bare å slenge på noen bær eller sjokoladebiter. https://www.detsoteliv.no/oppskrift/stekt-ostekake-til-17-mai Den så skikkelig god ut. Tenk med litt hjemmelagd jordbær/bringebærcoulis ved siden av🤩 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #7 Skrevet 9. mars 2023 Banjo skrev (16 timer siden): Denne stekte ostekaken kan kanskje se komplisert ut ved første øyekast, men den er faktisk veldig enkel. Bare start på den dagen før den skal spises så den får en natt i kjøleskapet. Og jeg har aldri pyntet den sånn som på bildene, pleier bare å slenge på noen bær eller sjokoladebiter. https://www.detsoteliv.no/oppskrift/stekt-ostekake-til-17-mai Den laget jeg, fy faen så lite god den var! Merkelig konsistens og føltes tørr, enda så mye ost og smør det er i den. Jeg har aldri vært så skuffet i mitt liv, og den gikk rett i søpla. Uten bærene hadde jeg ikke greid å klemme i meg hele stykket engang, og her snakker vi om folk som ikke kaster mat om ikke den er bedervet! Anonymkode: e00b4...d9b
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #8 Skrevet 9. mars 2023 Safarikake er den enkleste ostekaken (skal ikke stivne). Lag porsjonskaker eller i paiform. Pynt med jordbær, bringebær, blåbær eller feks mango, pasjonsfrukt, druer.. Anonymkode: 55b0f...be9
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #9 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Den laget jeg, fy faen så lite god den var! Merkelig konsistens og føltes tørr, enda så mye ost og smør det er i den. Jeg har aldri vært så skuffet i mitt liv, og den gikk rett i søpla. Uten bærene hadde jeg ikke greid å klemme i meg hele stykket engang, og her snakker vi om folk som ikke kaster mat om ikke den er bedervet! Anonymkode: e00b4...d9b Enig. Men Digestive og creme fraiche er ikke de beste ingrediensene heller. Jeg vurderer å prøve med Bixit og seterrømme, mulig det kan hjelpe. Anonymkode: 16272...319
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #10 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Enig. Men Digestive og creme fraiche er ikke de beste ingrediensene heller. Jeg vurderer å prøve med Bixit og seterrømme, mulig det kan hjelpe. Anonymkode: 16272...319 Jeg brukte Bixit. Creme fraîchen og bærene var det eneste gode med hele kaken 😆 Anonymkode: e00b4...d9b
Banjo Skrevet 9. mars 2023 #11 Skrevet 9. mars 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Den laget jeg, fy faen så lite god den var! Merkelig konsistens og føltes tørr, enda så mye ost og smør det er i den. Jeg har aldri vært så skuffet i mitt liv, og den gikk rett i søpla. Uten bærene hadde jeg ikke greid å klemme i meg hele stykket engang, og her snakker vi om folk som ikke kaster mat om ikke den er bedervet! Anonymkode: e00b4...d9b Så rart, jeg har laget den mange ganger og syns den er nydelig. Men den har litt annen konsistens enn ostekake med gele-lokk og gele eller gelatin i ostemassen, det kan jeg være enig i. Man må piske kremosten og eggene og sukkeret godt før steking så det blir litt luft inn i røra og steke på lav varme som det står, ellers kan det bli litt som svidd viskelær. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #12 Skrevet 11. mars 2023 200 g kjeks, 50 g smør Knus kjeks og bland med mykt smør 1 pk Philidelphia 1 boks rømme 1 boks fløte 1 pk gele (bruk halvparten av vannet) Pisk ost, rømme og fløte til en krem. Pisk i avkjølt gele. 1 pk gele til toppen. Dette er oppskriften jeg bruker på jobb. (kokk) Anonymkode: efabe...4f0 1
Nymerïa Skrevet 11. mars 2023 #13 Skrevet 11. mars 2023 Denne er glutenfri, hvis det er et poeng noen gang https://www.tine.no/oppskrifter/kaker/is-og-ostekaker/new-york-ostekake
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #14 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 9.3.2023 den 8.59): Den laget jeg, fy faen så lite god den var! Merkelig konsistens og føltes tørr, enda så mye ost og smør det er i den. Jeg har aldri vært så skuffet i mitt liv, og den gikk rett i søpla. Uten bærene hadde jeg ikke greid å klemme i meg hele stykket engang, og her snakker vi om folk som ikke kaster mat om ikke den er bedervet! Anonymkode: e00b4...d9b Det høres ut som du kan ha overstekt den. Nymerïa skrev (22 minutter siden): Denne er glutenfri, hvis det er et poeng noen gang https://www.tine.no/oppskrifter/kaker/is-og-ostekaker/new-york-ostekake Det praktiske med ostekake er at de aller fleste ostekakeoppskrifter kan gjøres glutenfrie bare ved å velge glutenfri kjeks i bunnen. Anonymkode: ea001...5cd 1
Nymerïa Skrevet 11. mars 2023 #15 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det høres ut som du kan ha overstekt den. Det praktiske med ostekake er at de aller fleste ostekakeoppskrifter kan gjøres glutenfrie bare ved å velge glutenfri kjeks i bunnen. Anonymkode: ea001...5cd Takk for at du informerer meg om det, det ante jeg ikke. Tror du det fungerer slik med andre kaker også, hvis jeg velger glutenfrie ingredienser så blir de glutenfrie? En ny verden er i ferd med å åpne seg for meg.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #16 Skrevet 11. mars 2023 Trines Matblogg pleier å være full av svært gode oppskrifter. Jeg har ikke prøvd ostekakene hun tilbyr oppskrifter på, men ta en kikk på dem og se om det er en (eller flere) du vil prøve. Hun er kjent for sin matblogg. Anonymkode: d7277...f92
Brunhilde Skrevet 11. mars 2023 #17 Skrevet 11. mars 2023 Nymerïa skrev (3 minutter siden): Takk for at du informerer meg om det, det ante jeg ikke. Tror du det fungerer slik med andre kaker også, hvis jeg velger glutenfrie ingredienser så blir de glutenfrie? En ny verden er i ferd med å åpne seg for meg. Sitat Jeg brukte nettopp Fru Timians oppskrift på sukkerbrød, og erstattet mel med 50/50 potetmel og fin glutenfri melblanding. Det så veldig fint ut da jeg tok det ut av formen. I oppskriften står det at formen skal smøres og så strøs med mel, jeg droppet bare å strø og dro en kniv forsiktig langs kanten før jeg tok kaken ut av formen. Jeg er egentlig ganske enkelt å bake både kaker og småkaker glutenfritt, jeg merker egentlig ikke noen forskjell. (Baker av og til glutenfritt pga cøliaki i den utvidede familien). 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #18 Skrevet 11. mars 2023 Nymerïa skrev (2 minutter siden): Takk for at du informerer meg om det, det ante jeg ikke. Tror du det fungerer slik med andre kaker også, hvis jeg velger glutenfrie ingredienser så blir de glutenfrie? En ny verden er i ferd med å åpne seg for meg. Poenget mitt var vel heller å gjøre oppmerksom på at ostekake er en av de tingene som ikke endrer struktur/oppførsel/smak når de gjøres glutenfrie. Ellers har en del typer glutenfritt mel lett for å endre konsistens og struktur på kaker. Og den var ikke beregnet spesielt på deg, men det passet bra å sitere deg siden du nevnte det. Men jeg ser litt av poenget mitt forsvant i redigeringen. Anonymkode: ea001...5cd 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå