Minamemina Skrevet 7. mars 2023 #1 Del Skrevet 7. mars 2023 Hei! Jeg og min partner skal få barn via en donor pga infertilitet hos mannen min. Det vil bli en ivf behandling. Lurte på om noen har vært borti en sånn behandling og som kunne tenkt seg å dele erfaringer rundt dette? Hva kan man regne med at en slik behandling koster? Tips og råd tas varmt imot! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lillebolla1337 Skrevet 7. mars 2023 #2 Del Skrevet 7. mars 2023 Hei! Jeg og samboeren min gikk gjennom samme prosess nå på nyåret. Det meste er det samme som vanlig ivf. Vi fikk tilgang til en nettside fra Cryos der vi kunne se på forskjellige donorer. Etterhvert som dere begynner prosessen vil dere få et brev der dere skal sette opp trekk som en ønsker hos en donor (høyde, vekt osv). Her er meningen at en skal ta de samme trekkene som ligner på partner. I samme brev skal dere sette opp tre donorer dere ønsker og legen velger uten at dere får vite hvem det er. Det er kun deres barn som får vite dette. Vi valgte donorer med utvidet profil for da fikk vi høre hvordan de snakker, alt om familie, alt om de osv. Hvis dere velger donorer med utvidet profil så koster dette 15.000 ekstra. Det gjør det også om dere ønsker å reservere donorstrå med tanke på søsken. Vi ble anbefalt å vente med reservasjon til jeg eventuelt ble gravid. Men da tok vi sjansen på at donoren var ”brukt opp”. Ellers kostet mine medisiner rett under 18.000 da jeg bare har gått gjennom en runde. Alt over dette kan du søke om å få tilbakebetalt. Dette får du også skjema av fra Medicus. Vi bestilte tre pakning da vi ikke visste hvor mange ganger det måtte til før jeg ble gravid. Jeg ble gravid på første forsøk og er nå snart i uke 10. Det er lett å være etterpåklok, men hadde vi valgt igjen så hadde vi bare valgt enkel. Vi måtte ut med totalt 98500 for 3-pakning og alt med donor. Det var det jeg kom på i første omgang. Gjerne spør om det er noe du lurer på. Føler meg litt alene med tanke på donorbiten. Har vært åpen om ivf, men samboer ønsker ikke at folk skal vite om hans infertilitet så det har vi ikke sagt til noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå