AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #1 Skrevet 7. mars 2023 Hvast mange her inne har slitt med angst og angstanfall? jeg har og det er så grusomt Anonymkode: aa358...3b5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #3 Skrevet 7. mars 2023 Jeg har. Mye bedre nå. Men er fortsatt nevrotisk rundt en del vanlige aktiviteter. Anonymkode: 2c040...99a
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #4 Skrevet 7. mars 2023 Jepp! Full av det om dagene.. Anonymkode: 339a9...97d
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #5 Skrevet 7. mars 2023 Jeg har det til tider 🥵 Anonymkode: 48dc9...484
Maestro Skrevet 7. mars 2023 #6 Skrevet 7. mars 2023 Har angst og spenninger i kroppen hver dag. Ikke redd, men anspent/overaktivert. Hadde generalisert angst i ungdomstiden, som ble bedre. Så sommeren jeg ble lærling da jeg var 20 år, klaska jeg på meg panikkangst med flere hendelser med anfall (hyperventilering). Så som 24 åring ble jeg alvorlig psykisk syk, da satte både adhd og angst seg på en timeout for noen år. Etter den sykdommen, fikk jeg sterk uro med oppkast da det ble ille og sterk utav kroppen opplevelse og uvirkelighetsfølelse, av angst etter syndrom. Sperra verden ute. Nå har både angst og adhd slått meg midt i trynet, siste året. Men ingen sånn anfall med hyperventilering, men mye muskelsmerter, migrene har utviklet seg, fått flere typer migrene og sånn. Er stort sett at alt strammer seg, litt fucka pust osv, men har heldigvis tatt kontroll og fått avverget anfall. Kom på, da jeg utviklet panikkangst, slet jeg også med helseangst - som er helt normalt. Så ja, nei 🙃
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #7 Skrevet 7. mars 2023 Jeg. GAD og panikkanfall. Anonymkode: a2198...3bd
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #8 Skrevet 7. mars 2023 Jeg har angst og panikklidelse med agorafobi, grusomt er det men heldigvis hjelper Sobril meg på det verste. Anonymkode: 99bd8...47b
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #9 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har angst og panikklidelse med agorafobi, grusomt er det men heldigvis hjelper Sobril meg på det verste. Anonymkode: 99bd8...47b Hvor ofte kan man ta sobril? Anonymkode: aa358...3b5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #10 Skrevet 8. mars 2023 Alle har angst. Har du ikke angst lever du ikke lenge. Da kommer du til å dø minutter etter du har satt deg i bilen. Om det er overveldende eller sterk angst du mener, som kan gå utover livskvaliteten så har de fleste det også en eller annen gang i løpet av livet. Anonymkode: 14b62...6d3 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #11 Skrevet 8. mars 2023 Jeg fikk diagnosene sosial angst, sosial fobi og generell angstlidelse tidlig i 20-årene. Nå er jeg 40, og føler meg veldig bra, tror ikke jeg hadde fått disse diagnosene i dag. Anonymkode: 4ab19...c0e 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #12 Skrevet 8. mars 2023 Fikk et angstanfall én gang. Det varte i 2-3 minutter. Ellers trur jeg aldri jeg har følt på angst. Jeg er ekstremt tilfreds i mitt eget sinn. Har en diagnose som gjør at jeg har vanskelig for å ikke leve i nuet, og jeg bruker lite energi på å tenke på fortiden eller fremtiden. Det har bra og dårlige sider. Veldig lite angst og bekymringer er en av de bra sidene. Anonymkode: d683c...260
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #13 Skrevet 8. mars 2023 Jeg har generalisert angstlidelse, hatt det i mange år, og er uføretr. av det. Har også hatt noen få episoder med regelrette angstanfall. Uten grunn. Det rare var at jeg de første fem dagene jeg hadde korona i 2021, hadde angstanfall hver kveld. Veldig rart. Det gikk over etter de 5 dagene, da var også sykdommen (koronaen) bedre allerede. Det er mest en generell angst jeg har, ikke overveldende anfall som er "drepende" fæle. Anonymkode: b9942...c71
MyMichelle Skrevet 8. mars 2023 #14 Skrevet 8. mars 2023 Jeg fikk angstdiagnose for ca. 30 år siden. Psykologen sa ikke noe om hvilken type. Etterhvert fikk jeg diagnosene sosial angst, panikkangst, og depresjon. For en god del år siden brukte jeg antidepressiva og fikk et normalt følelsesliv. Og Sobril iblant. Nå har jeg igjen begynt på antidepressiva, og begynner bli bedre. Kan ta opptil 4-5 uker før den virker helt. Psykologer fant ikke ut hva som er årsaken til at jeg er som jeg er. Jeg gjorde alt de ba meg om. Null virkning. En mente angsten var arvelig og dermed medfødt.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #15 Skrevet 8. mars 2023 Ja, generalisert angst, sosial angst, agorafobi og unnvikende personlighetsforstyrrelse. Akkurat nå er jeg i en periode med mye angst Anonymkode: 0a8da...10e
MyMichelle Skrevet 8. mars 2023 #16 Skrevet 8. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Alle har angst. Har du ikke angst lever du ikke lenge. Da kommer du til å dø minutter etter du har satt deg i bilen. Om det er overveldende eller sterk angst du mener, som kan gå utover livskvaliteten så har de fleste det også en eller annen gang i løpet av livet. Anonymkode: 14b62...6d3 Nei. Bare de med diagnose har angst. Det er en psykisk sykdom. Dere andre er bare normalt redde, føler frykt, er nervøse, eller redde for dere gruer dere til noe (som for eksempel eksamen). Jeg gruer meg også til ting, men det er rasjonelt. Angst er irrasjonelt. Endret 8. mars 2023 av MyMichelle 4
MyMichelle Skrevet 8. mars 2023 #17 Skrevet 8. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvor ofte kan man ta sobril? Anonymkode: aa358...3b5 Det er ikke meg du spør, men i mitt tilfelle var det fastlegen som sa i hvilke situasjoner jeg kunne bruke den. Ved dødsfall i nær familie kunne jeg ta i 3 dager. Ellers bare en tablett for eksempel for å unngå panikkanfall ved skoleeksamener på universitetet. Ved vanlige ukeslange hjemmeeksamener tok jeg ikke Sobril. Da tok jeg bare pauser og gikk til sengs når jeg var dårlig. Det sto i pakningsvedlegget at man ikke skulle ta Sobril i mer enn 14 dager på rad, synes jeg å huske. Endret 8. mars 2023 av MyMichelle
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #18 Skrevet 8. mars 2023 Ja, har sosial angst, spesielt sitte å spise med andres familie rundt et bord. Noen ganger unngår jeg naboen. venter til naboen har gått før jeg går ut osv..Unnvikende personlighet.. Det kommer fra opplevelser i barndommen. Mye kritikk fra emosjonelt utilgjengelige foreldre, osv osv ...Vet det er irrasjonelt å føle det slik, men det er ikke enkelt å kontrollere. Har dager hvor jeg er glad og utadvent, er ute blandt mennesker, da har jeg ikke den angsten. Det er mye dagsformen det kommer ann på. Hater at folk kommer uanmeldt til meg f.eks. Eller jeg kan ha en bra dag hvor jeg lager avtaler, for så når dagen kommer føle meg nedfor og usosial, og må avslyse. Anonymkode: 2c836...bcc
Topsi Skrevet 8. mars 2023 #19 Skrevet 8. mars 2023 Ja mye, nå er det bare i perioder. En forferdelig følelse
Gjest Chroma Skrevet 8. mars 2023 #20 Skrevet 8. mars 2023 🙋♀️ I mange år, både panikkangst og sosial angst. Er veldig mye bedre nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå