AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #1 Skrevet 7. mars 2023 Hei. for 3 uker siden hadde jeg ett inngrep. Ble sydd med sting som skulle løse seg opp selv. Både kirurgen og i brevet fra klinikken sies det at de skal gå i oppløsning/forsvinne i løpet av 2-3 uker. Men hos meg så ser det fortsatt helt likt ut. Alle stingene er der og sitter like godt… Er det normalt? løser de seg opp og blir borte, eller løsner de så man kan «plukke» de ut? Har forsøkt å forsiktig kjenne på noen, men sitter helt fast. burde jeg kontakte klinikken for å få de fjernet, eller bare være litt mer tolmodig?? Anonymkode: 94606...f8b
Alltidpå Skrevet 7. mars 2023 #2 Skrevet 7. mars 2023 (endret) Hos meg løste noen av de opp etter 1,5 uke. De andre løste ikke opp, og måtte dra å få de fjernet etter fire uker. Fikk da betennelse i det ene såret. De satt veldig godt de som ikke løste seg opp selv. Hør med fastlegekontoret. Endret 7. mars 2023 av Alltidpå
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #3 Skrevet 7. mars 2023 Det går an å organisere en pinsett og ei saks og fjerne stingene selv også. Det er ikke rakettforskning: Grip om knuten med pinsetten, klipp over tråden på ene sida av knuten og trekk pinsetten mot deg, så følger suturen med ut av vevet. Anonymkode: aa13f...c4d
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #4 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det går an å organisere en pinsett og ei saks og fjerne stingene selv også. Det er ikke rakettforskning: Grip om knuten med pinsetten, klipp over tråden på ene sida av knuten og trekk pinsetten mot deg, så følger suturen med ut av vevet. Anonymkode: aa13f...c4d Det er ikke så veldig lett å komme til der på egenhånd. I tillegg er det veldig mange sting som henger sammen og der kjennes ut som tråden er grodd litt inn i huden. ser ikke ut som sånne vanlige sting man får når man har sydd ett sår ect. Anonymkode: 94606...f8b
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #5 Skrevet 8. mars 2023 Jeg hadde faktisk en lyseblå tråd stikkende ut av et operasjonssår i flere år 😆En dag bestemte jeg meg for å dra den ut. Det gikk uten problemer. Men det var bare en løsreven tråd uten knute. Utover det så har jeg både fått fjernet sting av mamma, og jeg har også fjernet sting på henne ved hjelp av skalpell og pinsett. Men skjønner det kan være vanskelig å få til på egen hånd. Anonymkode: 533b7...d21
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #6 Skrevet 8. mars 2023 Du ringer klinikken for å spørre dem om det er greit at du fjerner stingene selv. Noen klinikker foretrekker at du kommer inn og at de gjør det for deg, men det er enkelt å gjøre det selv. Anonymkode: 519f2...c20
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #7 Skrevet 9. mars 2023 Men dere er enige at de burde vise tegn til å gå i oppløsning etter 3 uker? får ringe klinikken å høre. Bare det at de ligger ett stykke unna, så går nesten en hel dag om jeg må inn dit. Og køen hos fastlegen er evig lang. og stingene er etter kjønnsleppereduskjon, så ikke sjans til å ta de selv. Og kommer ikke til å be en veninne leke gynekolog på meg heller… Anonymkode: 94606...f8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå