Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kort historie: Har vært utbrent, skiftet arbeidsgiver, men er fremdeles ikke motivert for å fortsette i bransjen. Har prøvd noen år, men har så lyst på noe annet!

Har bikket 40, og tenker på å skifte bransje, men aner ikke til hva og hvordan. Vet ikke hvor jeg skal starte, rett og slett. Har prøvd karriereveiledning før, men siden jeg ikke har et brennende ønske om å bli til noe spesielt, så har det ikke hjulpet... virker som det bare funker om man har en plan? (Men hva skal man med veiledning da?)

Noen som har fått veiledning som har funket? Noen som har noen tips?

Anonymkode: afee3...f75

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags interesserer har du, og hva trives du best med/føler deg mest komfortabel med da? 😊

Anonymkode: c78dc...cdf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva slags interesserer har du, og hva trives du best med/føler deg mest komfortabel med da? 😊

Her er det store problemet: Jeg synes alt er interessant, men med måte. Jeg liker å lære nye ting, men hater å sitte med det samme over tid. Og jeg er flink i de fleste fag (språk, matte, historie, fysikk... det meste). 

Noen ganger kan jeg tenke: skulle ønske jeg var professor i japansk, andre ganger: skulle ønske jeg drev med undersøkende journalistikk, andre ganger: norrøn historie er morsomt, eller kanskje arkeologi? 

Jeg leser bøker på fire-fem forskjellige språk, bare for moro skyld, men lærer virker kjedelig. Jeg kan sitte og lese faglitteratur om kinesisk politikk for gøy. Men når alt er så sprikende, så får jeg ingen retning!?

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn sett hadde egentlig forfatter vært greit, da kan man gjøre research til den ene boken, og hoppe over til noe annet i neste bok. Men altså, det er jo ikke akkurat så lett å bli. Og så tror jeg at det kunne blitt ensomt. 

Jeg har også null ambisjoner om å bli kjendis.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har mange interesser, da! Så kult 😄 Men kunne du sett for deg å jobbe med mennesker eller mer med andre ting?

AnonymBruker
Skrevet

Hva med noe innen markedsføring, for eksempel? 🤔

AnonymBruker
Skrevet

Eller utdanning innen AI (kunstig intelligens)? 🤔

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du har mange interesser, da! Så kult 😄 Men kunne du sett for deg å jobbe med mennesker eller mer med andre ting?

Tja... jeg er en utadvendt introvert. Eller kanskje innadvendt ekstrovert. Så det må være en balanse. Innenfor omsorg hadde nok vært uaktuelt, men kjeder meg til døde hvis jeg arbeider uten folk rundt meg. 

Har ingen problemer med å ta ordet i forsamlinger, så lenge jeg vet hva jeg snakker om. Men liker ikke unødig oppmerksomhet på meg som person. Jeg er dårlig til å selge ting da, kunne aldri vært bilselger, for eksempel. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...