AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #1 Skrevet 7. mars 2023 Har en ekstremt aktiv gutt. Han er høyt og lavt dagen lang, klarer ikke å sitte i ro med puslespill, tegning osv. Jeg prøver ofte. Til kvelden er han like bananas, og han bruker timesvis på å roe ned for å sovne. Minner mest om noen som trenger eksorsisme enn en unge i den senga 😅 Noen som har tips? Hvordan i huleste får man noen til å roe ned egentlig? Han hører vanligvis fint etter, men han klarer ikke å roe kroppen, så jeg skjønner det er vanskelig å "høre etter" og roe ned. Jeg pleier å lese og synge, men han er jo som en sirkusape likevel 🙈 Jeg holder seriøst på å gå i klikk, det var ille før og brukte 1-1,5 time på å sove, men det siste halve året nærmer det seg ofte tre timer. Har snakket med helsesykepleier og Familietiltak men de hadde ikke mer tips enn å lese og roe ned 🙈 Anonymkode: 5b289...8f2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #2 Skrevet 7. mars 2023 Når står han opp og legger seg da? Hvor mange timer i barnehagen? Kan han være overstimulert? Mange barn som er overstimulert blir helt propell og klarer ikke å roe ned. Anonymkode: d91b5...564
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #3 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Når står han opp og legger seg da? Hvor mange timer i barnehagen? Kan han være overstimulert? Mange barn som er overstimulert blir helt propell og klarer ikke å roe ned. Anonymkode: d91b5...564 Ja, tror det kan være problemet. Han står opp 7, er 7,5 timer i barnehagen og legger seg klokka 19. Prøvde en lang periode å legge klokka 18, men da ble det bare en ekstra time med sprell. Sovner vanligvis rundt 21, av og til 22. Og ja, jeg vet det er sent, men jeg får ikke tvunget ham til å sove 😕 Legger jeg ham senere enn 19 sovner han enda senere. Jeg får dessverre ikke gitt ham kortere dager i barnehagen, jeg sliter allerede med å jobbe inn det jeg mister 😕 Både jeg og pappaen har ADHD, så det er jo en viss fare for at sønnen vår også har det. -TS Anonymkode: 5b289...8f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå