Gå til innhold

Hvorfor denne trangen etter et barn til?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har to barn, en førsteklassing og en siste året i barnehagen. Vært i tvil i lang tid om vi skal ha et barn til eller ikke. Noe inni meg har veldig lyst men forstår ikke helt hvorfor. Vi hadde kolikk babyer, refluks, stramme tungebånd, ammeproblemer og ingen av de sov en natt før de var 1 år. 

Hverken jeg eller samboer likte babytiden og syns egentlig det har vært veldig slitsomt med barn. Ene barnet har også fått en kronisk sykdom. 

Det hadde blitt mye styr med en baby nå som de andre har blitt store. Vi burde flytte, skaffe annen bil. Hadde fått lite hjelp med en til da foreldrene våre har blitt eldre. 

Vi syns også det er nok med ting å gjøre og følge opp nå. Hvorfor denne trangen til et barn til? Det passer jo i grunn ikke så godt? Lurer på om jeg har et romantisk bilde av det. Vil gjerne oppleve det mange andre opplever: en baby som sover, spiser, er friskt. Det vet man selvsagt ikke. 

Hvordan innse at nok er nok? Trodde man skulle føle seg fornøyd, men gjør ikke det..  Føler man seg alltid ferdig? 

Har siden så lenge jeg kan huske ønsket meg mange barn og en stor familie (har ikke det selv). Kan være noe der? Men realiteten burde jo ta over? Hvordan bli fornøyd?! 

Anonymkode: f3922...106

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trur det er noe biologisk i hos, trur noen alltid vil ha et barn til, uansett hvor mange man har. Snakket med flere venninner om dette. Om de har 2 eller 3 eller 4 spiller ingen rolle. Hører de på følelsene vil de ha fler. Men så hører de jo på fornuften. Ser hvordan ting blir økonomisk og praktisk, og må på et tidspunkt si stopp.

Anonymkode: a50f9...3ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hos meg forsvant den trangen umiddelbart da jeg fikk barn nr 3. 

Nå savner jeg innimellom baby, men det jo mine babyer jeg savner, ikke en ny baby. 😊

Anonymkode: 44cca...d7d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Trur det er noe biologisk i hos, trur noen alltid vil ha et barn til, uansett hvor mange man har. Snakket med flere venninner om dette. Om de har 2 eller 3 eller 4 spiller ingen rolle. Hører de på følelsene vil de ha fler. Men så hører de jo på fornuften. Ser hvordan ting blir økonomisk og praktisk, og må på et tidspunkt si stopp.

Anonymkode: a50f9...3ef

Ts 

Kanskje det er noe der. Kjenner mye på at jeg er redd for å angre om vi ikke får ett til samtidig som jeg er redd for å angre om vi får et til. 

Anonymkode: f3922...106

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hos meg forsvant den trangen umiddelbart da jeg fikk barn nr 3. 

Nå savner jeg innimellom baby, men det jo mine babyer jeg savner, ikke en ny baby. 😊

Anonymkode: 44cca...d7d

Akkurat samme her. Etter nr tre er jeg helt ferdig med å få flere barn. Babyer er søte og jeg blir helt varm i hjertet av å se de, men kunne ikke tenkte med å ha en på fulltid selv 😅

Anonymkode: c52e1...fd5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil også tro det er biologien som spiller inn. Også følelsene våre. Menn er ofte litt mindre følelsesstyrt og dermed er de ofte raskere ute med å si nei til flere barn.

Jeg sliter med ønske om barn nr 3 selv til tross for babytid fra helvette med de to første. Vi har kapasitet og økonomi til det, men så er det innmari praktisk med bare 2. Og jeg har en redsel for å få et sykt barn som vil stjæle all min tid fra sent eldste.
 «Heldigvis» er jeg ganske bestemt på at jeg ikke ønsket flere barn etter 35 år og nå er jeg dessverre blitt for gammel (er 37 år). Jeg håper at drømmen om nr 3 forsvinner nå når jeg kryper mot 40 år. 

Anonymkode: 4b7a6...fb1

Skrevet (endret)

Samme som noen over her. Gikk bare å lengtet etter et barn til etter at mellomste fylte 2 år. Vi valgte å få tredjemann. Ikke angret et sekund. Men da stoppet trangen til flere også! 😊 Er nok mye biologisk i oss kvinner, men jeg tenker du ikke ferdig emosjonelt heller. Tenk på det slik; du angrer mer på barna du ikke fikk, enn barna du har fått.

Endret av Turtellure12
AnonymBruker
Skrevet

Hos meg stoppet det kontant etter den første, skjønner ikke at dere tenker tanken en gang 😄 

Men er veldig glad andre får flere barn 😊

Anonymkode: 22a7a...76b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...