AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #1 Del Skrevet 7. mars 2023 Noen som har sett denne satt opp på en kino nær deg? Anonymkode: 741b2...450 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #2 Del Skrevet 8. mars 2023 Nei Anonymkode: 2dbe0...ab9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #3 Del Skrevet 9. mars 2023 Kanskje fordi den er sykt dårlig? Den har bare fått 3,9 i rating og ratingen går bare nedover.. Anonymkode: 97f45...0e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melpomene Skrevet 9. mars 2023 #4 Del Skrevet 9. mars 2023 Filmen har foreløpig veldig liten distribusjon, og jeg kan ikke finne at det er satt opp noen slippdato for Norge ennå. Her i UK har den kinopremiere i morgen, 10. mars, og kommer til strømming 20. mars. Kinodistribusjon her er foreløpig veldig liten. Såpass små filmer slippes gjerne litt etter litt over en lengre periode, så det er vanskelig å spå. 2 hours ago, AnonymBruker said: Kanskje fordi den er sykt dårlig? Den har bare fått 3,9 i rating og ratingen går bare nedover.. Anonymkode: 97f45...0e9 Det har lite med saken å gjøre, dersom etterspørselen er større enn forventet kan distribusjon potensielt øke, men det vil da være basert på antall solgte billetter, ikke IMDb-vurdering. Se heller på faktorer som produksjonsselskap, distributører og markedsbudsjett; selv noen av fjorårets største kalkuner som Morbius (2022) og Thor: Love and Thunder (2022) hadde enorm distribusjon og gjorde det noenlunde ok på kino, nettopp fordi de er produsert av gigaselskap som Sony og Disney, basert på eksisterende materiale som allerede er veldig populært, har kjente navn på rollelisten og massive promokampanjer. Kritisk mottagelse av filmene var som forventet helt irrelevant. Personlig synes jeg IMDb-rating for begge filmene er kunstig høy, men det peker også mot noen av utfordringene med å nyttegjøre seg av vurderingstallene til den nettsiden. Winnie the Pooh: Blood and Honey (2023) er en bitteliten britisk indiefilm med budsjett på under $100 000, og det eneste som var planlagt av distribusjon var enkeltvisninger i noen få land og deretter rett til strømming. På grunn av enorm interesse i sosiale medier ble distribusjonen økt, og også utvidet til flere land. Foreløpig har filmen hatt gode salgstall i nord-amerika, så det kan godt hende distribusjonen blir ytterligere økt. Mitt råd er å generelt ta IMDb-tall med en diger klype salt, det er på ingen måte noen fasit på hvorvidt en film gjør/har gjort det godt eller dårlig på kino, eller hvorvidt hver enkelt seer vil like den eller ikke. Det er i beste fall en empirisk pekepinn, men også svært skjevt lenende i favør utvalgte sjangre, regissører og IP. Akkurat dette er nok en årsak til at enkelte omtaler topplisten som "filmbro starter pack", som er flåsete og lite konstruktivt, men samtidig peker mot at toppfilmene i stor grad passer én bestemt og ganske snever filmsmak, med lite rom for nyanse, kritikk eller diskusjon. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #5 Del Skrevet 12. mars 2023 Rotten Tomato er som regel en bedre måte å bedømme hvordan en film blir motatt, siden den sida skiller mellom audience score og critics score. Anonymkode: 02f1e...68f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #6 Del Skrevet 16. mars 2023 Melpomene skrev (På 9.3.2023 den 17.30): Filmen har foreløpig veldig liten distribusjon, og jeg kan ikke finne at det er satt opp noen slippdato for Norge ennå. Her i UK har den kinopremiere i morgen, 10. mars, og kommer til strømming 20. mars. Kinodistribusjon her er foreløpig veldig liten. Såpass små filmer slippes gjerne litt etter litt over en lengre periode, så det er vanskelig å spå. Det har lite med saken å gjøre, dersom etterspørselen er større enn forventet kan distribusjon potensielt øke, men det vil da være basert på antall solgte billetter, ikke IMDb-vurdering. Se heller på faktorer som produksjonsselskap, distributører og markedsbudsjett; selv noen av fjorårets største kalkuner som Morbius (2022) og Thor: Love and Thunder (2022) hadde enorm distribusjon og gjorde det noenlunde ok på kino, nettopp fordi de er produsert av gigaselskap som Sony og Disney, basert på eksisterende materiale som allerede er veldig populært, har kjente navn på rollelisten og massive promokampanjer. Kritisk mottagelse av filmene var som forventet helt irrelevant. Personlig synes jeg IMDb-rating for begge filmene er kunstig høy, men det peker også mot noen av utfordringene med å nyttegjøre seg av vurderingstallene til den nettsiden. Winnie the Pooh: Blood and Honey (2023) er en bitteliten britisk indiefilm med budsjett på under $100 000, og det eneste som var planlagt av distribusjon var enkeltvisninger i noen få land og deretter rett til strømming. På grunn av enorm interesse i sosiale medier ble distribusjonen økt, og også utvidet til flere land. Foreløpig har filmen hatt gode salgstall i nord-amerika, så det kan godt hende distribusjonen blir ytterligere økt. Mitt råd er å generelt ta IMDb-tall med en diger klype salt, det er på ingen måte noen fasit på hvorvidt en film gjør/har gjort det godt eller dårlig på kino, eller hvorvidt hver enkelt seer vil like den eller ikke. Det er i beste fall en empirisk pekepinn, men også svært skjevt lenende i favør utvalgte sjangre, regissører og IP. Akkurat dette er nok en årsak til at enkelte omtaler topplisten som "filmbro starter pack", som er flåsete og lite konstruktivt, men samtidig peker mot at toppfilmene i stor grad passer én bestemt og ganske snever filmsmak, med lite rom for nyanse, kritikk eller diskusjon. Takk for godt svar 😊 Anonymkode: 741b2...450 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melpomene Skrevet 17. mars 2023 #7 Del Skrevet 17. mars 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Takk for godt svar 😊 Anonymkode: 741b2...450 Bare hyggelig 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 3. mai 2023 #8 Del Skrevet 3. mai 2023 Den ser ut som en voldsom b-film, trodde jeg ville se den men ikke etter forrige trailer. Jeg elsker skrekk og gru, men vil ikke se denne gratis en gang.. 🙁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #9 Del Skrevet 4. mai 2023 mingus skrev (På 3.5.2023 den 13.48): Den ser ut som en voldsom b-film, trodde jeg ville se den men ikke etter forrige trailer. Jeg elsker skrekk og gru, men vil ikke se denne gratis en gang.. 🙁 Ikke verdt å se heller, den var rævva 🤣 dårlige skuespiller og plot. Anonymkode: 741b2...450 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå