Mr.Biff Skrevet 7. mars 2023 #1 Skrevet 7. mars 2023 Er det noen her inne som har en enkel og forståelig måte å lage vin på? Sånn step-by-step.... Alt av interesse..... tenker at det kan være fine gaver å gi bort, samt godt å nyte selv en sval sommerdag, eller kald vinterkveld... Har aldri prøvd å lage vin før, så kom gjerne med "nybegynner-tips" til å lage vin. Om det er enklere for deg å sende meg link(er), eller bilder til meg personlig så gjør gjerne det....alt fra "bestemor-oppskrifter" til egne "resepter". Håper på mange svar
visp Skrevet 7. mars 2023 #2 Skrevet 7. mars 2023 Ta det fra en som liker vin; jeg hadde aldri drukket vin som hadde vært hjemmelaget fra et kit. Jeg har smakt det ved forskjellige anledninger, men det er virkelig ikke bra. Så om du har lyst til å teste ut, så gjør gjerne det, men jeg ville aldri gitt det bort. Livet er for kort til å drikke skvip. Men øl derimot; det kan bli veldig bra. Jeg hadde heller satset på det som gi-bort-drikk. Ikke svaret du ville ha, men trådet din blir jo dyttet, så noen andre har kanskje tips til deg. 4 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #3 Skrevet 7. mars 2023 visp skrev (4 minutter siden): Ta det fra en som liker vin; jeg hadde aldri drukket vin som hadde vært hjemmelaget fra et kit. Jeg har smakt det ved forskjellige anledninger, men det er virkelig ikke bra. Så om du har lyst til å teste ut, så gjør gjerne det, men jeg ville aldri gitt det bort. Livet er for kort til å drikke skvip. Men øl derimot; det kan bli veldig bra. Jeg hadde heller satset på det som gi-bort-drikk. Ikke svaret du ville ha, men trådet din blir jo dyttet, så noen andre har kanskje tips til deg. Kan skrive under på denne. Har tilgode å smake god hjemmelaget vin. Anonymkode: 3d168...d78 1
Mr.Biff Skrevet 8. mars 2023 Forfatter #4 Skrevet 8. mars 2023 visp skrev (10 timer siden): Ta det fra en som liker vin; jeg hadde aldri drukket vin som hadde vært hjemmelaget fra et kit. Jeg har smakt det ved forskjellige anledninger, men det er virkelig ikke bra. Så om du har lyst til å teste ut, så gjør gjerne det, men jeg ville aldri gitt det bort. Livet er for kort til å drikke skvip. Men øl derimot; det kan bli veldig bra. Jeg hadde heller satset på det som gi-bort-drikk. Ikke svaret du ville ha, men trådet din blir jo dyttet, så noen andre har kanskje tips til deg. Har du noen hjemmelagde oppskrifter, eller kjenner noen som har? Har ikke lyst til å lage fra kit man får kjøpt, vil forsøke meg på ekte råvarer.
visp Skrevet 8. mars 2023 #5 Skrevet 8. mars 2023 Mr.Biff skrev (8 timer siden): Har du noen hjemmelagde oppskrifter, eller kjenner noen som har? Har ikke lyst til å lage fra kit man får kjøpt, vil forsøke meg på ekte råvarer. Til vin? Nei, har ikke det, men andre her inne har kanskje:)
onyx Skrevet 8. mars 2023 #6 Skrevet 8. mars 2023 Fruktvin ble vel laget mye før og lages vel enda i områder med mye fruktdyrking. Men det kreves jo kunnskap og fasiliteter, så mulig det er bedre å lage egne likører av ulike typer frukt og bær? Det kreves fortsatt litt arbeid og muligheter for å lagre/modne, men har man det er det ikke vanskelig. Sorry har ikke noen oppskrifter, men google er nok full av forslag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå