kaleidoskop Skrevet 7. mars 2023 #1 Skrevet 7. mars 2023 Dere som har ca 4 år mellom barna deres. Leker de mye sammen? Eller mes5 alene/sammen med andre venner? Vi lurer på å få en til. Vurderer om nå er godt tidspunkt, eller om det er like greit å vente litt til?
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #2 Skrevet 7. mars 2023 Jeg har tre barn, men 4 år mellom hver. De to eldste har vært mye sammen, yngste er annet kjønn og har helt andre interesser. Men de to yngste har det nå kjekt sammen likevel. Så de er både sammen og med venner utenom. Det eneste jeg ser på som en ulempe med vår situasjon, er det å ha en ungdom som er sent oppe på kvelden kombinert med den minste som er tidlig våken 🤪 både mtp søvn, egentid/kjærestetid og sex 😂 Men så er det fryktelig praktisk å kunne bruke eldste som barnevakt da 👍 Anonymkode: f996e...e8c 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #3 Skrevet 7. mars 2023 kaleidoskop skrev (12 minutter siden): Dere som har ca 4 år mellom barna deres. Leker de mye sammen? Eller mes5 alene/sammen med andre venner? Vi lurer på å få en til. Vurderer om nå er godt tidspunkt, eller om det er like greit å vente litt til? Vi har 3 barn med 4 skoleår mellom hver. 4,5 år mellom de to eldste og 3,5 år mellom to yngste. Samme kjønn. De leker veldig fint, krangler lite, mye glede av hverandre. Eldste og yngste er veldig glad i hverandre (7 og 15 år nå). Vi har det veldig harmonisk sammenlignet med andre familier. 4 år mellom er helt topp! Anonymkode: 482ca...b07 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #4 Skrevet 7. mars 2023 Vi har en gutt på 7 år og jente på 3 år. Nesten 4 år mellom dem. Det har vært full klaff mellom dem siden dag 1. Passe interessert storebror i babytiden. Omsorgsfull og god og hadde ikke den samme utfordringen som venner med mindre aldersforskjell der den største på død og liv skulle bære og leke med babyen og som skiftet mellom å være i overkant «på» med omsorgen sin mot den lille til å være sjalu og sint. Nå leker de sammen hele tiden. Lite krangling og når det blir konflikt er det først og fremst pga den yngste som slår seg vrang. Utrolig mye kjærlighet mellom dem så jeg håper det varer. Tror riktignok det går mye på kjemi og personlighet og ikke nødvendigvis aldersforskjell. Men det er klart det som regel er lettere å ha en 4 åring og en baby mot en toddler og baby. Anonymkode: 02fa9...844
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #5 Skrevet 7. mars 2023 4,5 år mellom mine. En fantastisk fin alder da eldste var stor nok til å ikke bli sjalu, til å delta og hjelpe til på sitt nivå. De hadde masse glede av hverandre både som små og nå som store 😃 gutt og jente ❤️❤️ Anonymkode: 3f8b1...138 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #6 Skrevet 7. mars 2023 Jente og gutt. 4 år imellom. Et mareritt hva angår søskensjalusi. Leker fint innimellom. Anonymkode: b0a0c...468
Visla Skrevet 7. mars 2023 #7 Skrevet 7. mars 2023 Har barn på 3, 7, 9 og 13 år. de mellomste leker fint sammen. De 3 eldste leker fint med 3-åringen. Ellers en del krangling og terging mellom alle. Ikke hatt noen sjalusi
timbar Skrevet 7. mars 2023 #8 Skrevet 7. mars 2023 1 hour ago, kaleidoskop said: Dere som har ca 4 år mellom barna deres. Leker de mye sammen? Eller mes5 alene/sammen med andre venner? Vi lurer på å få en til. Vurderer om nå er godt tidspunkt, eller om det er like greit å vente litt til? Har to gutter med 4 års mellomrom, de sloss mye som barn, men er veldig nær hverandre nå som voksen, finnes nok ingen fasit på dette, men personlig ville jeg anbefalt 3 år mellom søsken. Men det beror så mye på kjønn etc Får man to barn av forskjellig kjønn er det best at gutten er eldst og jenta yngst. Snakker av egen erfaring, var 5 år mellom meg og min bror og jeg var eldst, da han tok førerkort var jeg gift og gravid, en aldersforskjell vi aldri klarte å innhente,men hadde nok vært bedre om han var eldst.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #9 Skrevet 7. mars 2023 Har ikke barn med fire år mellomrom mem er oppvokst med en bror som er fire år eldre. Vi lekte aldri sammen, og i tillegg var det mye sjalusi og krangling i barndommen 😜 var først i voksen alder vi begynte å prate ordentlig med hverandre. Jeg bestemte meg tidlig for å ha to år mellom barna mine, selv om det er hektisk i småbarnstiden 😜 Anonymkode: 70345...022
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #10 Skrevet 7. mars 2023 Vi har 6 år mellom, synes det funker supert. Aldri vært noe sjalusi, og de leker fint sammen. Anonymkode: 20685...3d7
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #11 Skrevet 7. mars 2023 Vi har ei på seks og en på to år (i morgen). Storesøster er så flink og omsorgsfull, så hjelpsom og god storesøster. Lillebror er så glad i søsteren sin, gir klemmer, kyss på kinnet og ser så opp til henne. De leker jo sammen på en måte, at han er katten og hun koser med ham, eller at han er baby og hun passer på ham. Gjerne med en dukke til. Noen ganger blir det jo krangel. Særlig når datteren min leker med Barbiehuset sitt eller med bondegården til lillebror og han skal komme med en svær t rex. Da blir det gjerne litt kjekling og han begynner å bite. 🙃🙃🙃 90% av tiden er det fint 😂 Anonymkode: e8ac3...89b 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #12 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Har ikke barn med fire år mellomrom mem er oppvokst med en bror som er fire år eldre. Vi lekte aldri sammen, og i tillegg var det mye sjalusi og krangling i barndommen 😜 var først i voksen alder vi begynte å prate ordentlig med hverandre. Jeg bestemte meg tidlig for å ha to år mellom barna mine, selv om det er hektisk i småbarnstiden 😜 Anonymkode: 70345...022 Mens jeg vokste opp 4 søstre med to år mellom og det var jo bare krangling 😂 Anonymkode: 482ca...b07
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #13 Skrevet 7. mars 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Det eneste jeg ser på som en ulempe med vår situasjon, er det å ha en ungdom som er sent oppe på kvelden kombinert med den minste som er tidlig våken 🤪 både mtp søvn, egentid/kjærestetid og sex 😂 JA! Samme her... 😁 Anonymkode: c1262...5e9
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #14 Skrevet 7. mars 2023 4 år er jo en del når man er barn. En 2 åring og en 6 åring har jo ikke mye til felles. Jeg ville ikke være med søsteren min da jeg var 12 og hun 8. Jeg ville vertfall ikke være med henne når hun var 12 og jeg 16. Vi er blitt gode venner i voksen alder. Da søsteren min ble 20, så var det plutselig litt mindre aldersforskjell. Anonymkode: d62f2...c0e
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #15 Skrevet 7. mars 2023 5,5 år mellom mine. Helt perfekt. Aldri kranglet, aldri sjalusi, har det fint sammen både her hjemme og på ferie. Begge er stolte av hverandre, og gode venner. Eldste er 15. Anonymkode: 13d6f...056
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #16 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): 4 år er jo en del når man er barn. En 2 åring og en 6 åring har jo ikke mye til felles. Jeg ville ikke være med søsteren min da jeg var 12 og hun 8. Jeg ville vertfall ikke være med henne når hun var 12 og jeg 16. Vi er blitt gode venner i voksen alder. Da søsteren min ble 20, så var det plutselig litt mindre aldersforskjell. Anonymkode: d62f2...c0e Husker jeg og søsteren min begynte å "henge mer" da hun begynte på vgs. Jeg er fire år eldre. Da fikk vi litt samme type interesser med musikk og serier. Nå er vi voksne begge to og kjempegod relasjon 💕 Anonymkode: e8ac3...89b
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #17 Skrevet 7. mars 2023 3,5 år (tre skoleår) mellom mine gutter. De omgås fredelig 10 % av tiden, slåss 10 % av tiden og unngår hverandre de resterende 80 % av tiden. Anonymkode: 39718...386
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #18 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): 4 år er jo en del når man er barn. En 2 åring og en 6 åring har jo ikke mye til felles. Jeg ville ikke være med søsteren min da jeg var 12 og hun 8. Jeg ville vertfall ikke være med henne når hun var 12 og jeg 16. Vi er blitt gode venner i voksen alder. Da søsteren min ble 20, så var det plutselig litt mindre aldersforskjell. Anonymkode: d62f2...c0e En 12-åring vil ofte ikke henge med en 10-åring heller, eller en 16-åring med en 14-åring. Anonymkode: 482ca...b07
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #19 Skrevet 8. mars 2023 4 år og 7 mnd mellom barna her. Eldste gutt, yngste jente. Det blir en del krangling. Når minste var baby var storebror veldig glad i babyen, og syntes hun var den fineste babyen i hele verden. Nå er lillesøster ikke så pop lenger, men visstnok bare teit. De leker lite sammen hjemme. Men de kan være litt venner og ha en fin tone om vi er noe sted ( heldigvis). Anonymkode: 6365f...f37
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #20 Skrevet 8. mars 2023 kaleidoskop skrev (21 timer siden): Dere som har ca 4 år mellom barna deres. Leker de mye sammen? Eller mes5 alene/sammen med andre venner? Vi lurer på å få en til. Vurderer om nå er godt tidspunkt, eller om det er like greit å vente litt til? Ville ikke ventet lengre om du vil de skal ha noe ut av hverandre. 4år mellom er allerede for mye spør du meg. Ser flere som sliter med å gjøre ting alle når de vokser opp. En er for liten til det og den andre for stor til det. For barnslig. Leker med andre ting. På forskjellige plasser med 4år og mer i aldersforskjell. For all del, kan og bli bra. Når de er liten og når de er blitt voksen. Kan og ta tid å bli gravid.. Anonymkode: 048f8...0bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå