Gå til innhold

Hvor mye hår er det normalt å miste?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har hatt noen uker nå hvor jeg mister ganske mye hår. Merker spesielt godt på hårbørste og i sluket i dusjen. 
Klipper meg jevnlig, har hår til ca rett over brystene. Bruker monaccanoil hydration som er godkjent og bare laget av bra ingredienser, så tror ikke det jeg tilfører i håret er problemet. Bruker heller ikke hårspray eller tørrsjampo. Går aldri med stramme hestehaler. 
Årsak, noen som har opplevd det samme?

Anonymkode: e03e2...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til orientering:

Håret er konstant i 3 ulike faser. Vekst, hvile og fornyingsfase(mister hår)I og med at du har en viss lengde på håret ditt blir det jo litt når man krøller det sammen. Så lenge du ikke mister hår så det blir hårløse flekker i hodebunn så ville jeg sagt at det er normalt og ikke vært bekymret. 

Dersom du har en fast frisør så kunne du jo tatt turen innom og bedt vedkommende se/vurdere om han/hun har samme oppfattelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan er kostholdet ditt? 

Anonymkode: 1a5b4...a31

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rødstrupa skrev (21 minutter siden):

Til orientering:

Håret er konstant i 3 ulike faser. Vekst, hvile og fornyingsfase(mister hår)I og med at du har en viss lengde på håret ditt blir det jo litt når man krøller det sammen. Så lenge du ikke mister hår så det blir hårløse flekker i hodebunn så ville jeg sagt at det er normalt og ikke vært bekymret. 

Dersom du har en fast frisør så kunne du jo tatt turen innom og bedt vedkommende se/vurdere om han/hun har samme oppfattelse.

Tusen takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøv hårvitaminer fra hairlux? Jeg mistet mye pga stress, ble bedre da stresset opphørte, men mistet fortsatt fryktelig mye. Frisøren kommenterte det. Prøvde de hårvitaminene, spiste opp en boks og nå har jeg hva jeg må kalle normalt håravfall.

Anonymkode: 3b0da...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg fungerte ikke hairlux, men kan være at sammensetningen/doseringen ikke var riktig for meg. Det som fungerte, var å ta d vitamin og sink separat (i gode doser, testet d vitamin først for å se hvor lavt jeg lå), samt jeg begynte å spise mer rent kjøtt. Dvs grassforet økologisk storfe. Ikke bare røyter jeg mye mindre, men jeg har fått enormt mye ny hårvekst. 

Anonymkode: c2363...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Prøv hårvitaminer fra hairlux? Jeg mistet mye pga stress, ble bedre da stresset opphørte, men mistet fortsatt fryktelig mye. Frisøren kommenterte det. Prøvde de hårvitaminene, spiste opp en boks og nå har jeg hva jeg må kalle normalt håravfall.

Anonymkode: 3b0da...afb

Tror kanskje at stress er litt av grunnen ja… Har ikke slitt så mye med dette før, men jeg er ganske stressa for tia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...