AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #1 Skrevet 7. mars 2023 Hei! Til dere som har født før, er det virkelig nødvendig med bleier etter fødsel eller holder det med store bind? Ser at mange anbefaler å kjøpe store bleier til å ha med på sykehuset og ha hjemme etter fødsel. Men får man ikke store bind osv på sykehuset? Hva gjorde du? Anonymkode: ccb7c...eb9
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #2 Skrevet 7. mars 2023 Brukte nattbind og vanlige bind, funket helt fint🤗 Har en pakke bleier i skapet som aldri er rørt 😂 Anonymkode: fb2e2...c72 2
Sofakona Skrevet 7. mars 2023 #3 Skrevet 7. mars 2023 Jeg kjøpte noen store på apoteket jeg hadde 1 ukes tid
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #4 Skrevet 7. mars 2023 Du får store bind og nettingtruser når du er på sykehuset. Jeg skal føde for andre gang og denne gangen skal jeg kjøpe meg en pakke bleier til meg selv 😅 ble mye gris av renselsen og syns ikke det holdt med vanlig nattbind. Våknet hele tiden på natten av at jeg hadde blødd gjennom, eller blødde gjennom bake hvis jeg lå. Anonymkode: 849f9...c80 2
Hirka89 Skrevet 7. mars 2023 #5 Skrevet 7. mars 2023 På sykehuset fikk jeg store bind mens jeg var der. Som var greit, for blødde jo mest i dagene rett etter fødsel. Da jeg kom hjem (3 dager etter fødsel) holdt det med store nattbind. 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #6 Skrevet 7. mars 2023 Fikk det jeg trengte på sykehuset. Når vi skulle hjem holdt det med nattbind. Anonymkode: 373a8...bba
RockyRose Skrevet 7. mars 2023 #7 Skrevet 7. mars 2023 Eg anbefalar Tena Comfort Extra på sjukehuset(det får du der), deretter Tena comfort normal(ville kjøpt) til normale nattbind er nok. Eg kjøpte nokre andre tjukkare innlegg på apoteket, men syns dei krølla seg sånn at det var ubehageleg å ha på.
kaleidoskop Skrevet 7. mars 2023 #8 Skrevet 7. mars 2023 Jeg hadde ikke behov for bleier. Store bind holdt. Tror jeg hadde ventet og eventuelt sendt mannen til apoteket om behov.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #9 Skrevet 7. mars 2023 Fødte for 3 dager siden og bruker store bind på sykehuset. Kunne gått over på nattbind nå dag 3. Gjorde det på samme tid etter de 2 andre fødslene også. Anonymkode: 70ebd...966
Niny Skrevet 7. mars 2023 #10 Skrevet 7. mars 2023 Sykehuset jeg var på hadde noen svære bleie lignende greier man brukte i nettingtrusene. Disse ble byttet en del de fleste 3 dagene. Tredje dagen var mengden begynt å roe seg litt, så kunne gå ned til svære bind de hadde på sykehuset, så ble det trappet ned til store nattbind. Men 1,5 år etter fødsel har jeg fortsatt flere nattbind igjen som er ubrukte.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #11 Skrevet 7. mars 2023 Jeg brukte kun nattbind hjemme. Holdt med bleier to dager på sykehuset. Anonymkode: 10650...0e9
Gjest Orangutangen Skrevet 7. mars 2023 #12 Skrevet 7. mars 2023 Fikk store bind på sykehuset (vi snakker på størrelse med en jif-mopp). Disse var gode å ha de første dagene på barsel, og da jeg kom hjem gikk jeg over til vanlige nattbind blødde lite etter en uke
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #13 Skrevet 7. mars 2023 På sykehuset brukte jeg de nettingtrusene og store bind som de har der. Hjemme brukte jeg nattbind første tiden 👍🏼 Anonymkode: 48926...6b3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #14 Skrevet 7. mars 2023 Jeg brukte bleier de første dagene hjemme. Følte meg mye tryggere på at de ikke skled unna eller lakk. Skal være sagt at jeg hadde et stort blodtap og tøff fødsel så jeg var svært medtatt. Kan være lurt å ha en pakke tena stående. Du vet jo aldri om du er kategorien som trenger det eller ikke, og må innrømme at jeg synes det var pinlig å sende mannen på apoteket for å kjøpe voksenbleier Anonymkode: 1934a...965 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #15 Skrevet 7. mars 2023 Med første: Brukte de store bindene de hadde på sykehuset, de første dagene brukte jeg to. Sendte mannen på apoteket for å kjøpe flere da jeg kom hjem. med nr 2 fikk jeg drypp for å hindre blødning pga stort blodtap første gang. Da gikk jeg over til nattbind før jeg dro fra sykehuset. Anonymkode: ab74f...667
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #16 Skrevet 8. mars 2023 Med mine to eldste, brukte jeg de svære bleiebindene og netting truse fra sykehuset, men føler de sklir unna og lekker. Så før fødsel til mine to yngste kjøpte jeg tena silhouette buksebleier til etter fødsel, og angrer ikke et sekund😍 Sitter myye bedre, mulig det er smak og behag da men 😊 Anonymkode: c625c...adf 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #17 Skrevet 8. mars 2023 Ikke brukt annet enn nattbind og vanlig bind etter at jeg har kommet hjem fra sykehuset med mine, har vært alt fra 12 timer til 2 dager på sykehuset. Ville heller satset på at mannen dro ut og kjøpte hvis behovet for noe større skulle melde seg. Men første kjøpte jeg forresten på forhånd, for hadde hørt at man måtte ha med selv på sykehuset men det stemte jo ikke (ja, jeg leste det på KG 🙈) Anonymkode: af17f...411 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #18 Skrevet 8. mars 2023 Brukte nettingtruse og de store bindene de første timene etter fødsel. Så holdt det med vanlige nattbind. Med nummer 2 reiste jeg hjem fra sykehuset etter ca 15 timer, hadde ikke behov for bleier eller spesialbind da heller. Anonymkode: accd0...dc6
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #19 Skrevet 8. mars 2023 Med tanke på mengden blod hadde jeg ikke behov for bleie utover de første timene etter fødselen, og etter noen dager holdt det egentlig med vanlig nattbind. Men jeg syntes det var sååå mye mer behagelig å bruke bleie enn truse og bind, så da brukte jeg bleie likevel. 😆 Anonymkode: e25b7...8ca 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #20 Skrevet 8. mars 2023 Jeg ba spesifikt om bleier etter fødselen, følte det var mye tryggere enn de store bindene. Jeg følte jeg blødde mye og var livredd for at det skulle lekke siden bindene vred og flyttet på seg (hvorfor har de ikke lim???), så det å trekke på seg en buksebleie var for meg det beste. Mannen kjøpte noen mer diskrete på apoteket som jeg brukte når de verste blødningene ga seg. Anonymkode: 05424...0a8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå