Gå til innhold

Har fått avsmak på mine egne voksne barn, ønsker ikke at de skal arve noe etter meg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde fortsatt å si nei, brukt pengene på å kose meg og gjøre det jeg selv ønsker å gjøre. Og så får heller ungene dine få det som er igjen når du en dag er borte

Hadde ikke gitt dem en krone når de bare er ute etter pengene

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Bruk pengene på deg selv. 

Anonymkode: 73fe8...d61

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

For min del hadde det å hjelpe barna med bolig vært selvfølgelig. 500000 til hver, og en mill igjen selv. Du har vel inntekt også, og uten lån på bolig skjønner jeg ikke hvorfor du synes det er urimelig. 

Anonymkode: 594b4...4f9

• Liker 30
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt. Vondt å føle seg som kun barnevakt og «bank». 

Arv er noe man får når de man arver dør. Før det disponerer man over egne midler. Du har statistisk sett over 20 år igjen å leve, klart du trenger pengene. 

Og om du ikke gjør noe ift leiligheten vil de jo arve den. 

Anonymkode: 858e7...4b0

• Liker 25
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Såklart velger du hva du bruker pengene på selv.

Men du kan ikke klage på at du aldri får hjelp/besøk når du er pleietrengende og gammel.

Anonymkode: 998f9...c37

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Forskudd på arv i en alder av 63, er det normalt da? Bruk pengene på deg selv. 

• Liker 27
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For min del hadde det å hjelpe barna med bolig vært selvfølgelig. 500000 til hver, og en mill igjen selv. Du har vel inntekt også, og uten lån på bolig skjønner jeg ikke hvorfor du synes det er urimelig. 

Anonymkode: 594b4...4f9

Hun skriver jo hvorfor hun synes det er urimelig. Har du ikke lest HI...?

Anonymkode: 17de3...ffe

• Liker 36
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men du kan ikke klage på at du aldri får hjelp/besøk når du er pleietrengende og gammel.

Anonymkode: 998f9...c37nrå 

Når barna ikke gidder hjelpe henne, så hvorfor skal hun stå opp for de. Det går vel begge veier, eller hva...

• Liker 38
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke at du skal spinke og spare for at barna dine skal sitte igjen med en god arv. Men du trenger kanskje ikke å gjøre dem arveløse heller? 

Jeg ville brukt og kost meg, kanskje satt av et visst beløp på sparekonto, f.eks 100 000 pr barn, og blir det noe mer igjen så får de dele. Regner med leiligheten også blir arv? 

Jeg er enig i at forskudd på arv ikke bør være et fokus. Dere burde heller søke å bedre familierelasjonene dere i mellom. Vær ærlig på hvordan du føler det, kanskje de vil prøve  stille mer opp og ønsker et nærmere forhold. 

Om de absolutt skal ha noe arv i forskudd, ville jeg fordelt av eiendeler jeg ønsket skulle gå videre (om jeg hadde noe), penger må vente til jeg er borte. 

Anonymkode: 5e74b...ec7

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Hjerteskjærende lesning, slik skal ikke voksne barn oppføre seg mot noen av sine foreldre.

Hadde brukt pengene selv

• Liker 26
  • Hjerte 7
Gjest Anonyme-meg
Skrevet

Sjarmerende barn du har. Kos deg med pengene dine selv du. 

Skrevet

Behold pengene dine selv med god samvittighet du.

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Anonymkode: 998f9...c37

De gidder jo ikke hente henne på sykehuset nå, så de kan neppe regnes med. 
Men lurer på om ts var en bra mor, siden ungene er så lite interesserte. Dvs om hun selv har vært der for DEM. Uansett er det ganske sjukt å be om penger fra en med kanskje 40 år igjen å leve.

• Liker 11
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Personlig hadde jeg kanskje gitt noe når du sitter med så mye i overskudd. 250 000 til hver? Da har 1,5 millioner å leve på, i tillegg til pensjonen. De blir nok ikke mer involverte i livet ditt dersom du velger å gå denne veien. Husk at helsa ikke blir bedre. Hjelper ikke å ha pengepungen full av gryn når du sitter alene på hjemmet hver julaften.

Anonymkode: 2ed62...aee

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at du tenker slik. Samtidig skjønner jeg vel ikke helt at du ikke har lyst å stille opp for dine barn. Særlig den som sitter som samboer i leilighet uten å eie noe. Det er jo en ugrei situasjon der ditt barn kan ende opp med å eie ingenting hvis det skulle bli slutt med samboer. 

Jeg har gjort mye, betalt mye for mine barn. Har man fått mye tilbake? Nei, kanskje ikke. Det går stort sett en vei :) Men jeg forventer ingenting tilbake heller!

Samtidig ; Mine foreldre har gitt meg noe, men ikke mye. De har aldri fått meg til å føle at jeg skylder dem noe. Jeg har aldri fått dårlig samvittighet fra dem, som jeg hører mange snakker om. Det er ikke noe jeg heller vil gi til mine barn. Altså...jeg håper jo at den dagen jeg sitter der og ikke kan ta vare på meg selv, så hjelper de meg. Fram til da skal jeg greie å ordne opp i egne ting.. Det kan man kanskje forvente tilbake av dem. De er voksen nå. Samtidig er de voksen i et land der man - i stor grad- trenger hjelp fra familie til å få seg bolig, noe jeg kan synes er veldig urettferdig på våre barns vegne.

Jeg synes vel kanskje at dette nytte-verdi forholdet du snakker om ikke høres helt ut som en familie. Når du sier at du har avsmak for dine egne barn... vel. Det høres ut som du ikke er så veldig hyggelig. Du sier at barna dine ikke er så hyggelig- men det kan være at dere har et litt lite kjærlig forhold alle sammen, og at dette viser seg igjen i hvordan forventningene er?

Anonymkode: b6254...503

• Liker 15
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Personlig hadde jeg kanskje gitt noe når du sitter med så mye i overskudd. 250 000 til hver? Da har 1,5 millioner å leve på, i tillegg til pensjonen. De blir nok ikke mer involverte i livet ditt dersom du velger å gå denne veien. Husk at helsa ikke blir bedre. Hjelper ikke å ha pengepungen full av gryn når du sitter alene på hjemmet hver julaften.

Anonymkode: 2ed62...aee

Du snakker som om hun er 80, og som om hun må betale for normal omgang med familie.

• Liker 16
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...