Gå til innhold

Lav HCG

Anonymsis

Anbefalte innlegg

Hei dere,

Jeg holder på med IVF, og hadde innsett (ferskforsøk tror jeg det heter?) i midten av februar. Gikk på cyclogest og fikk en del symptomer på graviditet, som jeg har skjønt kan komme av progesteronet. 
Sluttet på Cyclogest etter 15 dager som avtalt med klinikken, og symptomene avtok ganske raskt etter det. 
Tok første blodprøver forrige uke, og denne viste litt for lav HCG, på 19 (burde vært over 20). Samme dag fikk jeg en blødning som varte i flere dager - litt kraftigere enn vanlig menstruasjon. Jeg gikk da ut ifra at dette var en spontanabort. Så tok jeg nye blodprøver denne uken, som viser HCG på 81. Altså stigning etter blødningen jeg trodde var SA. Nivået er fortsatt lavere enn det burde/skulle vært. Skal tilbake om et par dager for nye blodprøver.

Er det noen som har liknende erfaringer, eller kunnskaper om dette å dele med meg? Jeg googler meg ihjel og blir gal av usikkerheten. Forstår at sjansene for et lykkelig utfall av dette er minimale, men en del av meg går og håper likevel. Fælt å ikke få det avklart! 

Takker for alle innspill og erfaringer!

Endret av Anonymsis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være så mye forskjellig..  HCG på 19 er lavt ja, blødning kan være vanlig ja.. Det trenger ikke bety worst case scenario..  Men man vet aldri dessverre.. Kan være en SA, eller en MA.. Tilogmed med en Exu.. Eller at du er gravid, men at noe ikke stemmer, men at det enn så lenge er liv.. HCG kan stige seint og blødningen kan være normalt.. Eneste som vil kunne si noe sikkert, er tid ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår jeg deg rett at hcg har steget fra 19 til 81 på en uke? I så fall er jo ikke dette forenlig med normal graviditet, dessverre ❤️ om det er sa eller exu må du se an, men med så svak stigning håper jeg legene følger opp med flere blodprøver I tilfelle exu?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (10 timer siden):

Forstår jeg deg rett at hcg har steget fra 19 til 81 på en uke? I så fall er jo ikke dette forenlig med normal graviditet, dessverre ❤️ om det er sa eller exu må du se an, men med så svak stigning håper jeg legene følger opp med flere blodprøver I tilfelle exu?

Det steg fra 19 til 81 på 5 dager, så det er ikke fullt så ille, men fortsatt altfor lavt.. Skal ta nye prøver igjen på fredag. Håper virkelig det gir klarere svar, for denne uvissheten er til å bli gal av😞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lav hcg og blødninger er vel symptomer på exu. Hadde ringt klinikken og forhørt meg hva de tenker. Du bør iallfall følges opp med blodprøver og ultralyd for å se hvor fostret ligger ❤️ 

Anonymkode: 1b60f...fd7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 26 i hcg på første forsøk, og trodde jeg var gravid helt til jeg fikk prate med klinikken. De sa at det mest sannsynlig ikke kom til å gå bra hvis ikke man hadde 100 i hcg ved første måling. Mest sannsynlig betyr ikke at det aldri går bra, men oftest ikke. De hadde dessverre rett, jeg hadde også ett forsøk med 49 i hcg som heller ikke gikk. Begge gangene fortsatte hcg å stige i 1,5 og 2 uker før jeg starta å blø. Jeg var hele veien forberedt på at det ikke kom til å gå veien, så følte meg aldri ordentlig gravid. Den ene gangen mistenkte de exu, men heldigvis var det ikke det. 

Anonymkode: 020ce...321

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde 13 ved første måling en gang. Skulle ønske det hadde vært kjemisk, men steg sakte og endte opp i MA i uke 8. Tror det var lave nivåer av progesteron som gjorde at utviklingen til slutt stoppet opp, men dette ble ikke oppdaget før lenge etterpå. Begynte aldri å blø, så MA ble konstatert i UL. Føler at jeg mistet flere mnd av prøvingen pga. denne prosessen.

Anonymkode: c93ee...a94

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i dine sko noen ganger før. Og jeg husker at jeg ikke ville gi opp håpet om at det kunne gå bra, tross dårlige odds. 

I ettertid ser jeg at det var mer strevsomt med lav stigning. Det hele varte mye lengre enn en negativ test, uten at det ble barn ut av det. 

Kan forresten legge til at med mine to barn var det gode verdier fra starten...

Anonymkode: b35d5...689

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen❤️
vondt å lese alle negative utfallene dere har opplevd, men er jo egentlig greit å ikke la håpet stige for så å bli enda mer knust når det ikke går veien. For det er jo ikke særlig sannsynlig med et positivt resultat her, tross alt. Synes det er utrolig slitsomt å ikke bare kunne avslutte denne runden og bli ferdig med det. Det dras liksom bare ut i tid og frustrasjon og vonde følelser. Vil bare gå videre!😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det? Tatt ny test? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tok nye blodprøver i dag, og går bare å venter på at de skal ringe. Utrolig nervepirrende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fikk svar på blodprøvene nå for litt siden, og hcg har faktisk doblet seg siden sist.
Skal ta en ny blodprøve til i begynnelsen av neste uke, og så en undersøkelse når vi har fått prøvesvarene🤞🏼

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysder fingrene 🤞🏻🤞🏻 Men følg nøye med og ikke stuss med å ringe dem og krev mer undersøkelse om magefølelsen sier noe ikke stemmer eller du har noe form for smerte eller noe som helst. 

Ved min exu hadde jeg hcg på: 

Beta 1: 63

beta 2: 782 

beta 3: 2943 

8 dager mellom 1 og 3. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helene90 skrev (35 minutter siden):

Krysder fingrene 🤞🏻🤞🏻 Men følg nøye med og ikke stuss med å ringe dem og krev mer undersøkelse om magefølelsen sier noe ikke stemmer eller du har noe form for smerte eller noe som helst. 

Ved min exu hadde jeg hcg på: 

Beta 1: 63

beta 2: 782 

beta 3: 2943 

8 dager mellom 1 og 3. 

Takk for oversikt, det er nyttig kunnskap å ha med videre. Ble veldig glad da jeg hørte at den hadde doblet seg, men er greit å ikke ha urealistiske forventninger/forhåpninger også! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut på ul i uke 13 (ikke ivf da, men uansett) at det aldri hadde vært noen utvikling. Var bare en liten klump forenlig med uke 4-5. Hcg var likevel 60.000, så hcg kan stige ganske lenge likevel.

Anonymkode: 2352d...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymsis skrev (2 timer siden):

Takk for oversikt, det er nyttig kunnskap å ha med videre. Ble veldig glad da jeg hørte at den hadde doblet seg, men er greit å ikke ha urealistiske forventninger/forhåpninger også! 

Det vil være individuelt for oss alle uansett hvordan vi snur og vender på det ❤️  Men jeg hadde en sånn rar følelse i kroppen, så jeg var oppriktig sjokkert over at min hcg fortsatte å stige selv etter 3 beta.. 

Noen av oss vil ha lave beta og det går bra - andre ikke.. Noen vil ha høye beta og det går bra - andre ikke ❤️ tenk hadde tallene vært en garanti ❤️ 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Helene90 skrev (51 minutter siden):

Det vil være individuelt for oss alle uansett hvordan vi snur og vender på det ❤️  Men jeg hadde en sånn rar følelse i kroppen, så jeg var oppriktig sjokkert over at min hcg fortsatte å stige selv etter 3 beta.. 

Noen av oss vil ha lave beta og det går bra - andre ikke.. Noen vil ha høye beta og det går bra - andre ikke ❤️ tenk hadde tallene vært en garanti ❤️ 

Takk for oppmuntrende ord og at du tok deg tid til å svare i tråden❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det kan jo kanskje gå bra? 

Pass på hvis du får litt vannete brunlig blødning. Det hadde jeg ved ex.u, noe som visst var ganske vanlig 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oj, det kan jo kanskje gå bra? 

Pass på hvis du får litt vannete brunlig blødning. Det hadde jeg ved ex.u, noe som visst var ganske vanlig 

Ja det er jo i det minste en liten mulighet for det😊

Takk for tips, skal ha det i bakhodet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dette går bra for deg ❤

Hva er grunnen til at man slutter så tidlig på progesteron? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...