Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg vet så innmari godt at sex ikke øker risiko for spontanabort, men her er jeg allikevel, 4+2 og redd for å ha sex. Grunnen til det er at jeg har hatt tre spontanaborter tidligere, alle i uke 4/5, og har begynt å blø på morgenen etter sex. Vi har nå hatt ivf og fikk beskjed om å ikke ha sex før etter vi hadde fått pos/neg test, altså 14 dager etter uttak. Vet at dette er mtp infeksjonsfare, men tenker også at det er for at det skal være ro inni der slik at egget får festet seg skikkelig.

som sagt, vet at det ikke er farlig å ha sex, men redselen er der. Noen som har hatt det slik? Eller har noen fornuftige ting å si som kan endre tankesettet mitt?

Anonymkode: 86e94...6b2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å tenk at babyen ligger langt innenfor der penis er når man har sex. Jeg og min mann har hatt masse sex gjennom hele svangerskapet, har gått veldig fint utenom at til slutt ble jeg ganske hoven der nede og plaget med sopp, da var det naturligvis ikke så fristende å ha sex. Tror bare dere må høre på hva lege og jordmor sier, ikke vær redd for å spørre. Egget fester seg uavhengig av om man har sex eller ikke, du gjør jo sikkert masse annet som skaper bevegelse i kroppen, som å trene, gå, løpe, gjøre husarbeid osv.

Anonymkode: 1f181...2dc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Prøv å tenk at babyen ligger langt innenfor der penis er når man har sex. Jeg og min mann har hatt masse sex gjennom hele svangerskapet, har gått veldig fint utenom at til slutt ble jeg ganske hoven der nede og plaget med sopp, da var det naturligvis ikke så fristende å ha sex. Tror bare dere må høre på hva lege og jordmor sier, ikke vær redd for å spørre. Egget fester seg uavhengig av om man har sex eller ikke, du gjør jo sikkert masse annet som skaper bevegelse i kroppen, som å trene, gå, løpe, gjøre husarbeid osv.

Anonymkode: 1f181...2dc

Tusen takk, det har du veldig rett i! Hjelper mye å få bekreftelse på at det ikke er farlig ❤️ 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det likt i starten av min graviditet. Det er lov å ikke ha sex i noen uker hvis du ikke føler deg komfortabel med det. Det forstår helt sikkert mannen også. Er selvfølgelig helt enig i at det ikke er farlig for foster å ha sex, men kjenner meg veldig igjen i den nervøsiteten, og da nyter man heller ikke sexen. Hvis du har hatt flere spontanaborter tidligere og ivf nå, så skal du kanskje på en tidlig ultralyd rundt uke 7? Det går an å droppe sex frem til det, og heller feire når dere har sett et bankende hjerte😊❤️

Anonymkode: 3f91f...288

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde det likt i starten av min graviditet. Det er lov å ikke ha sex i noen uker hvis du ikke føler deg komfortabel med det. Det forstår helt sikkert mannen også. Er selvfølgelig helt enig i at det ikke er farlig for foster å ha sex, men kjenner meg veldig igjen i den nervøsiteten, og da nyter man heller ikke sexen. Hvis du har hatt flere spontanaborter tidligere og ivf nå, så skal du kanskje på en tidlig ultralyd rundt uke 7? Det går an å droppe sex frem til det, og heller feire når dere har sett et bankende hjerte😊❤️

Anonymkode: 3f91f...288

Tusen takk for fint svar! Godt å se at jeg ikke er alene om det 💕 Skal på ultralyd i uke 7, ja, så spørs om vi venter til da. Har heldigvis en veldig forståelsesfull samboer 🥰

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...