AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #1 Skrevet 7. mars 2023 Hei! Jeg har nettopp flyttet til en ny by for meg selv. Jeg kjenner absolutt ingen og har klart å miste kortet mitt, nye er på vei men til det kommer har jeg ikke mulighet til å kjøpe mat og andre viktige ting. Er helt i tvil om hva jeg skal gjøre. Om dere har vært meg hva hadde dere gjort? Anonymkode: 6769e...5aa
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #2 Skrevet 7. mars 2023 Sjekk om du kan betale med Vipps på butikken. Evt kan du spørre en butikkansatt om du kan vippse vedkommende. Det skjer her innimellom. Det ordner seg! Anonymkode: ed6a7...a45 2 1
Birdy87 Skrevet 7. mars 2023 #3 Skrevet 7. mars 2023 Søk etter lokale matbanker eller veldedighetsorganisasjoner som kan hjelpe deg med mat og andre nødvendigheter. Disse organisasjonene er ofte veldig hjelpsomme og kan gi deg mat og andre grunnleggende nødvendigheter til du får det nye kortet ditt.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #4 Skrevet 7. mars 2023 Tråden stenges snart pga manglende overskrift. Anonymkode: e8971...b9f
Anje Skrevet 7. mars 2023 #5 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei! Jeg har nettopp flyttet til en ny by for meg selv. Jeg kjenner absolutt ingen og har klart å miste kortet mitt, nye er på vei men til det kommer har jeg ikke mulighet til å kjøpe mat og andre viktige ting. Er helt i tvil om hva jeg skal gjøre. Om dere har vært meg hva hadde dere gjort? Anonymkode: 6769e...5aa Om jeg var deg hadde jeg gått til en av (de mange) butikkene der det står «her kan du betale med vipps», eller jeg ville benyttet anledningen til å ta i bruk betaling fra mobil. Eller jeg ville bare spist tørrvarer mine. Eller så - om intet av dette funker - så ville jeg bedt en bekjent om å ta ut penger for meg. For du har jo flyttet til dette stedet av en grunn? Du er ikke på rømmen? Du har flyttet dit for å studere, jobbe eller lignende? De folka er «bekjente». De gir deg en håndsrekning.
Baktus2024 Skrevet 7. mars 2023 #6 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei! Jeg har nettopp flyttet til en ny by for meg selv. Jeg kjenner absolutt ingen og har klart å miste kortet mitt, nye er på vei men til det kommer har jeg ikke mulighet til å kjøpe mat og andre viktige ting. Er helt i tvil om hva jeg skal gjøre. Om dere har vært meg hva hadde dere gjort? Anonymkode: 6769e...5aa Ikke en situasjon som ikke kan ramme alle...vi har alle digitalisert oss til de grader og det å miste et kort gjør at en kan stå fulstendig hjelpesløs..det bør være et varsko for alle hypertilhengere av digigitaliserte løsninger på alt. Som jeg har skrevet før, når nordmenn skryter og føler seg stolt av å være det mest digitaliserte samfunnet i verden , da bør alle alarmklokker ringe, det finnes ikke en mer naiv og dummere befolkning i verden... og vil en fremmed makt ønske å skade oss så er det bare å kutte inet-kablene så sitter vi i skauen og slåss om bærene...akkurat så høy iq har vi... ..du får ringe banken og få tilsendt et nytt kort.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #7 Skrevet 7. mars 2023 Vipps eller coopay? Og skaff deg et ekstra kort så du har til en annen gang Anonymkode: 647b1...ecc
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #8 Skrevet 7. mars 2023 Bestill matkasse på nett eller bruk foodora Anonymkode: cdcdb...8c2
anon01 Skrevet 7. mars 2023 #9 Skrevet 7. mars 2023 Gå i banken fysisk med annen legitimasjon og spør om å ta ut penger? Det skal gå helt fint det. Alltid ha kontanter liggende. Det er ikke alltid kort betaling fungerer 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #10 Skrevet 7. mars 2023 Noen butikker godtar Vipps betaling. Noen ansatte gjør det fra eget kort faktisk også, mot at folk vippser dem der og da. Det er bare å spørre. Men hvis du har mistet kortet, har du vel meldt det tapt? Er vel sperret da? Og det er kanskje dette kortet du har knyttet opp til Vipps, eller har du knyttet vipps til kontonummer i stedet? Jeg har i hvert fall sett og hørt dette i min lokale Rema butikk. Den i kassa slår inn alt, sier summen til kunden, og så vippser kunden til den ansattes tlf nr, og så tar den ansatte frem sitt private bankkort og betaler kundens varer i kassa. Det er altså i de tilfellene der kunden har mistet eller glemt kortet sitt, antar jeg. Og til senere; Søk om et kredittkort og ha det liggende i en skuff hjemme til slike krisetilfeller som dette, til en annen gang. Hjelper deg ikke nå, det vet vi, men som et tips for fremtiden. Anonymkode: a7e0c...4aa 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #11 Skrevet 8. mars 2023 Du kan bestille på Oda. Anonymkode: 838e3...c41
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #12 Skrevet 9. mars 2023 Jeg skjønner ikke helt at dette er et problem en gang? Hadde jeg mistet kortet, så bruker jeg kredittkortet (alltid greit å ha en backup!). Jeg skjønner at ikke alle vil eller kan ha kredittkort, men da hadde jeg brukt vipps, applepay eller coopay, problem løst. Hadde jeg ikke klart å benytte meg av noen av disse alternativene så hadde jeg bare gått i banken og tatt ut penger? Anonymkode: 14626...e23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå