AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #1 Del Skrevet 7. mars 2023 Noen har sendt en bekymringsmelding på meg, noe som var veldig overraskende. Innholdet stemmer heller ikke med virkeligheten, men det håper jeg selvsagt undersøkelsen vil avdekke. Jeg har vært i kontakt med bvt mange ganger gjennom jobb, og har veldig variabel erfaring med saksbehandlerne. Jeg vil ikke fremstå som aggressiv i fremtoninga (og det er vel unektelig litt aggressivt å ta med advokat), men jeg har også sett min fair share dårlig håndtering og lovbrudd, samt direkte ufin kommunikasjon med foreldre. Føler det er litt bingo om jeg får en kompetent saksbehandler eller ei, og ønsker at saken skal bli best mulig belyst og uten overtramp fra saksbehandlers side. Skal selvsagt samarbeide om alt som er nødvendig. Har ei venninne i bvt som anbefalte meg advokat (hun har sett bekymringsmeldingen), men som også sa at det kan gire opp saksbehandler. Er det noen som har turt å ta med jurist? Hvordan ble det tatt? Anonymkode: 2a895...d83 1 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #2 Del Skrevet 7. mars 2023 Det er sjeldent man blir innkalt til møte på grunn av useriøse bekymringsmeldinger, og enda sjeldnere man trenger å ha med seg advokat. Hvis du trenger hjelp hos barneverntjenesten så får du det, hvis ikke får dere avklart det etter ett møte uten advokat. Anonymkode: 1ea5d...2ff 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #3 Del Skrevet 7. mars 2023 Hvis du føler deg utrygg, så ta med deg advokat. Da vet du ihvertfall at de oppfører seg. Anonymkode: d369d...8e7 5 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #4 Del Skrevet 7. mars 2023 Tenker at advokat skal være helt unødvendig, du sier selv at det som står i bekymringsmeldingen ikke er sant. Så her ville jeg bare gått inn alene( om du BV i det heletatt oppretter sak) og fortalt din versjon av dette. Å ta med seg advokat kan virke veldig «aggressivt». Fikk selv bekymringsmelding og BV opprettet sak(pga melding fra bhg og da må de ta det). Dette var på helt grunnløse meninger, og BV avsluttet saken etter fire uker. Ingen tiltak og bhg fikk bokstavelig talt « kjeft» fra BV. Vi gikk inn uten tanke på en advokat, fordi vi stolte på at BV gjorde jobben sin, og det gjorde de virkelig. Tror det er viktig at vi også hører om de sakene som «ender» godt også, ikke bare alt annet. Anonymkode: a87b2...1f3 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #5 Del Skrevet 7. mars 2023 Normalt vil barnevernet undersøke saken gjennom flere møter, så jeg hadde nok sett an stemningen under det første møtet før jeg dro med meg noen advokat. Anonymkode: 98955...0c5 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #6 Del Skrevet 7. mars 2023 Jeg tenker at å ta med advokat kan virke veldig aggressivt ja. Tror ikke det er den beste tilnærmingen for et godt samarbeid med barnevernet. Hvis du er redd for hva de kan si eller gjøre, så kan du kanskje ta opptak av samtalen? Det er ikke ulovlig å ta opptak av en samtale du selv er med i. Da har du bevis hvis det blir noe krøll senere. Anonymkode: 07fdd...e8a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #7 Del Skrevet 7. mars 2023 Du kan ta med deg hvem du vil og du trenger ikke oppgi yrket de har heller.. Anonymkode: 332c1...a76 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #8 Del Skrevet 7. mars 2023 Jeg mener, du har en erfaring fra jobb med at du kan møte både ganske gærne og ganske fornuftige folk fra barnevernet. Tror jeg ville kosta på meg et møte med en advokat på forhånd, eller i hvert fall etterpå hvis det viser seg at du har hatt uflaks med saksbehandleren. Anonymkode: a4b39...1c0 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 7. mars 2023 #9 Del Skrevet 7. mars 2023 Jeg ville helt klart møtt opp til det første møtet UTEN advokat. Å møte med advokat vil virkelig fyre opp mistankene. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #10 Del Skrevet 7. mars 2023 Jeg ble offer for ei feig dame som absolutt ikke likte trynet mitt. Hun hadde med seg sin egen leder for egen beskyttelse. Jeg troppet opp med advokat på møte nummer to for min egen sikkerhet, og da fikk pipa en helt annen lyd. Så ja, ta med advokat. De sitter ofte flere sammen for å beskytte seg selv, så hvorfor skal ikke vi? Anonymkode: edf55...d49 5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #11 Del Skrevet 7. mars 2023 Kan du ikke fortelle om at du har kjennskap til "bransjen" på forhånd, tror det kan hjelpe deg hvis de vet at du vet (og de vet nok de også, om nidkjære og faglig svake kollegaer)? Burde ikke være sånn, men jeg tror mer ressursfattige folk har høyere risiko for å bli høvla over. For oss bare trenerte de, og jeg tror kanskje det var fordi de oppfatta meg som arrogant og litt respektløs. Men, gidder ikke å krype for folk det ikke er grunn til å krype for, og jeg visste de ikke hadde en sak. Anonymkode: a4b39...1c0 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #12 Del Skrevet 7. mars 2023 Med loven i hånda kan du ta med advokat eller noen andre. Advokaten sørger for at dine rettigheter blir ivaretatt og at lover følges. Advokaten din kan stille spørsmål du ikke kan. Jeg har selv hvert I kontakt med barnevernet. Måtte blande inn advokat på andre møtet og etter det så trakk de seg unna. Altså var det ingen grunn til å starte en undersøkelse. Anonymkode: 2973b...b9a 4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #13 Del Skrevet 7. mars 2023 Vi hadde ikke med advokat og det gikk bra, kommer jo an på hva meldingen går ut på sikkert. Men jeg tenker at saksbehandler burde ikke påvirkes av om du har med advokat eller ikke, det er uproft Anonymkode: 38227...05e 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #14 Del Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen har sendt en bekymringsmelding på meg, noe som var veldig overraskende. Innholdet stemmer heller ikke med virkeligheten, men det håper jeg selvsagt undersøkelsen vil avdekke. Jeg har vært i kontakt med bvt mange ganger gjennom jobb, og har veldig variabel erfaring med saksbehandlerne. Jeg vil ikke fremstå som aggressiv i fremtoninga (og det er vel unektelig litt aggressivt å ta med advokat), men jeg har også sett min fair share dårlig håndtering og lovbrudd, samt direkte ufin kommunikasjon med foreldre. Føler det er litt bingo om jeg får en kompetent saksbehandler eller ei, og ønsker at saken skal bli best mulig belyst og uten overtramp fra saksbehandlers side. Skal selvsagt samarbeide om alt som er nødvendig. Har ei venninne i bvt som anbefalte meg advokat (hun har sett bekymringsmeldingen), men som også sa at det kan gire opp saksbehandler. Er det noen som har turt å ta med jurist? Hvordan ble det tatt? Anonymkode: 2a895...d83 Hvis veninna di anbefalte deg advokat hadde jeg ikke turt å gå uten. Anonymkode: fbe32...b05 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #15 Del Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen har sendt en bekymringsmelding på meg, noe som var veldig overraskende. Innholdet stemmer heller ikke med virkeligheten, men det håper jeg selvsagt undersøkelsen vil avdekke. Jeg har vært i kontakt med bvt mange ganger gjennom jobb, og har veldig variabel erfaring med saksbehandlerne. Jeg vil ikke fremstå som aggressiv i fremtoninga (og det er vel unektelig litt aggressivt å ta med advokat), men jeg har også sett min fair share dårlig håndtering og lovbrudd, samt direkte ufin kommunikasjon med foreldre. Føler det er litt bingo om jeg får en kompetent saksbehandler eller ei, og ønsker at saken skal bli best mulig belyst og uten overtramp fra saksbehandlers side. Skal selvsagt samarbeide om alt som er nødvendig. Har ei venninne i bvt som anbefalte meg advokat (hun har sett bekymringsmeldingen), men som også sa at det kan gire opp saksbehandler. Er det noen som har turt å ta med jurist? Hvordan ble det tatt? Anonymkode: 2a895...d83 Har aldri vært i din situasjon men jeg hadde aldri invitert de inn uten advokat tilstede. Gjerne med en psykolog også. Anonymkode: a10e6...a04 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #16 Del Skrevet 7. mars 2023 Har et barn med autisme og skolevegring grunnet manglende tilrettelegging. Har blitt meldt to ganger etter jeg klaget på skolen. Begge gangene ble sakene henlagt etter et møte. Men var skremmende å bli møtt av så unge saksbehandlere begge gangene. Null kompetanse på barn med spesielle behov. Jeg hadde ikke tatt med advokat første møte, men hadde det blitt noe tull hadde jeg tatt med advokat. Uten tvil. Anonymkode: 3e77e...949 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #17 Del Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvis veninna di anbefalte deg advokat hadde jeg ikke turt å gå uten. Anonymkode: fbe32...b05 Dette! Hu er intern og anbefaler det av en grunn og har sett mld! Anonymkode: 73084...148 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøkna Skrevet 7. mars 2023 #18 Del Skrevet 7. mars 2023 (endret) Som noen andre har skrevet anbefaler jeg at du ser an stemningen i det første møtet. Da går dere igjennom bekymringsmelding og du får komme med dine kommentarer. Så sier de litt hva de vurderer og tenker fremover. Det kan godt hende de sier de ikke ser så alvorlig på saken, men ville ta et møte med deg for å høre hva du tenker eller for å høre om du selv tenker du trenger hjelp. Tenker egentlig det nesten også vil virke mer som om du har noe å skjule når du møter opp med advokat i første samtale. Ta det heller om du får en uggen magefølelse etter den første samtalen. Lykke til! Endret 7. mars 2023 av frøkna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #19 Del Skrevet 7. mars 2023 Takk for svar, alle. Tenker jeg da tar første møtet alene, forklarer hva jeg tenker ligger i bekymringsmeldingen og vurderer det derifra. Uansett hva jeg vet stemmer eller ikke, så er det selvsagt en kjempebelastning og jeg kjenner det kværner mye i hodet. Tar definitivt med advokat senere om jeg føler de går over streken eller oppleves ufine. ts. Anonymkode: 2a895...d83 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 7. mars 2023 #20 Del Skrevet 7. mars 2023 Ta med Advokat på dette møte du så ivaretas dine rettigheter regner også med at barnevernet har med sin kommuneadvokat 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå