AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #1 Skrevet 7. mars 2023 …ja som overskriften sier. Hva er greit å ha som lettoppnevarlige basisvarer for å enkelt kunne lage grei mat uten å hele tiden måtte handle? Hva er must have liksom? Anonymkode: d6205...f41
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #3 Skrevet 7. mars 2023 Hos oss har vi; Godt utvalg av hermetikk. Det vi trenger av olje og krydder. Pasta og ris. Mel og bakevarer. Kraft/fond. Egentlig akkurat det samme som hjemme. Har alt av tørrvarer i plastbokser, for om det kommer noe utøy til kan det jo ta lang tid før vi oppdager det. Og så må du vurdere hvilke temperatursvinginger det er der du oppbevarer ting. Selv hermetikk kan bli dårlig om det står i høy varme over tid, og om det fryser. Anonymkode: 71270...c48
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #4 Skrevet 7. mars 2023 Havregryn, mel/brødmix, gjær, bakepulver, vaniljesukker, sukker, knekkebrød, Salt, pepper, hakka tomat, tomatpure, bønner, evt toro sauser/suppe/gryter Ketsjup, sennep, kaffe/te, juice på kartong, leverpostei/makrell i tomat, Hvis dere er der regelmessig: egg (holder lenge over dato Tørkerull, dopapir, zalo, håndsåpe, tannkrem Anonymkode: a073e...b39
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #5 Skrevet 7. mars 2023 Nå har ikke vi hytte, men sommerhus i Sverige. Så det er ikke på fjellet langt unna butikker og man kan kjøre helt opp til huset. Der har vi alltid diverse krydder, buljonger, fond, olje, eddik, balsamico, posesupper/gryter/sauser, diverse mel, sukker mm i lufttette bokser, knekkebrød, noe ris og noe pasta. Pleier å plukke sopp når vi er der i sesong så tørker det mens vi er der. Legger da noe igjen, mens resten blir med hjem Ligger som oftest noe potetgull og snacks i skapene også Så når vi skal dit så trenger vi kjøpe ferskvarer som kjøtt, melk og annet vi eventuelt trenger. Om vi er der ei uke så handler vi litt på vei dit og så kanskje vi handler 1 gang mens vi er der Anonymkode: 2c56e...4b7
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #6 Skrevet 7. mars 2023 Mel, sukker, gjær, vaniljesukker og bakepulver osv. Diverse krydder. Pålegg med lang holdbarhet, Toro supper og sauser, også syns jeg det er greit å ha noe middags hermetikk man lett kan lage, f.eks sodd eller joika kaker. Anonymkode: 02921...d25
Daisy-love Skrevet 7. mars 2023 #7 Skrevet 7. mars 2023 Kommer litt an på hvor ofte dere er der, hvor lenge, hvilke kokemuligheter, hvor langt til butikk, og hva dere liker. Ser mange har tenkt som meg her. (Ikke alt jeg hadde valgt selv her, men generelle tips) Hermetikk (tomater (ihvertfall vanlig hermetiske, liker dere kraftigere mat, så gjerne tomatpuré også), mais, ananas, bønner, kokosmelk, leverpostei, makrell i tomat, tunfisk, oliven/soltørka tomater (glass, men dere skjønner), hermetisk frukt og middager på boks om dere liker det) Bakevarer (gjær, sukker, bakepulver (evt og natron), vaniljesukker, enten brødmikser/kakemikser/pulverdesserter eller mel i ren form, kakao) Andre tørrvarer (krydder (salt, pepper, og kanel tenker jeg personlig er minimum), havregryn, ris, pasta, knekkebrød, kjeks, kokesjokolade, buljongterninger) Andre ting (plantemelk og juice på kartong, rett i koppen kakao/supper, kaffe/te, nudler, toroprodukter, Sjokade/nugatti/peanøttsmør/syltetøy, tørket frukt, olje) Hadde pakket inn ulike tørrvarer godt hver for seg, og husk ting som bakepapir, brødposer, søppelposer, zalo, kaffefilter osv. 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #8 Skrevet 7. mars 2023 Vi har div krydder, olje til steking, suppeposer, pasta, ris, mel, sukker, bakepulver, noen ferdigposer med vaffel og kakemiks, kakao, kaffe, te, knekkebrød, kjeks, litt hermetikk. Anonymkode: 04d47...4ab
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #9 Skrevet 7. mars 2023 Har jeg et bredt utvalg krydder og kokosmelk, hakkede tomater, diverse bønner og linser pluss ris og pasta kan jeg alltid lage mat. Legg til ingredienser til å smelle sammen en eller annen form for brød. Er det fryser og kjøleskap har du jo helt uendelige muligheter. Anonymkode: b389e...b70
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #10 Skrevet 8. mars 2023 Vi har hytte hvor det er lang vei til nærmeste butikk. Det er heller ikke strøm der, så hva vi kan lagre baserer seg på sånnt som holder i romtemperatur. Vi har pasta og ris. Diverse mel til baking og noe ferdigmiks til kake. Middagshermetikk, f.eks skinkebokser. Posesupper. Salt, sukker og krydder. Kaffe, te og rett i koppen kakao. Kjeks og sjokolade. Knekkebrød. Pålegg med god holdbarhet f,eks peanøttsmør, tubeost og leverpostei på boks. Anonymkode: 1fe02...a28
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #12 Skrevet 8. mars 2023 Mye av det samme som andre skriver. Har lett tilgang til butikk. Noterer på tlf feks at kaffe, dopapir og vin mangler, så vet jeg at jeg må kjøpe med det før jeg drar opp igjen. Systematiserer alltid og har full oversikt på hytta der jeg bla stabler i skapet fremst det som går ut på dato først... Har mindre oversikt og kontroll hjemme 😅 Anonymkode: c6a90...47d
Portia Catonis Skrevet 9. mars 2023 #13 Skrevet 9. mars 2023 Har mye av det som er nevnt, pluss noen poser med Real Turmat😉. Hytta er ikke så lett tilgjengelig, så det er greit å lage noe varmt kjapt når man nettopp har kommet frem. Har også grøtris, havregryn, tørrgjær og sånne melblandinger for å bake brød. Og Joikakaker😍
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #14 Skrevet 9. mars 2023 Salt, pepper, tacokrydder, Annet krydder dere pleier å bruke, buljong, samt olivenolje og rapsolje Vaffelblanding, bolleblanding, evt andre kakemixer. Mel og diverse for baking/pizza. Popcorn, chips, diverse godteri, brus, juice, kjeks, nøtter Kaffe, te, kakao Posesauser som kun skal tilsettes vann (evt melk om dere vil kjøpe med) Erter, linser/bønner (gryter), rus, potetmos, pasta Halvfabrikata som grøt, gryteretter, kit for taco og indisk, supper, rett i koppen til tur, pastasaus, pizzasaus Hakkete tomater, tomatpuré, mais, hvitløk på glass, Rundstykker, brød, pølsebrød, lapskausblanding, grønnsaker, kjøtt/fisk om det er frys Nudler (enkelt å spise når man kommer før man får pakket ut, vannet opp osv) Piknikskinke, lapskaus på boks/lignende hvis dere vil ha det veldig enkelt, evt annen hermetikk Makrell i tomat, leverpostei, syltetøy, nugatti Kokosmelk, laktosefri melk (holdbar lengre), melkepulver Ketsjup, sennep, sprøstekt løk, evt andre dressinger/oljer/eddik Ellers er lys, fyrstikker, dopapir, servietter og annet man bruker ok å kjøpe en del av så man slipper handle hver gang Anonymkode: 91817...d13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå