AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #1 Skrevet 7. mars 2023 Jeg leier en eldre (mulig 50år gammelt) enebolig til 1000 mindre i mnd enn en enebolig jeg nå ser på. Jeg er veldig usikker på hva jeg bør gjøre videre. Strømutgifter her har ligget på 500-1000 på sommerstid og 3-6000 på vinteren. Med strømstøtte har jeg betalt 3000 i gjennomsnitt gjennom vinteren. Huset er likevel ofte kaldt, pga rominndeling så får jeg ikke varme fra vedovn inn på kjøkkenet. Det andre huset jeg vurderer er 1000,- dyrere i mnd, men kun 5 år gammelt. Det er ikke vedfyring, men åpne romløsninger. Badet er større, det er 1 mer rom og da trenger ikke barna å dele, det er i barnevennlig gate og nærmere alt. Burde jeg velge den nyere boligen? Jeg tenker at det siste det kommer an på er det økonomiske. Ved alle andre punkter så vinner den nyere boligen. Anonymkode: 05ab0...cf3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #2 Skrevet 7. mars 2023 Jeg hadde gått for den nyere boligen. Vi flyttet fra en leilighet (gammel) på under 100 m2, til nyere hus på 200 m2. Vi fikk rimeligere strøm. Nyere bolig bruker mindre i strøm. Gamle varmekabler bruker mye mer strøm f.eks. En sparer også på at det er mer sentralt. Når sant skal sies så bruker vi stort sett varmepume til oppvarming, men vi har det heller ikke kaldt. Anonymkode: 5a075...88b
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #3 Skrevet 7. mars 2023 Nyere huset såklart Anonymkode: 5f546...a85
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #4 Skrevet 7. mars 2023 Jeg hadde valgt den nye boligen. Uten tvil. Hater å fryse! Anonymkode: f5a4e...209
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #5 Skrevet 7. mars 2023 Det var veldig mye i strøm på vinteren, huset kan ikke være godt isolert. Her har vi en 60 år gammel enebolig som er godt etterisolert, og vi betalte maks 2500 i strøm i vinter (ja, Sørlandet). Jeg ville nok ha flyttet jeg også, hvis ikke du allerede har gjort mye strømsparende tiltak du kan prøve først. Åpne rom betyr også dyrere å varme opp, det må du tenke over. Anonymkode: 3ba03...6fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå