Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om jeg kan kalle det «synsforstyrrelser» eller om det har noe sammenheng med å være gravid, men de siste ukene, spesielt hvis jeg er ute i sola og ser mot skarpt lys, eller mot snøen, så er det svarte støvkorn i synet som beveger seg rundt. Veldig ubehagelig. Noen ganger hvis jeg lener meg fremover og kaster hodet tilbake (foreksempel når jeg tørker håret etter dusj) så ser jeg også stjerner etterpå. Er dette normalt? Hadde det ikke sånn sist svangerskap.

Anonymkode: f42a4...827

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Normalt hos alle, gravid eller ei. Lettest å se mot lys bakgrunn og med godt lys. Google mouches volantes :)

Anonymkode: 97139...5a4

AnonymBruker
Skrevet

Er dette noe som helt plutselig har dukket opp? Gå til lege.

Jeg har en del av det (mouches volantes, altså en "fugleflokk" når jeg ser på lyse overflater i godt lys), men jeg har hatt det i mange mange år. 

Var hos legen og spurte om det fordi det var irriterende. Og ble henvist til øyelege.

Jeg fikk beskjed fra øyelegen om at hvis jeg begynte å se "lynglimt", så var jeg i ferd med å miste synet og måtte komme meg til lege raskest mulig.

Men siden jeg hadde hatt de prikkene så lenge så var det mest sannsynlig ikke noe å bekymre seg for. 

At du ser "stjerner" kan jeg ikke uttale meg noe om. Men synsforstyrrelser som dukker plutselig opp bør sjekkes ut av lege. Det skader ikke å ta en tlf og høre med legekontoret.

Anonymkode: bd981...d65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...