loop Skrevet 28. desember 2005 #1 Skrevet 28. desember 2005 (endret) Jeg har dilla på telefoner fra 70 - 80-tallet, har fler enn jeg noen gang får bruk for, men dukker det opp en farge eller modell jeg ikke har så bare mååå jeg kjøpe. Her er noen av dem: Bilde Hva samler du på? Fortell! Bildet er fjernet (Ref. våre regler) Men jeg lok linken ligge. Lea (moderator) Endret 28. desember 2005 av Lea
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2005 #2 Skrevet 28. desember 2005 Samlet mye på ting før, men nå smaler jeg ikke på noe tror jeg... Bortsett fra stabler med papirer da, men det er ikke noe jeg bevisst samler på, det bare hoper seg opp
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2005 #3 Skrevet 28. desember 2005 Jeg samler på bokser, alt fra tebokser til Matrusckaer
loop Skrevet 28. desember 2005 Forfatter #4 Skrevet 28. desember 2005 Frysepulver; de stablene høres kjent ut! Gjest, bokser er smart, har du de til pynt eller bruker du dem? Flere med sære samle(u)vaner?
minienthe Skrevet 28. desember 2005 #5 Skrevet 28. desember 2005 hm... teller sokker som sært ? har vel en 60-70 par liggende
Gjest Gjest2 Skrevet 28. desember 2005 #6 Skrevet 28. desember 2005 loop, de telefonene var tøffe! (Hm, jeg samler visst på en slik grå med tallskive når jeg tenker meg om...) Jeg har vært rå på å samle ting hele livet jeg. da jeg var liten samlet jeg tilogmed tyggegummipapir jeg fant i grøftekantene! Har samlet på glansbilder i hele plater, steiner og skjell, grønne (levende)planter, gamle pussige snurrepiperier og ting, pønk og new wave-musikk fra 80-90-tallet, klær, stoffer jeg engang skulle sy noe av, for ikke å snakke om gamle knapper, blonder, ol. Jeg har samlet på gammelt leketøy, koboltblå flasker og glass, fyrstikkesker m fine bilder, motemagasiner fra 1920-tallet og Det Nye i årganger fra 60-70-tallet... Jeg samler på bøker fortsatt. Men jeg er lei av å samle, så nå rydder jeg unna, gir bort til kjente som trenger såmangt, eller Frelsesarmeen får en pose dann og vann med fine og salgbare ting. Det minker hjemme, og det fantastiske er at jeg føler meg lettet over å bli kvitt så mye. Jeg var i grunnen kommet til det stadiet der tingene eide meg, ikke motsatt.
loop Skrevet 29. desember 2005 Forfatter #7 Skrevet 29. desember 2005 smulemor; det høres ut som en drøm! Smart! Gjest2; jeg kjenner meg igjen, har også samlet på alt mulig gjennom årene og som du sier, så er det godt å ha det ryddig rundt seg. Samler allikevel på ting jeg kan få bruk for ala materialer til å lage ting av, men pynteting er jeg ferdig med. Med unntak av disse telefonene da som jeg syns er helt rå. Når tingene eier deg ja, godt sagt det. Flere samlere her inne?
Pbrina Skrevet 29. desember 2005 #8 Skrevet 29. desember 2005 Jeg samler på minner! Eller rettere sagt ting som jeg har minner knyttet til. Det begynte med at jeg samlet på ting fra ferier for å sette inn i album - men albumene har latt vente på seg, og endel av "minnetingene" er for store til å settes inn i album.
Ugla Skrevet 30. desember 2005 #9 Skrevet 30. desember 2005 Opp gjennom årene er det mye som har "samlet seg" hos meg, men nå har jeg begynt å samle på eggeglass! Jeg hadde noen gamle, fine, eggeglass stående, og nå elsker jeg å gå på bruktforretninger å kjøpe eggeglass (ett av hvert). Når jeg kommer over nye som er fine/spesielle, kjøper jeg også ett av de. Mange som har beundret samlingen min.
Gjest Spacegirl Skrevet 30. desember 2005 #10 Skrevet 30. desember 2005 Jeg samler på det meste, og klarer ikke å kaste noe som helst, så plass er ikke det jeg har mest av her i leiligheten. Og sånne gamle telefoner, både sånne som trådstarter viste og eldre, har jeg 7-8 stk av. Men de ringer så høyt, så jeg har sluttet å bruke dem. Jeg jobbet en stund i en bruktbutikk, og der kom jeg over mye som jeg bare måtte ha . Jeg samler på all slags tekniske dingsebomser, og på datautstyr. Har bl.a. en gammel og diger bærbar pc med Windows 3.1, gamle Amiga-maskiner og en Commodore 64. Samler også på blader, filmer, bøker, musikk, fiolin- og pianonoter og fine, sære, særdeles stygge eller morsomme ting/pynt/duppeditter.
Arkana Skrevet 30. desember 2005 #11 Skrevet 30. desember 2005 Jeg samler på postkort, ddet har jeg gjort i mange år og har overtatt Mammas store samlig. Det er heldigvis ikke noe som tar nevneverdig plass siden de alle er pakket i en stor eske. Ellers kan man vel si at jeg samler på bøker, men i motsetning til postkort kjøper jeg ikke bøker bare for "å ha dem". Jeg kjøper bare de jeg vil lese. Og så samler jeg litt på kattefigurer, jeg elsker katter. .
Gjest Gjest2 Skrevet 30. desember 2005 #12 Skrevet 30. desember 2005 Smulemor: Hvorfor samler du på sokker? Bruker du dem eller ligger de bare i skuffen???
Lille Ballerina Skrevet 31. desember 2005 #13 Skrevet 31. desember 2005 Jeg har en forkjærlighet for spesielle engler, og er veldig selektiv når jeg skal kjøpe nye. Jeg klarer forresten ikke kaste noen av tåspisskoene mine, så nå har jeg en søppelsekk fylt med tåspissko..
minienthe Skrevet 1. januar 2006 #15 Skrevet 1. januar 2006 Smulemor: Hvorfor samler du på sokker? Bruker du dem eller ligger de bare i skuffen??? ← he he, de blir brukt men det er bare at jeg elsker følelsen av "ferske" sokker (dvs nye sokker)
Gjest 1111 Skrevet 1. januar 2006 #16 Skrevet 1. januar 2006 Jeg samler på minner. Rettere sagt små ting som betyr noe for meg eller som vekker minner. Jeg har en liten kakeboks som jeg samler dem i - alt fra kinobiletter til postkort til en tegneseriestripe til en stein. De minnene som er i papir går i en liten notatblokk jeg har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå