AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #81 Del Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ansatte i butikker med selvbetjening blir ikke arbeidsløse, i stedet blir de satt på andre mer nyttige oppgaver. Anonymkode: 8998a...44b Det er absolutt like nyttig arbeid å ta imot kunder i kassa. Anonymkode: f2d20...ddf 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 7. mars 2023 #82 Del Skrevet 7. mars 2023 Jeg bruker den vanlige kassa. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #83 Del Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er absolutt like nyttig arbeid å ta imot kunder i kassa. Anonymkode: f2d20...ddf For noen kunder, ja. Og de kundene har fremdeles muligheten til å velge en bemannet kasse. Bemannede kasser har i alle fall ikke forsvunnet i noen av butikkene jeg har vært i. Og de kundene som synes det er like nyttig å skanne varene selv kan gjøre det. Og så er køene kortere for alle involverte, de ansatte får en mindre fysisk belastende arbeidshverdag, kundene som ikke står i kassekø har letter for å få hjelp og summa summarum tjener alle involverte på det. Anonymkode: 3e302...eea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prisme Skrevet 7. mars 2023 #84 Del Skrevet 7. mars 2023 Minya skrev (9 timer siden): Jeg får helt mark av selvscanninga. Litt fordi jeg jobbet i kassa i over tjue år selv og er vant til den måten å scanne på, og dermed ikke blir helt enig med leiting etter bilder av ting i stedet for å bare taste inn koder, og litt fordi jeg ikke nødvendigvis kjenner systemet på butikken jeg handler på. Og selvscannings-diskene er ofte veldig mye lavere enn de vanlige kassene, så det er ubehagelig for meg å stå ved dem hvis jeg har mer enn én vare. Jeg foretrekker også å slippe å jobbe når jeg ikke er på jobb, så jeg går heller til en betjent kasse med kø enn til en ledig selvscanning. Samme her 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prisme Skrevet 7. mars 2023 #85 Del Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): lurer på hvordan du oppfører deg i samfunnet med den tankegangen. Kaster du bare søppel på bakken? For det er søppeltømmere/renholder jobb å kaste/rydde vekk. Anonymkode: c336d...0b8 I alle dager. Tror du dette om alle som velger å betale i vanlig kasse eller? Heller du som har en merkelig tankegang her... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #86 Del Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det er absolutt like nyttig arbeid å ta imot kunder i kassa. Anonymkode: f2d20...ddf Det er som oftest minst en betjent kasse som er åpen for kunder som vil det uansett, men jo færre ansatte som trenger å sitte i kassen jo mer tid får de til andre arbeidsoppgaver som også må gjøres. Selvbetning er mye mer effektiv mtp på kø og plass. Anonymkode: 8998a...44b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #87 Del Skrevet 8. mars 2023 lillakamilla skrev (8 timer siden): så det at jeg velger å gå i bemannet kasse indikerer at jeg driter i alle rundt meg? Det var dagens! 🤣 Du er vel sikkert typen som ønsker at maskiner tar over alt slik at alle blir arbeidsløse du da. men du mener jo at de som velger selvbetjening like godt kan moppe gulv osv. like dumt det sagt det🤣 Anonymkode: c336d...0b8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 8. mars 2023 #88 Del Skrevet 8. mars 2023 lillakamilla skrev (11 timer siden): Du har jo så lyst til å gjøre en jobb noen andre fint kan gjøre for deg 😄 Goddag mann økseskaft. Les hva jeg faktisk skrev, du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 8. mars 2023 #89 Del Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er absolutt like nyttig arbeid å ta imot kunder i kassa. Anonymkode: f2d20...ddf Nei, det er langt mer nyttig at de ansatte setter varene i hyllene, rydder, sjekker dato, kvalitet på frukt og grønt osv. enn at de gjør noe som en maskin kan gjøre for dem. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 8. mars 2023 #90 Del Skrevet 8. mars 2023 Bruker manuell kasse alltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #91 Del Skrevet 8. mars 2023 Går for selvscanning så ingen trenger å se hva jeg handler. Anonymkode: c7444...c10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #92 Del Skrevet 8. mars 2023 Bruker alltid manuell kasse der jeg handler siden hun som sitter i kassa der har store pupper og gir meg et pent smil når hun scanner inn kondomene og intimvasken fra handlekurven min. Anonymkode: 62a53...f8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #93 Del Skrevet 8. mars 2023 Bruker alltid betjent kasse. Jeg har ingen fordeler av å stå til ansvar for eventuelle taste/scannefeil i et system jeg har fått null opplæring i. Det er heller ikke min jobb å vite forskjell på biff, «vanlig», «plomme», «cherry», «romanse», «rødme», juanita», «adora» og alskens andre sorter tomater for å påse at jeg slår inn riktig pris. Anonymkode: f4f78...647 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prisme Skrevet 8. mars 2023 #94 Del Skrevet 8. mars 2023 lillakamilla skrev (18 timer siden): En annen ting jeg også har opplevd når jeg har vært frivillig matbutikkmedarbeider (scannet varene selv) er at noe frukt ble kodet feil, lampen på selvbetjeningskassa jeg brukte begynte å lyse rødt. Ingen ansatt var i nærheten, så jeg måtte selv gå på vandring for å hente et menneske som kunne rette feilen. Dette resulterte i at jeg brukte betydelig mye lenger tid enn nødvendig. Ved et par andre anledninger har det vært "tilfeldig kontroll" på varene jeg selv har arbeidet med å scanne inn. Noe som betød at alle varene måtte ut av posene for å sjekkes opp mot kvitteringen for å kontrollere at ingenting var stjålet. Dette tok også sin tid. Etter noen slike hendelser har jeg gått i kassa hvor det sitter et menneske som er dreven på jobben, samt hvor det ikke blir tilfeldig kontrollert om du muligens er en tyv. Har lagt merke til at jeg kommer meg raskere ut av butikken enn de som går til selvbetjeningen. Selv om det er omtrent like mye varer. Haha😄Dette har jeg også opplevd ved flere anledninger. Bruker derfor den bemannede kassa. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prisme Skrevet 8. mars 2023 #95 Del Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Bruker alltid betjent kasse. Jeg har ingen fordeler av å stå til ansvar for eventuelle taste/scannefeil i et system jeg har fått null opplæring i. Det er heller ikke min jobb å vite forskjell på biff, «vanlig», «plomme», «cherry», «romanse», «rødme», juanita», «adora» og alskens andre sorter tomater for å påse at jeg slår inn riktig pris. Anonymkode: f4f78...647 Nemlig 👏👏👏 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #96 Del Skrevet 8. mars 2023 Prisme skrev (1 minutt siden): Haha😄Dette har jeg også opplevd ved flere anledninger. Bruker derfor den bemannede kassa. Men det er av og til kjekt å bruke selvbetjening om du må handle noe flaut. Anonymkode: 62a53...f8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #97 Del Skrevet 8. mars 2023 Liker absolutt selvscann best. Men skal man ha mye så går jeg i kassen, om de ikke har sånn håndscanner man kan bruke underveis. Elsker å kunne pakke varene underveis. Anonymkode: f4833...5ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prisme Skrevet 8. mars 2023 #98 Del Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men det er av og til kjekt å bruke selvbetjening om du må handle noe flaut. Anonymkode: 62a53...f8a Ja, det kan jeg tenke meg det er da ja😁 Jeg bruker den om jeg har et par, tre enkle varer, og det er lang kø i bemannet kasse. Men har hatt noen uheldige erfaringer med frukt og grønt i selvbetjeningen. Tar aldri storhandelen i selvbetjent. Kjekt at man kan velge ettersom, absolutt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #99 Del Skrevet 8. mars 2023 Jeg synes det er flaut å kjøpe dasspapir og damebind. Anonymkode: 62a53...f8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #100 Del Skrevet 8. mars 2023 Vet ikke. Det er bare en rar følelse. Anonymkode: 62a53...f8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå