Gå til innhold

Bruker dere selvscanning eller går dere til kassen for å betale?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kommer helt an på hvor mange varer jeg skal ha og hvor lang kø det er i den vanlige kassen.

Anonymkode: a2543...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Skjønner ikke hvorfor folk gidder å kaste bort tiden sin på butikken når Oda leverer på døra jeg.

Anonymkode: 5e97f...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De butikkene jeg hovedsakelig handler i har ikke mulighet for selvbetjening, dessverre. Er jeg i butikker der det er en mulighet velger jeg alltid det - med mindre køen er lang og det er ledig i betjent kasse. 

Anonymkode: 289e1...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, svartkatt said:

Enig. Hender faktisk jeg savner folk i kasse, men de jeg likte og handla hos mest har blitt en helt ubrukelig butikk. Går vel bare til vanlig kasse om jeg må. Hvis noe har redusert pris som må slås inn manuelt eller jeg har mer pant enn jeg handler for. 

protip: Maskinen skriver ut tilgodelapp hvis det er tilfelle 😁

Anonymkode: 1f9cc...025

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Naturligvis bruker jeg selvscanning. Å benytte folk til å føre varer gjennom en kasse i 2023 er direkte misbruk av arbeidskraft. Snakk om å sette folk til unyttig arbeid. Vi har da mer enn nok nyttig arbeid for folk.

Anonymkode: 972b1...8e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Selv elsker jeg selvscanningen og bruker bare den om det finnes. Hater å handle hos folk, haha.

Synes alle butikker burde ha sånn, hater når de ikke har det,

Anonymkode: 9c708...22b

Selvskanning, med mindre jeg har en svær handlevogn og det ikke er tilrettelagt for storhandel på selvskanning, som f.eks. Obs. Har selv jobbet nesten et tiår i en dagligvarebutikk, og det er bare en håndfull kasserere jeg har sett som var raskere enn meg i kassa. Blir gal av treige kasserere, så jeg gjør det heller selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

protip: Maskinen skriver ut tilgodelapp hvis det er tilfelle 😁

Anonymkode: 1f9cc...025

Er jo egentlig bedre enn kontanter det. Veldig greit å vite! Men kommer nok ikke til å benytte meg av det. Best å få det ut av verden fortest mulig. Av flere grunner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg kun et par varer så kan jeg godt arbeide litt i butikken (scanne varene selv), men dersom jeg har mye varer foretrekker jeg ikke å være på jobb utenom min egen arbeidstid, og overlater jobben til de som er der for å gjøre den; butikkmedarbeiderne.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting jeg også har opplevd når jeg har vært frivillig matbutikkmedarbeider (scannet varene selv) er at noe frukt ble kodet feil, lampen på selvbetjeningskassa jeg brukte begynte å lyse rødt. Ingen ansatt var i nærheten, så jeg måtte selv gå på vandring for å hente et menneske som kunne rette feilen. Dette resulterte i at jeg brukte betydelig mye lenger tid enn nødvendig. Ved et par andre anledninger har det vært "tilfeldig kontroll" på varene jeg selv har arbeidet med å scanne inn. Noe som betød at alle varene måtte ut av posene for å sjekkes opp mot kvitteringen for å kontrollere at ingenting var stjålet. Dette tok også sin tid. 

Etter noen slike hendelser har jeg gått i kassa hvor det sitter et menneske som er dreven på jobben, samt hvor det ikke blir tilfeldig kontrollert om du muligens er en tyv. Har lagt merke til at jeg kommer meg raskere ut av butikken enn de som går til selvbetjeningen.  Selv om det er omtrent like mye varer. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker selvbetjente. Da har jeg mer plass rundt meg, bedre tid til å pakke, bedre skjerm å følge med på og full kontroll over hele prosessen uten å bli distrahert av spørsmål, folk som skal forbi og lignende.

Jeg har ikke direkte problem med betjente kasser men liker selvbetjente best.

Endret av Nevrosererroser
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det er hun fine på butikken som jobber, så går jeg til kassa 😉 Slår av en prat og flørter lett før jeg drar :P
Hun kommer forresten på besøk førstkommende fredag, så det har jo betalt seg ❤️ 

Anonymkode: ab4d9...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker litt begge deler. Foretrekker selvbetjening, men har jeg varer som energidrikk eller paracet, så går jeg selvfølgelig i betjent kasse. Samme om jeg har mange varer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
lillakamilla skrev (16 minutter siden):

En annen ting jeg også har opplevd når jeg har vært frivillig matbutikkmedarbeider (scannet varene selv) er at noe frukt ble kodet feil, lampen på selvbetjeningskassa jeg brukte begynte å lyse rødt. Ingen ansatt var i nærheten, så jeg måtte selv gå på vandring for å hente et menneske som kunne rette feilen. Dette resulterte i at jeg brukte betydelig mye lenger tid enn nødvendig. Ved et par andre anledninger har det vært "tilfeldig kontroll" på varene jeg selv har arbeidet med å scanne inn. Noe som betød at alle varene måtte ut av posene for å sjekkes opp mot kvitteringen for å kontrollere at ingenting var stjålet. Dette tok også sin tid. 

Etter noen slike hendelser har jeg gått i kassa hvor det sitter et menneske som er dreven på jobben, samt hvor det ikke blir tilfeldig kontrollert om du muligens er en tyv. Har lagt merke til at jeg kommer meg raskere ut av butikken enn de som går til selvbetjeningen.  Selv om det er omtrent like mye varer. 

Er vel ikke så ofte noe er feilkodet, har vel ikke opplevd det hos oss ennå på vår nærbutikk. En sjelden gang er det kontroll, men det er veldig sporadisk. Dersom du opplever dette ofte så høres det ut som selvbetjeningskassene er stilt inn på for høy frekvens, men skjønner jo godt at du da velger betjente kasser.

Bruker selv begge deler, der det er minst kø. Slår fint en bemannet kasse i snitt, med en liten-moderat mengde varer. Men er det kø i selvbetjeningen tar jeg like gjerne betjent dersom det ikke er veldig lang kø der også. Samme hvis man skal kjøpe øl og butikkpersonalet er opptatt i hyllene et annet sted (Da må det aldersgodkjennes), så da kan man like gjerne bruke bemannet kasse. 

Anonymkode: 4baf2...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønner ikke hvorfor folk gidder å kaste bort tiden sin på butikken når Oda leverer på døra jeg.

Anonymkode: 5e97f...7ec

Jeg vil diskutere hvor gammel den ferske fisken er. Jeg vil velge pålegg basert på hva de har i ferskvaredisken den dagen. Jeg vil sjekke alle datoer, slik at det er holdbart en stund i og med at jeg handler for to ukers tid i slengen. Jeg vil være helt sikker på kvaliteten på frukt og grønt, ikke at en 18-åring skal plukke i vei på måfå. Jeg vil velge brøet som ligger litt bak på hylla, ikke det som den ene etter andre har vært tett på. 

Anonymkode: def89...7d9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er vel ikke så ofte noe er feilkodet, har vel ikke opplevd det hos oss ennå på vår nærbutikk. En sjelden gang er det kontroll, men det er veldig sporadisk. Dersom du opplever dette ofte så høres det ut som selvbetjeningskassene er stilt inn på for høy frekvens, men skjønner jo godt at du da velger betjente kasser.

Bruker selv begge deler, der det er minst kø. Slår fint en bemannet kasse i snitt, med en liten-moderat mengde varer. Men er det kø i selvbetjeningen tar jeg like gjerne betjent dersom det ikke er veldig lang kø der også. Samme hvis man skal kjøpe øl og butikkpersonalet er opptatt i hyllene et annet sted (Da må det aldersgodkjennes), så da kan man like gjerne bruke bemannet kasse. 

Det kan godt hende den er stilt inn slik, aner ikke. Men jeg gidder ikke stå der å gjøre jobben , når det finnes mennesker som er der for å gjøre den. Jeg har også observert at folk står å knoter i selvbetjeningskassene. De vrir og vender på varen for å finne strekkoden, hvor en dreven kassa arbeider sjonglerer varene gjennom på null komma nix 😄 Hyggelig er det også å hilse og møte et blikk og et smil. Ja, de er veldig flinke og trivelige de som jobber i butikken jeg handler. Det er nok selvsagt ganske individuelt og forskjellig fra butikk til butikk hvordan man opplever handleturen sin. Selv foretrekker jeg betjent kasse.

Endret av lillakamilla
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg foretrekker selvbetjening, og velger helst butikker som har det. Da kan jeg stå i fred og bippe, og pakke varene mine så ocd-aktig som jeg bare orker uten at jeg er i veien for noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
lillakamilla skrev (32 minutter siden):

Det kan godt hende den er stilt inn slik, aner ikke. Men jeg gidder ikke stå der å gjøre jobben , når det finnes mennesker som er der for å gjøre den. Jeg har også observert at folk står å knoter i selvbetjeningskassene. De vrir og vender på varen for å finne strekkoden, hvor en dreven kassa arbeider sjonglerer varene gjennom på null komma nix 😄 Hyggelig er det også å hilse og møte et blikk og et smil. Ja, de er veldig flinke og trivelige de som jobber i butikken jeg handler. Det er nok selvsagt ganske individuelt og forskjellig fra butikk til butikk hvordan man opplever handleturen sin. Selv foretrekker jeg betjent kasse.

Når man har gjort det noen ganger i selvbetjent kasse, så går det fint, da knoter man ganske lite. Joda, er det ingen kø i betjent kasse og det står noen der, så går jeg jo like gjerne dit. Det spiller bare ikke så veldig stor rolle for min del tenker jeg, selv om det er hyggelig å si hei selvsagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bruker jeg alltid betjent kasse, jeg sliter såpass med svimmelhet og balansen at jeg rett og slett ikke er i stand til å stå og scanne og pakke selv. Før brukte jeg gjerne selvscanningen på coop og kiwi, men unngikk den på meny som ikke var like brukervennlig og derfor mest ble et stressmoment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...