Gå til innhold

Bruker dere selvscanning eller går dere til kassen for å betale?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

lillakamilla skrev (1 time siden):

Har jeg kun et par varer så kan jeg godt arbeide litt i butikken (scanne varene selv), men dersom jeg har mye varer foretrekker jeg ikke å være på jobb utenom min egen arbeidstid, og overlater jobben til de som er der for å gjøre den; butikkmedarbeiderne.

Så du tror at varene havner i hyllene på magisk vis, og at de blir ryddige av seg selv? Hvorfor stanse på kasserer, hvorfor kan du ikke ha en butikkmedarbeider som dytter vogna di rundt? Før i tiden sa man tross alt bare hva man skulle ha i butikken, så hentet de det til deg.

Det er lov å tenke seg om.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (1 time siden):

Så du tror at varene havner i hyllene på magisk vis, og at de blir ryddige av seg selv? Hvorfor stanse på kasserer, hvorfor kan du ikke ha en butikkmedarbeider som dytter vogna di rundt? Før i tiden sa man tross alt bare hva man skulle ha i butikken, så hentet de det til deg.

Det er lov å tenke seg om.

Hehe, vel det er noe med det at man ikke trenger å gjøre mer enn det som er nødvendig ;)  For all del, sleng over gulvet med moppen, eller tilby deg å telle kassa i samme slengen.

Endret av lillakamilla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skjønner ikke hvorfor folk gidder å kaste bort tiden sin på butikken når Oda leverer på døra jeg.

Anonymkode: 5e97f...7ec

Jeg liker å gå i butikken. Se på de varene jeg skal kjøpe og kanskje slå av en prat med de som sitter i kassen. 

Dessuten leverer vel ikke Oda overalt.... 

La folk få gjøre som dem selv vil... 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillakamilla skrev (1 time siden):

Hehe, vel det er noe med det at man ikke trenger å gjøre mer enn det som er nødvendig ;)  For all del, sleng over gulvet med moppen, eller tilby deg å telle kassa i samme slengen.

Hæ? Hva er det du snakker om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (3 minutter siden):

Hæ? Hva er det du snakker om?

Du har jo så lyst til å gjøre en jobb noen andre fint kan gjøre for deg 😄 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
lillakamilla skrev (43 minutter siden):

Du har jo så lyst til å gjøre en jobb noen andre fint kan gjøre for deg 😄 

lurer på hvordan du  oppfører deg i samfunnet med den tankegangen. Kaster du bare søppel på bakken? For det er  søppeltømmere/renholder jobb å kaste/rydde vekk. 

Anonymkode: c336d...0b8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alltid selvbetjeningskassene. Hater å stå i kø bak treige folk som begynner å fikle etter lommeboka og finne fram kortet lenge etter at alle varene er ferdig slått inn. Eller de skal ha en spesiell snus som det er tomt for i den kassa så ekspeditøren må gå og hente på lageret. Uff.

Jeg handler også aktivt mest mulig i de butikkene som har selvbetjeningskasser, her er det Coop Extra og Meny. 

Bruker selvbetjeningskassa uavhengig av om jeg har handlet en ting eller en hel handlevogn. Ved storhandel kan jeg da stå og pakke i eget tempo og ta meg tid til å fylle handlenettene skikkelig uten å hindre nestemann. 

Endret av -jk-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 hours ago, AnonymBruker said:

Hva søren skulle det være godt for? Klarer du virkelig ikke å leve i dagens samfunn og godta at i blant må man scanne sine egne varer? Er motstanden så sterk mot fremskritt at du måtte være en hurpe overfor den ansatte før du gikk?

Anonymkode: 638d0...ec9

Ja det måtte jeg etter at den ansatte var meget spydig i sin måte å snakke på. 

Anonymkode: a9c4f...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Selv elsker jeg selvscanningen og bruker bare den om det finnes. Hater å handle hos folk, haha.

Synes alle butikker burde ha sånn, hater når de ikke har det,

Anonymkode: 9c708...22b

Jeg synes det er fint å møte mennesker, ikke la maskiner overta alt. Folk får jobb, og litt bedre enn masse stille maskiner. Bruker ofte selvscanning, men synes det er dumt at mennesker byttes ut med maskiner. Liker at noen butikker ikke har det, spesielt små butikker

Anonymkode: ae042...f49

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Selv elsker jeg selvscanningen og bruker bare den om det finnes. Hater å handle hos folk, haha.

Synes alle butikker burde ha sånn, hater når de ikke har det,

Anonymkode: 9c708...22b

Bruker kun selvscanning om jeg har max 3 varer, jeg har det travelt og det enten er kø i betjent kasse eller ingen betjening tilgjengelig. Ellers bruker jeg alltid betjent. Inntil jeg får rabatt for å gjøre jobben selv, så bruker jeg kun selvbetjent når det passer MEG best.

Anonymkode: 62cc8...e98

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker som regel betjent kasse, bortsett fra på Coop xtra. Der fungerer ikke medlemskortet i den betjente kassa av en eller annen grunn, og jeg vil ha 50% medlemsrabatt på bleier. Så der bruker jeg selvbetjent 🙈

Anonymkode: cbe4b...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Betjent kasse. Er jo derfor de er på jobb.

Blir stressa av å gjøre det selv.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Bruker som regel betjent kasse, bortsett fra på Coop xtra. Der fungerer ikke medlemskortet i den betjente kassa av en eller annen grunn, og jeg vil ha 50% medlemsrabatt på bleier. Så der bruker jeg selvbetjent 🙈

Anonymkode: cbe4b...a20

Medlemskort? Anbefaler heller å bruke appen + Coop Pay. Mye enklere. Fungerer hver gang. Du får kvittering på alt i appen, og trenger ikke å fiske opp kortet for å betale. Mobilen kan også brukes for å åpne porten ut, om det er port i den aktuelle butikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den kassen med betjening. Går fortere og jeg synes butikkjedene kan beholde de arbeidsplassene, er jo f@n meg ingen som går mer i overskudd en dem. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

lurer på hvordan du  oppfører deg i samfunnet med den tankegangen. Kaster du bare søppel på bakken? For det er  søppeltømmere/renholder jobb å kaste/rydde vekk. 

Anonymkode: c336d...0b8

så det at jeg velger å gå i bemannet kasse indikerer at jeg driter i alle rundt meg?  Det var dagens! 🤣 Du er vel sikkert typen som ønsker at maskiner tar over alt slik at alle blir arbeidsløse du da.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
lillakamilla skrev (13 minutter siden):

så det at jeg velger å gå i bemannet kasse indikerer at jeg driter i alle rundt meg?  Det var dagens! 🤣 Du er vel sikkert typen som ønsker at maskiner tar over alt slik at alle blir arbeidsløse du da.

Ansatte i butikker med selvbetjening blir ikke arbeidsløse, i stedet blir de satt på andre mer nyttige oppgaver.

Anonymkode: 8998a...44b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes det er fint å møte mennesker, ikke la maskiner overta alt. Folk får jobb, og litt bedre enn masse stille maskiner. Bruker ofte selvscanning, men synes det er dumt at mennesker byttes ut med maskiner. Liker at noen butikker ikke har det, spesielt små butikker

Anonymkode: ae042...f49

kikkana skrev (1 time siden):

Den kassen med betjening. Går fortere og jeg synes butikkjedene kan beholde de arbeidsplassene, er jo f@n meg ingen som går mer i overskudd en dem. 

I butikken jeg bruker mest er det like mange ansatte i og rundt kasseområdet nå som det var før de innførte selvskanning for noen år siden. Men de eviglange køene har blitt borte. Og det er fremdeles fullt mulig å hilse og smile til de ansatte. Nå har de til og med tid til å hjelpe meg, noe som ikke var like lett når de satt i kassa og ikke kunne komme fra. 

Anonymkode: 3e302...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...