Gå til innhold

Bruker dere selvscanning eller går dere til kassen for å betale?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Selv elsker jeg selvscanningen og bruker bare den om det finnes. Hater å handle hos folk, haha.

Synes alle butikker burde ha sånn, hater når de ikke har det,

Anonymkode: 9c708...22b

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så sant ikke køen i kassa er enorm og jeg har dårlig tid - alltid betjent kasse.. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En blanding her. Om det er lang kø hos en av variantene så går jeg der det er minst ^^, 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer an på mengde varer. Hvis jeg har gjort storhandel, så går jeg i betjent kasse. 

Anonymkode: 8fdd2...cba

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Hender faktisk jeg savner folk i kasse, men de jeg likte og handla hos mest har blitt en helt ubrukelig butikk. Går vel bare til vanlig kasse om jeg må. Hvis noe har redusert pris som må slås inn manuelt eller jeg har mer pant enn jeg handler for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg foretrekker kassen, men selvscanner hvis jeg har veldig få varer eller det er kø i kassen. 

Anonymkode: 7c2af...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går stort sett alltid i kassa.

Selvbetjening kun om jeg har 2-3 varer og det er kø i kassa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det i en butikk med selvbetjeningskasser, så velger jeg alltid dem. Men Kiwi og Rema her jeg bor har ikke det, de har kun betjente kasser. Men er jeg på Meny eller Coop, som har selvbetjente, så bruker jeg dem. Det går fortere og er mindre kø.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har aldri brukt selvbetjeningskassen, men vi har det på butikken jeg bruker daglig.

Anonymkode: 82c63...6bc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker alltid vanlig kasse, aldri selvbetjening.

Anonymkode: ffe67...ed9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på. På «min» butikk kan man ikke handle varer som alkohol og paracet i selvbetjeningskasse. Dersom jeg skal ha noe slikt eller jeg har storhandlet så går jeg i betjent kasse. Om ikke velger jeg alltid selvbetjent.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker bare på selvbetjeningskassene. Gidder ikke handle på butikker som ikke har det. 

Anonymkode: c336d...0b8

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Elsker coop obs, der man kan scanne alle varene og se hva totalprisen er til en hver tid.  

Anonymkode: 6172b...f4f

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis jeg skal kjøpe ting som har aldersbegrensning så blir det stort sett betjent kasse. De bruker så lang tid på å komme og godkjenne ellers. 

Anonymkode: a621f...be5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis jeg skal kjøpe ting som har aldersbegrensning så blir det stort sett betjent kasse. De bruker så lang tid på å komme og godkjenne ellers. 

Anonymkode: a621f...be5

Flere og fere som har fingeravtrykk nå. De har det på bunnpris og Meny her jeg bor. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Som oftest så handler jeg der en kan scanne varene og pakke de ned fortløpende. 

Anonymkode: 9b1c4...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg scanner varene selv. Foretrekker systemet som coop obs har der man scanner etterhvert, tungvint å scanne alt når man kommer til kassen. Men forstår at det er enklere med kontroll da, det står som regel en og følger med der. 

Anonymkode: 4076b...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får helt mark av selvscanninga. Litt fordi jeg jobbet i kassa i over tjue år selv og er vant til den måten å scanne på, og dermed ikke blir helt enig med leiting etter bilder av ting i stedet for å bare taste inn koder, og litt fordi jeg ikke nødvendigvis kjenner systemet på butikken jeg handler på.
Og selvscannings-diskene er ofte veldig mye lavere enn de vanlige kassene, så det er ubehagelig for meg å stå ved dem hvis jeg har mer enn én vare.

Jeg foretrekker også å slippe å jobbe når jeg ikke er på jobb, så jeg går heller til en betjent kasse med kø enn til en ledig selvscanning.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Flere og fere som har fingeravtrykk nå. De har det på bunnpris og Meny her jeg bor. 

Fungerer aldri på min Bunnpris, de ansatte bekreftet det. 

Anonymkode: 4076b...f31

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...