AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #1 Del Skrevet 7. mars 2023 Ja selvsagt, tenker mange. Men har de egentlig tenkt over at noen i familien kan trenge den i fremtiden? Da er det kjipt å stå der og vite at du allerede har gitt den bort til en fremmed. Jeg hadde sagt nei. Anonymkode: 000e2...422 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi680 Skrevet 7. mars 2023 #2 Del Skrevet 7. mars 2023 Nei, jeg har kun ei igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #3 Del Skrevet 7. mars 2023 Nei, jeg trenger to om en av mine ryker. Når jeg er død så stiller det seg annerledes å være donor. Anonymkode: e7d0b...001 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #4 Del Skrevet 7. mars 2023 Ja når jeg er død nei når jeg er i live. Kan hende noen i familien trenger den. Anonymkode: 54825...a00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #5 Del Skrevet 7. mars 2023 Nei, aldri. Jeg tar vare på meg selv først. Når jeg dør er det fritt frem å høste alle mine organer. Anonymkode: 5fdce...46c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #6 Del Skrevet 7. mars 2023 Jeg tror ikke mange ville donert nyra si til en fremmed sånn helt uten videre. For mitt vedkommende er svaret nei; de to jeg har vil jeg ha i fred. Anonymkode: a7fc0...af0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tatja Skrevet 7. mars 2023 #7 Del Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja selvsagt, tenker mange. Men har de egentlig tenkt over at noen i familien kan trenge den i fremtiden? Da er det kjipt å stå der og vite at du allerede har gitt den bort til en fremmed. Jeg hadde sagt nei. Anonymkode: 000e2...422 Nei. Kun til min mann eller mine barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 7. mars 2023 #8 Del Skrevet 7. mars 2023 Nei, og det kan man heller ikke i Nirge, levende donasjon er alltid fra en person du kjenner. Men dersom en av mine nærmeste hadde trengt nyre og jeg ikke var match, hadde jeg gjerne deltatt i et nyrebyttesystem. Dvs at min nyre hadde blitt gitt til en fremmed som trenger den, og til gjengjeld hadde min mann/barn fått en nyre fra en fremmed som var biologisk match. https://www.dagensmedisin.no/nyresykdom-organdonasjon/haper-nordisk-nyrebyttesystem-skal-fa-ned-organkoen/155944 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 7. mars 2023 #9 Del Skrevet 7. mars 2023 Nei, jeg donerer ikke bort organer så lenge jeg er i live annet enn til min sønn om han skulle trenge det. Ikke til fremmede, så lenge jeg er i live. Jeg har imidlertid fylt ut donorkort som jeg har på mobilen og orientert et par familiemedlemmer om dette. Så om jeg dør i en ulykke veldig brått eller noe, DA kan fremmede få nytte av de organene mine som kan brukes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #10 Del Skrevet 7. mars 2023 Fremmed...nei, ovehode ikke. Til egne barn, mann eller søster....absolutt, uten tvil. Anonymkode: 1a0c6...634 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #11 Del Skrevet 7. mars 2023 Nei det ville jeg aldri gjort, kunne nok muligens solgt den Anonymkode: 26b4b...2eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #12 Del Skrevet 7. mars 2023 Nei, jeg ofrer ikke helsa mi for fremmede. Jeg har donorkort, det får holde. Anonymkode: 30bc9...c20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 7. mars 2023 #13 Del Skrevet 7. mars 2023 Kun om jeg var død, donerer ikke organene mine så lenge jeg lever. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 7. mars 2023 #14 Del Skrevet 7. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ja selvsagt, tenker mange. Men har de egentlig tenkt over at noen i familien kan trenge den i fremtiden? Da er det kjipt å stå der og vite at du allerede har gitt den bort til en fremmed. Jeg hadde sagt nei. Anonymkode: 000e2...422 Nei, ikke så lenge jeg lever. Når jeg er død kan de prøve å redde så mange som mulig. Til egne barn - ja, uten å blunke mens jeg lever. Endret 7. mars 2023 av Drizzt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #15 Del Skrevet 7. mars 2023 Jeg sliter såpass med helsen selv, at jeg ikke hadde tatt sjansen. Når jeg er død kan de ta alt de trenger, om det da er mulig. Jeg har sett hvilken fantastisk gave organdonasjon er, har fulgt to personer som har fått donert nye lunger. Helt fantasisk hvor mye det har betydd for de som fikk lungene. Anonymkode: db57f...a2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 7. mars 2023 #16 Del Skrevet 7. mars 2023 (endret) Kansje 🙂 Endret 7. mars 2023 av Maskinfører Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella-2 Skrevet 7. mars 2023 #17 Del Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei det ville jeg aldri gjort, kunne nok muligens solgt den Anonymkode: 26b4b...2eb Har lest et sted, at det er visst det som er grunnen til at man ikke kan donere bort nyre til en fremmed hvis man er i live. Går bare an til familiemedlemmer. Grunnen er visst frykt for kjøp og salg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 7. mars 2023 #18 Del Skrevet 7. mars 2023 Jeg tror virkelig ikke "Ja, selvsagt" er det mest åpenbare svaret på dette. Hvordan kan du egentlig tro det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #19 Del Skrevet 7. mars 2023 Selvsagt hadde jeg ikke gjort det. Med mindre jeg fikk noe heftig igjen for å gjøre det. Jeg driter vel loddrett i fremmede, og folk generelt egentlig. Ikke mitt problem. Anonymkode: f724b...05e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #20 Del Skrevet 7. mars 2023 Nei. I utgangspunktet ikke til familie heller, annet enn evt mitt eget barn. Hva om jeg trenger den selv en dag. Anonymkode: 43a8c...fab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå