Gå til innhold

40 + og problemer med dating - funnet en fryktelig umoden kjæreste

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har datet en mann siden juli i fjor. Han er en god person, en av de fineste folkene jeg har blitt kjent med. Søt, omtenksom, morsom, leken og tøysete. Han har sider ved seg som er så sjarmerende, som jeg aldri har sett i noen før. Rare nykker og en måte å være på, nesten litt klovnaktig. Når vi er sammen så ler vi eller bare stresser ned, eller drar ut å spiser mat, eller drar på spa. Det er så koselig, og jeg innså fort at jeg ville ha denne mannen i livet mitt lenge. 

Men så Innser jeg at han har andre sider. Han er veldig umoden, og da mener jeg at han er ikke typen som ønsker et seriøst forhold, med forpliktelser og bolig og at vi blir en familie. Han blir helt stressa når jeg snakker om drømmer jeg har for fremtiden, og han sier rett ut at selv om han er åpen for ideen om å bli en viktig person i mitt liv, og mitt barns liv, så sier han IKKE at han ØNSKER det, akkurat nå.

Og så har jeg merket at han er ikke typen som har lyst å forstå hvordan jeg har det, når han feks har såret meg. Da sier han bare at det er kjipt at jeg tenker på det, og at han har ikke noe input, fordi han har ikke lyst å kjenne på det. Det er en sånn ensom følelse, når den som man er så glad i, har vært en dust, og vil ikke snakke om hvorfor han har gjort det, fordi da blir han lei seg. Jeg forstår det slik at han har ikke nok "selvverd" til å sitte i det, eie det, og si at du det var dårlig gjort av meg, jeg forstår du er lei deg nå. Jeg skal ikke gjøre det mer. I stedet for bagatelliserer han det, og sier at "jammen det er jo ikke så Big deal" 

Det er så utrolig vanskelig å finne en mann som er typ bauta til å si at det var dust gjort. unnskyld. Og så bruke tid på å forklare helt ærlig hvorfor han var en dust. Han bare rømmer fra ideen om at han har vært kjip. Og sier faktisk at han ikke synes det var så ille. ( Han var på sjekke app ) 

Jeg har vært singel i to år etter ti år sammen med en skikkelig selvopptatt og kjølig mann, så jeg sliter selv med grenser, respektere meg selv. Jeg føler jeg bare finner menn som behandler meg uten respekt. ( Jeg ser ganske ung ut, ser ikke ut som typ sterk bisnis dame liksom. Men ser mye yngre ut enn jeg er, og oppfører meg nok også en del yngre enn det som er vanlig i min alder, tror jeg. ) Føler ofte at både menn og kvinner går utifra at jeg kan "herses" med og jeg blir ofte offer for selvopptatte mennesker. Det er så vanskelig å finne en mann som respekterer kvinner og ønsker å være en god person / ha et sunt forhold basert på respekt, godhet, nysgjerrighet på følelser osv. Kanskje det ikke er så vanlig å ønske det? 😰

Anonymkode: 0c9dd...889

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du høres umoden ut selv. Du går tydeligvis i offerrollen pga. små bagateller. Hvis du fortsetter å oppføre deg som et barn, kommer han til å avslutte forholdet snart. 

Anonymkode: f25fd...158

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Så fint at du selv ser at problemet ligger i at du godtar dette.
Spørs om du må begynne å ta bedre vare på DEG, og slutte å la folk behandle deg som de vil.
Du fortjener det! En eller annen gang har noen fortalt deg at du ikke fortjener det, men de tar feil, for det gjør du.
Så syns du skal peppe deg selv opp litt og slutte å akseptere fyrer som behandler deg dårlig. Bare slutt med det. Da må vel livet være bedre alene??

Han fyren her er jo bare ræl, så dette forholdet kan du bare avslutte med en gang. Han ønsker ikke en gang å være med noen som har barn. Da må du VÅKNE! Og avslutte dette. For du har barn, og barnet fortjener iaf MYE bedre enn å bli kjent med en som egentlig ikke ønsker noe med barnet å gjøre. Og du fortjener det også. 

Ja, det kan godt hende det er vanskelig i 40 årene å finne de gode mennene, de er vel ofte opptatt. Dessverre. Men det betyr ikke at du skal finne de i crappy forhold bare for å ha et. Da finner du iaf IKKE de rette, når du er opptatt med feil. Og noen skiller seg, noen blir enkemenn osv, det kommer alltid nye ut på markedet. Og noen er gjennomgående snille og gode, men har kanskje ikke utseende eller selvtilliten med seg. Du kan jo vurdere å se etter andre typer enn du pleier også. Og kanskje komme over en uslepen diamant rett og slett. Men viktigst av alt at du begynner å like deg selv, og begynner å gjøre ting som er bra for DEG. Som gjør deg glad! Finn deg hobbyer og sosiale nettverk som ikke handler om dating overhode. Bli mer glad i deg selv. Det er en god start, og hvem vet hva som skjer etter det. Om ikke annet, er man glad i seg selv er man ikke så desperat etter å leve livet med noen andre at man tar til takke med hva som helst. Du burde bli hard to get, rett og slett.

Det er 100% normalt å ønske alt det du skriver, og det er egentlig ganske normalt å ikke akseptere annet enn det også. Handler bare om å like seg selv godt nok til å bare ville ha det beste, og ikke noe middelmådig :) 

Anonymkode: d3d83...dcd

• Liker 7
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så fint at du selv ser at problemet ligger i at du godtar dette.
Spørs om du må begynne å ta bedre vare på DEG, og slutte å la folk behandle deg som de vil.
Du fortjener det! En eller annen gang har noen fortalt deg at du ikke fortjener det, men de tar feil, for det gjør du.
Så syns du skal peppe deg selv opp litt og slutte å akseptere fyrer som behandler deg dårlig. Bare slutt med det. Da må vel livet være bedre alene??

Han fyren her er jo bare ræl, så dette forholdet kan du bare avslutte med en gang. Han ønsker ikke en gang å være med noen som har barn. Da må du VÅKNE! Og avslutte dette. For du har barn, og barnet fortjener iaf MYE bedre enn å bli kjent med en som egentlig ikke ønsker noe med barnet å gjøre. Og du fortjener det også. 

Ja, det kan godt hende det er vanskelig i 40 årene å finne de gode mennene, de er vel ofte opptatt. Dessverre. Men det betyr ikke at du skal finne de i crappy forhold bare for å ha et. Da finner du iaf IKKE de rette, når du er opptatt med feil. Og noen skiller seg, noen blir enkemenn osv, det kommer alltid nye ut på markedet. Og noen er gjennomgående snille og gode, men har kanskje ikke utseende eller selvtilliten med seg. Du kan jo vurdere å se etter andre typer enn du pleier også. Og kanskje komme over en uslepen diamant rett og slett. Men viktigst av alt at du begynner å like deg selv, og begynner å gjøre ting som er bra for DEG. Som gjør deg glad! Finn deg hobbyer og sosiale nettverk som ikke handler om dating overhode. Bli mer glad i deg selv. Det er en god start, og hvem vet hva som skjer etter det. Om ikke annet, er man glad i seg selv er man ikke så desperat etter å leve livet med noen andre at man tar til takke med hva som helst. Du burde bli hard to get, rett og slett.

Det er 100% normalt å ønske alt det du skriver, og det er egentlig ganske normalt å ikke akseptere annet enn det også. Handler bare om å like seg selv godt nok til å bare ville ha det beste, og ikke noe middelmådig :) 

Anonymkode: d3d83...dcd

Takk for et fint innlegg. Jeg synes jo han er bra, men jeg ser jo at er ikke er sterk nok til å bare ha en mann som jeg har god kjemi med. Jeg vil ha i pose og sekk, kjemi OG typ "bauta" når det gjelder følelser. For JEG greier å stå i det og si unnskyld, når jeg må, uten at jeg føler meg liten, fordi jeg vet at personen fortjener det.

Men jeg vet ikke om slike menn egentlig finnes jeg, jeg har jo datet lenge, men folk flest er veldig sårbare egosentrisk sett og makter ikke stå i det om de må se på seg selv i kritisk lys og si unnskyld, selv om det åpenbart er helt Basic skills når det kommer til en relasjon.

Du har gode råd når det gjelder å ta opp hobby og være mer sosial. Det skal jeg virkelig tenke på. :)

AnonymBruker
Skrevet

Du høres umoden ut selv. Du går tydeligvis i offerrollen pga. små bagateller. Hvis du fortsetter å oppføre deg som et barn, kommer han til å avslutte forholdet snart. 

Det er åpenbart et tema som provoserer. Tenk så grusomt å tenke at man selv ikke er perfekt og si unnskyld. Hva er verdien din da, som person når du sitter å innrømmet at du kan gjøre en feil. Kanskje du ikke lengre er denne "vinneren" du tror du er. eller er man en vinner, når man er så sterk at man kan si ja, vet du nå såret jeg deg. Det var ikke greit gjort. Jeg vil ikke holde på sånn å såre deg, så unnskyld. 

Og det er sånn man vokser og ikke lengre er en unge. Man tar eierskap i de feilene man har og blir bedre. Det er bare de tøffe gutta / damene som gjør sånn da.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Sitat

selv om han er åpen for ideen om å bli en viktig person i mitt liv, og mitt barns liv, så sier han IKKE at han ØNSKER det, akkurat nå.

Har han sagt at han ikke ønsker det, da? 

Her må du jo bare rett ut si i fra hva du ønsker ut av forholdet, og at dersom han ikke ønsker det samme, så passer dere ikke sammen. Enkelt og greit. Han kan være verdens beste og fineste, hvis han ikke vil være din kjæreste/samboer/hva enn du ønsker av forholdet, så hjelper det jo ikke at han er morsom og snill. 

Dere har datet et år snart, der burde jo være mulig for han å i det minste ta et standpunkt ang fremtiden. 

Anonymkode: b788d...930

AnonymBruker
Skrevet

Det er totalt bortkastet tid å være med denne mannen 

Anonymkode: 83c35...523

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Fordelen her, er jo at du ikke trenger beholde han.

Han er ikke det du ser etter. 

Anonymkode: b32f9...af6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har datet en mann siden juli i fjor. Han er en god person, en av de fineste folkene jeg har blitt kjent med. Søt, omtenksom, morsom, leken og tøysete. Han har sider ved seg som er så sjarmerende, som jeg aldri har sett i noen før. Rare nykker og en måte å være på, nesten litt klovnaktig. Når vi er sammen så ler vi eller bare stresser ned, eller drar ut å spiser mat, eller drar på spa. Det er så koselig, og jeg innså fort at jeg ville ha denne mannen i livet mitt lenge. 

Men så Innser jeg at han har andre sider. Han er veldig umoden, og da mener jeg at han er ikke typen som ønsker et seriøst forhold, med forpliktelser og bolig og at vi blir en familie. Han blir helt stressa når jeg snakker om drømmer jeg har for fremtiden, og han sier rett ut at selv om han er åpen for ideen om å bli en viktig person i mitt liv, og mitt barns liv, så sier han IKKE at han ØNSKER det, akkurat nå.

Og så har jeg merket at han er ikke typen som har lyst å forstå hvordan jeg har det, når han feks har såret meg. Da sier han bare at det er kjipt at jeg tenker på det, og at han har ikke noe input, fordi han har ikke lyst å kjenne på det. Det er en sånn ensom følelse, når den som man er så glad i, har vært en dust, og vil ikke snakke om hvorfor han har gjort det, fordi da blir han lei seg. Jeg forstår det slik at han har ikke nok "selvverd" til å sitte i det, eie det, og si at du det var dårlig gjort av meg, jeg forstår du er lei deg nå. Jeg skal ikke gjøre det mer. I stedet for bagatelliserer han det, og sier at "jammen det er jo ikke så Big deal" 

Det er så utrolig vanskelig å finne en mann som er typ bauta til å si at det var dust gjort. unnskyld. Og så bruke tid på å forklare helt ærlig hvorfor han var en dust. Han bare rømmer fra ideen om at han har vært kjip. Og sier faktisk at han ikke synes det var så ille. ( Han var på sjekke app ) 

Jeg har vært singel i to år etter ti år sammen med en skikkelig selvopptatt og kjølig mann, så jeg sliter selv med grenser, respektere meg selv. Jeg føler jeg bare finner menn som behandler meg uten respekt. ( Jeg ser ganske ung ut, ser ikke ut som typ sterk bisnis dame liksom. Men ser mye yngre ut enn jeg er, og oppfører meg nok også en del yngre enn det som er vanlig i min alder, tror jeg. ) Føler ofte at både menn og kvinner går utifra at jeg kan "herses" med og jeg blir ofte offer for selvopptatte mennesker. Det er så vanskelig å finne en mann som respekterer kvinner og ønsker å være en god person / ha et sunt forhold basert på respekt, godhet, nysgjerrighet på følelser osv. Kanskje det ikke er så vanlig å ønske det? 😰

A som dater c eller? I såfall har han flere kvinner enn kun deg.. for å si det mildt… kattem hallo hallo

Anonymkode: 76248...552

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

A som dater c eller? I såfall har han flere kvinner enn kun deg.. for å si det mildt… kattem hallo hallo

Anonymkode: 76248...552

Nå må du fortelle mer!😅

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er mannen, ts? 

Ikke gi han det han vil ha før han er klar til å forplikte seg

Anonymkode: 20419...4bb

AnonymBruker
Skrevet

Løsningen her er jo selvsagt at du kvitter deg med barnet ditt. Det er vel kanskje det du planlegger selv også? Ikke? Neivel, men da er jo bare en annen mulighet.

Anonymkode: 0d8f8...4fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Useriøs mann ja, men trenger ikke være umoden fordi han ønsker andre ting enn deg. 

Når han ikke har lagt bort sjekkeappen etter over et halvt år så virker jo dette "forholdet" mer som en ensidig forelskelse fra din side.

Hvis du har vært med en kald, kjip fyr i en årrekke så tror jeg ikke du har skutt gull her..

Ville droppet det. Der er menn som ønsker det samme som deg, og dette er ikke en av dem.

Anonymkode: 1975a...8e7

• Liker 1
Skrevet

Kan ikke problemet her være at en ser etter ulike ting? Slik jeg leser det "bare dater" dere, og han er ganske klar på at han ikke ønsker å forplikte seg, samtidig som TS blir lei seg og mener han har gjort noe galt når han fortsatt er på "markedet". Om dette er riktig forstått høres det jo vel så mye ut som en relasjon der en har helt ulike forventninger og ønsker for relasjonen, og at problemet ikke primært er at han ikke unnskylder og forstår, men at TS blir lei seg over konsekvensene av at relasjonen er som den er. Eller misforstår jeg?

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan kan du si at han er omtenksom når han ikke bryr seg om at han sårer deg?

Det høres ut som du er sammen med en mann som har veldig overfladiske følelser, de stikker ikke så dypt. Det betyr at han kan være sjarmerende, morsom og gøyal, fordi han har ikke den samme sjenansen og usikkerheten blant andre folk som folk flest. Han har ikke disse følelsene av skam, dårlig samvittighet, genuin omsorg for andre. Det du ser på som omsorg, er overfladiske handlinger som alle kan enkelt gjøre.

Han er 40 år, han kommer ikke til å endre seg. Det er sånn han er

Anonymkode: 51fc7...22c

AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (1 time siden):

Kan ikke problemet her være at en ser etter ulike ting? Slik jeg leser det "bare dater" dere, og han er ganske klar på at han ikke ønsker å forplikte seg, samtidig som TS blir lei seg og mener han har gjort noe galt når han fortsatt er på "markedet". Om dette er riktig forstått høres det jo vel så mye ut som en relasjon der en har helt ulike forventninger og ønsker for relasjonen, og at problemet ikke primært er at han ikke unnskylder og forstår, men at TS blir lei seg over konsekvensene av at relasjonen er som den er. Eller misforstår jeg?

Misforstår JEG da, om du mener at det er ok å installere tinder uten å si ifra? 🤔

Han ble oppdaget av vennene mine og det påvirket veldig følelsene mine. Det er sånn som skjer når man plutselig tenker at den man elsker ser etter ny kjæreste. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan du si at han er omtenksom når han ikke bryr seg om at han sårer deg?

Det høres ut som du er sammen med en mann som har veldig overfladiske følelser, de stikker ikke så dypt. Det betyr at han kan være sjarmerende, morsom og gøyal, fordi han har ikke den samme sjenansen og usikkerheten blant andre folk som folk flest. Han har ikke disse følelsene av skam, dårlig samvittighet, genuin omsorg for andre. Det du ser på som omsorg, er overfladiske handlinger som alle kan enkelt gjøre.

Han er 40 år, han kommer ikke til å endre seg. Det er sånn han er

Anonymkode: 51fc7...22c

Jeg vet ikke om sjenanse er koblet med empati for andre? Tenker du det? Han har jo en god del sympati,  men ikke dårlig samvittighet, ikke ovenfor meg. Ellers har du rett.

Skrevet

Har du tenkt nøye gjennom hva du virkelig ønsker deg i et fremtidig forhold, uten å relatere det til han du treffer nå? Hva er viktigst for deg? Du må vite sikkert hva du vil ha før du kan finne det.

Jeg er i 40-årene selv, og var helt singel i 3 år nå sist. Disse årene har jeg fokusert mye på å få det bra med meg selv, og finne ut av hva jeg faktisk vil ha i fremtiden, etter et par kortere forhold som ikke fungerte optimalt. Og sett på hva jeg har gjort feil tidligere. Jeg oppdaget da at noe av det jeg lett ble tiltrukket av hos menn, også er en egenskap jeg ikke ønsker i et forhold... Det var en skikkelig aha-opplevelse.

Og så, rett før nyttår, møtte jeg en mann. En litt annnerledes mann. Som jeg ga en sjanse. Og et par uker senere var jeg til min overraskelse rett og slett skikkelig forelsket. Og er nå i et forhold der jeg føler meg trygg og glad hele tiden. Vi er helt samstemt på hva vi ønsker, det finnes ingen tvil eller usikkerhet.  Selvfølgelig kommer vi til å oppdage dårlige sider ved hverandre etter hvert, men utgangspunktet nå er noe helt annet enn det jeg har opplevd tidligere. Og det tror jeg kommer mye av at vi begge har vært veldig tydelige på hva vi ønsker og ser etter, og her matchet vi utrolig godt.

Hos dere TS så syns jeg det virker som han er ganske tydelig, men at du ikke setter dine grenser? Du trenger å sette grenser for å ha det bra. Og det betyr ikke automatisk at du mister han. Det kan tvert imot føre til at han respekterer deg mer, og finner ut at han må revurdere hva han tenker og hvordan han oppfører seg. Og hvis han ikke gjør det, så er det da bedre å avslutte det nå enn når du til slutt ikke orker å leve på kant av dine ønsker og verdier lengre? Han tråkker over grensene dine. Da er du endten ikke tydelig nok på hvor grensene dine går, eller han er en respektløs fyr som ikke er noe å samle på (virker jo som det siste helt ærlig). Men du setter grensen for hva du vil godta. Og det kan være en annen grense enn den jeg ville satt, fordi vi kanskje ikke trenger eller ønsker samme type forhold.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Misforstår JEG da, om du mener at det er ok å installere tinder uten å si ifra? 🤔

Han ble oppdaget av vennene mine og det påvirket veldig følelsene mine. Det er sånn som skjer når man plutselig tenker at den man elsker ser etter ny kjæreste. 

Det kommer jo helt an på relasjonen. Om en ikke har et seriøst forhold og eksplisitt sier at en ikke ønsker å være en viktig person i den andres liv vil jeg tenke at forholdet er såpass uforpliktende at en vanskelig kan regne med at den andre ikke skal se etter andre. Derfor jeg spør om jeg misforstår relasjonen deres. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.3.2023 den 9.59):

Hæ??????

Anonymkode: 82904...0a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...