AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #1 Skrevet 7. mars 2023 Jeg er 27 men føler meg som ei 60+ er 155 cm høy og veier 90 kg. Jeg spiser hele tiden og følge meg sulten 😔 jeg vet at jeg ikke burde men jeg klarer ikke å stoppe! Skal jeg oppsøke legen? Anonymkode: 6a400...ec8 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #2 Skrevet 7. mars 2023 Ja, sikkert lurt om du ønsker å få hjelp med overspising og vektnedgang. Anonymkode: 23efa...9b0 1
exictence Skrevet 7. mars 2023 #3 Skrevet 7. mars 2023 Ville prøvd først å handle inn mindre. Bruke mindre penger på mat. Ha nok til en porsjon ganger 3 måltider på dagen.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #4 Skrevet 7. mars 2023 Prøv å bytte noe mat med grønnsaker du liker. Alt hjelper. Snakk med fastlegen kanskje du kan få hjelp mot sultfølelsen. Anonymkode: 48b7d...4e4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #5 Skrevet 7. mars 2023 Hvis jeg sitter hjemme er jeg også sånn. Du må holde deg opptatt, kom deg ut av hjemmet. Gå tur, snakk i telefonen med en venninne. Og ikke minst: ikke kjøp inn noe mer enn du har tenkt å spise. Ikke ha snacks liggende hjemme. Anonymkode: 0e22b...50d 1
myMa Skrevet 7. mars 2023 #6 Skrevet 7. mars 2023 Jeg vil anbefale deg å lese denne artikkelen: https://www.treningsforum.no/php/art.php?id=3643 Den hjalp meg til å forstå hva problemet mitt egentlig er. Det nytter ikke å starte på diett før man har fått bukt med matavhengigheten. Ta et problem av gangen.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #7 Skrevet 10. mars 2023 Syns du skal kontakte lege❤️ Nå vet jeg ikke hvorfor du spiser hele tiden, men for din del er nok det beste å få henvisning til noen som kan hjelpe deg med det bakenforliggende. Anonymkode: a72f5...c70
MyMichelle Skrevet 11. mars 2023 #8 Skrevet 11. mars 2023 (endret) Jeg tenker også det er best å snakke med lege, men jeg har hørt mange leger ikke har peiling på overspisingslidelse. Du kan forsøke bytte ut noe av maten med kalorifattige alternativer. Du kan også kontakte rådgivningstjenesten for spiseforsyrrelser: https://nettros.no/fa-kunnskap/overspisingslidelse/ Om det er litt trøst, så er du ikke alene. Jeg begynte med antidepressiva for en måned siden. Etter jeg begynte ta full dose, begynte jeg spise som en gal. Sjokolade HVER dag. En svær sjokoladeplate kan jeg spise på så kort tid at jeg ble kvalm. Samt at med antidepressiva blir man ofte verre før man blir bedre, så jeg lå mye til sengs. La på meg 3 kg på 3 uker! Jeg prøver nå venne meg av med sjokotrangen ved å spise stygge proteinbarer, og drikke sjokolademelk uten tilsatt sukker eller søtstoffer. Jeg krysser fingrene både for deg og meg 🤞🤞 Endret 11. mars 2023 av MyMichelle
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #9 Skrevet 11. mars 2023 Chat med Spisfo. Det er et fint sted å starte💛 Lavterskel for de som ikke er «syke nok» til å få offentlig hjelp. De har både chat, telefon, gruppe «behandling» og enesamtaler. Anonymkode: 0e22b...50d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå