Gå til innhold

Vennegruppe 2.klasse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Hva pleier dere/barna å finne på når det inviteres til vennegruppe hjemme hos dere? Har ikke hatt vennegruppe før, og vårt barn er først ut. H*n leker ikke med disse barna til vanlig, og ønsker selv en aktivitet. 

Anonymkode: 41c8e...632

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å lage påskepynt? Finner masse tips på Pinterest 

Anonymkode: 51fb7...484

Skrevet (endret)

Her fikk barna lage hver sine pizzaer (jeg hadde pizzabunner klare og satte fram skåler med saus, revet ost og ulike toppinger). Det ble både aktivitet og lunsj på en gang. Utenom det var det frilek og gjester som ikke er vant til å besøke oss synes det er fint å få lekt med ting de kanskje ikke har selv.

Hvis du vil ha en aktivitet ville jeg kanskje valgt et enkelt spill, f.eks. Twister, eller du kan sette fram ulike hobbyting (perler, maling, tegnesaker, klistremerker, en hobbyboks med diverse innhold) og så kan de sitte rundt bordet og holde på med det (kanskje de kan lage påskepynt eller påskekort?) eller hvis du har tid kan du bake muffins som barna kan pynte? Ellers har svenskegjemsel vært populært her. I motsetning til vanlig gjemsel hvor alle gjemmer seg og én leter er det her én som gjemmer seg og alle de andre som leter hver for seg. Hvis noen finner den som gjemmer seg skal de ikke si i fra, men heller gjemme seg sammen slik at det til slutt blir mange som har gjemt seg på samme sted og en siste som ikke har funnet dem.

Endret av Arkana
AnonymBruker
Skrevet

Vi lagde "småpizzaer" (jeg lagde deigen, de fikk lage egen bunn og ta på eget fyll). Det er litt aktivitet. Så spiste de, og så støtter jeg forslaget om noe påskepyntlaging hvis vennegruppa er nå snart. Brettspill kan være gøy. 

Anonymkode: 5ba7c...9e4

Skrevet

Sist bakte de kake her, som foreldrene fikk smake når de hentet barna.  Enkel kake, med mye pynt, det var pyntingen som var morsomst. 

De var først på rommet og så på leker etc. Ingen hadde vært her før, som du sier så settes gruppen sammen av de man vanligvis ikke leker med.)Så spiste vi, så spilte de et brettspill, så lagde vi kakebunn og mens den stekte spilte de pc-spill, så pyntet de kake og så kom foreldrene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...