AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #1 Skrevet 7. mars 2023 Fikk svar på MR at alt var fint, det sto «enkel uspesifikk et eller annet» men det sa legen var helt normalt. Er det mulig å få en annen lege til å se på bildene? Og hvordan gjør jeg det? andre som har fått en second opinion på MR/CT bilder? Anonymkode: 79269...f32
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #3 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor? Anonymkode: 87845...9cc Siden jeg har mange symptomer som plager meg i hverdagen. Og det sto at de fant noe «enkel uspesifikk et eller annet» Anonymkode: 79269...f32
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #4 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Siden jeg har mange symptomer som plager meg i hverdagen. Og det sto at de fant noe «enkel uspesifikk et eller annet» Anonymkode: 79269...f32 Hadde de funnet noe av betydning ville du fått beskjed. Alle får frem noe på MR bilder, ikke alt har noe å si. Kan du snakke med fastlegen din om det? Anonymkode: c9772...3a6 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #5 Skrevet 7. mars 2023 Om bildene ble tatt ved Unilabs ville jeg definitivt be om en second opinion. Avhengig av hva du tok bilde av kan du ev. også be fysioterapeut eller kiropraktor se på bildene og sammenligne dem med det du sliter med. Noen fysioterapeuter og kiropraktorer har en del erfaring med å tolke bilder, og siden de kjenner pasientens symptomatikk kan de gjerne se mer på bildene enn hva en samlebåndbeskrivelse andre steder kan gi. Kommer litt an på hvorfor du tok MR og hva det ble tatt MR av. Anonymkode: ada53...69d
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #6 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Om bildene ble tatt ved Unilabs ville jeg definitivt be om en second opinion. Avhengig av hva du tok bilde av kan du ev. også be fysioterapeut eller kiropraktor se på bildene og sammenligne dem med det du sliter med. Noen fysioterapeuter og kiropraktorer har en del erfaring med å tolke bilder, og siden de kjenner pasientens symptomatikk kan de gjerne se mer på bildene enn hva en samlebåndbeskrivelse andre steder kan gi. Kommer litt an på hvorfor du tok MR og hva det ble tatt MR av. Anonymkode: ada53...69d Var ikke unlilabs! Legen ville sjekke om det var ms jeg har. Pga mange symptomer. Kan MR være helt fin, og alikavell ha ms? Anonymkode: 79269...f32
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #7 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Var ikke unlilabs! Legen ville sjekke om det var ms jeg har. Pga mange symptomer. Kan MR være helt fin, og alikavell ha ms? Anonymkode: 79269...f32 Godt det ikke var Unilabs, da, om ikke annet Offentlig har de påstått at de ikke har oppdaget at deres underbetalte samarbeidspartnere uten legegodkjenning i Norge har gjort feil - det er som bukken og havresekken. Bare jeg har tre eksempler på at Unilabs tolkning av røntgen og MR-bilder har vært helt feil. Jeg kan ikke si noe om dine bilder, men tror du skal be om en ny time hos din fastlege eller den legen som henviste til bildene og be legen forklare hva som menes med beskrivelsen av bildene. Om det er noe de har sett som de ikke kan tolke til å være ms i dag, så er det jo et spørsmål om det er noe som bør følges opp senere (trenger ikke være det, altså, men for din del tenker jeg det er greit å finne ut hva de ev. så og hva det betyr og om det ev. skal følges opp). Det er mye som kan gi symptomer som kan minne om MS, så bare følg opp utredning så lenge du har symptomer. Anonymkode: ada53...69d
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #8 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Godt det ikke var Unilabs, da, om ikke annet Offentlig har de påstått at de ikke har oppdaget at deres underbetalte samarbeidspartnere uten legegodkjenning i Norge har gjort feil - det er som bukken og havresekken. Bare jeg har tre eksempler på at Unilabs tolkning av røntgen og MR-bilder har vært helt feil. Jeg kan ikke si noe om dine bilder, men tror du skal be om en ny time hos din fastlege eller den legen som henviste til bildene og be legen forklare hva som menes med beskrivelsen av bildene. Om det er noe de har sett som de ikke kan tolke til å være ms i dag, så er det jo et spørsmål om det er noe som bør følges opp senere (trenger ikke være det, altså, men for din del tenker jeg det er greit å finne ut hva de ev. så og hva det betyr og om det ev. skal følges opp). Det er mye som kan gi symptomer som kan minne om MS, så bare følg opp utredning så lenge du har symptomer. Anonymkode: ada53...69d Uff, så skummelt at det er sånn!! Det står «ingen holdepunkter for ms» ( står egentlig et annet ord, men orker ikke skrive det, var så langt 😂). Stoler ikke helt på det. Anonymkode: 79269...f32
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #9 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Uff, så skummelt at det er sånn!! Det står «ingen holdepunkter for ms» ( står egentlig et annet ord, men orker ikke skrive det, var så langt 😂). Stoler ikke helt på det. Anonymkode: 79269...f32 Når det står det som står er det absolutt størst sjanse for at det ikke er MS du har - og det bør du være glad for Så bestill deg en time til legen igjen og spør hvordan legen tenker fortsette utredning, om du fremdeles har store plager. Ei jeg kjenner fikk store symptomer på at hun hadde MS, legen var til og med så sikker på at MR-bildene kom til å vise det at legen forberedte henne om at det kunne bli resultatet av bildene. Så viste det at bildene var helt fine, og når de sjekket videre viste det seg at hun hadde fått bivirkning av en medisin hun går på, og at disse bivirkningene ligner veldig på MR-symptomer. Når de fikk justert dosene på medisinene forsvant alle symptomer Anonymkode: ada53...69d 1
Anjatapinjata Skrevet 7. mars 2023 #10 Skrevet 7. mars 2023 Jeg er under utredning for ms og vært det i over 2år. Jeg ble lagt inn da jeg mistet følelsen I hele venstre side av kroppen. De trodde det var hjerneslag. Men på mr fant de en lesjon i nakken. Men grunnet funn av kun en lesjon og utslag på spinalpunksjon har jeg ikke diagnosen MS. Har også masse symptomer osv. Men inntil funn av to eller flere lesjoner i ryggmargen eller flekker i hjernen så får man ikke diagnosen. Man kan også få utslag på spinalpunksjon og synsnervebetennelse. Har du tatt spinalpunksjon? Og hva er symptomene dine? Jeg er fortsatt under utredning med skriv fra sykehuset om; stor sannsynlighet for at pasienten vil utvikle ms på sikt. 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #11 Skrevet 7. mars 2023 Anjatapinjata skrev (14 minutter siden): Jeg er under utredning for ms og vært det i over 2år. Jeg ble lagt inn da jeg mistet følelsen I hele venstre side av kroppen. De trodde det var hjerneslag. Men på mr fant de en lesjon i nakken. Men grunnet funn av kun en lesjon og utslag på spinalpunksjon har jeg ikke diagnosen MS. Har også masse symptomer osv. Men inntil funn av to eller flere lesjoner i ryggmargen eller flekker i hjernen så får man ikke diagnosen. Man kan også få utslag på spinalpunksjon og synsnervebetennelse. Har du tatt spinalpunksjon? Og hva er symptomene dine? Jeg er fortsatt under utredning med skriv fra sykehuset om; stor sannsynlighet for at pasienten vil utvikle ms på sikt. 2 år?! Det var lenge! Har du hatt symptomer i 2 år da? men da sto det vel at de fant Noe på MR da, når du fikk svar på den. har ikke tatt spinalpunksjon, da legen mener jeg ikke har det nå.. Anonymkode: 79269...f32
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #12 Skrevet 7. mars 2023 Be om henvisning til nevrolog da? Anonymkode: 87845...9cc
Anjatapinjata Skrevet 8. mars 2023 #13 Skrevet 8. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (15 timer siden): 2 år?! Det var lenge! Har du hatt symptomer i 2 år da? men da sto det vel at de fant Noe på MR da, når du fikk svar på den. har ikke tatt spinalpunksjon, da legen mener jeg ikke har det nå.. Anonymkode: 79269...f32 Har hatt symptomer i mer enn 2år. Men det hjelper ikke det når funnene sålangt ikke er konkluderende 100% med ms. Ikke uvanlig at det tar lang tid å sette en MS diagnose da det er spesifikke funn som skal til for å stille en diagnose. Hva er symptomene dine? Og har du vært hos nevrolog? Stod forresten ingenting på min mr da jeg tok den når jeg lå innlagt på sykehuset. Der jeg fikk alt forklart. Endret 8. mars 2023 av Anjatapinjata
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå