Gå til innhold

Forskjeller i Oslo-fotballen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Media er igjen ute med å kritisere norsk fotball.  Fotballakademi for små barn og at utdannede trenere er der for barnehagebarn og skolebarn i SFO-tiden.    

ja, det blir forskjell i ferdigheter på barn på IFO/FFO og de som ikke går på det.  

Det er ikke bare i Oslo barn tilbys idrettstilbud etter skolen istedet for vanlig SFO. Det er i stor grad fotballen som kan tilby det.  Her i bygda har 1. klassinger tilbud om IFO to ganger i uka. Alt arrangeres av fotballgruppa men det hentes inn ordentlige trenere i mange idrettsgrener slik at de første årene er fokus på allsidighet.

Med yngste så fikk barnehagen tilbud om skiskole om vinteren, de fikk tid i svømmehallen og de fikk halltid i perioder på ettermiddager.  Yngste lærte utrolig mye av at noen mer proffe enn oss lærte bort grunnleggende skiteknikk og svømmeteknikk.

Jeg synes all idrett i SFO- tid bør tas godt imot.   Man får fradrag for FFO/IFO tilbud på lik linje med SFO, men man får et større tilbud. I min klubb inngår skyss og mat som gjør tilbudet dyrere fordi det er kun en klubb som tilbyr det og det kommer også barn fra andre klubber.  Sånne tilbud krever litt ansatte, men fordi tilbudet gir inntekter kan man ha ansatte som også kan drive klubber og ikke bare frivillige.   I Oslo-idretten hører vi jo om manglende frivillighet hele tiden.  I min klubb er de to ansatte både med som trenere på dagtid og kveldstid og fire dager i uka er det akademi for ulike aldre. Det er stappfullt for de yngste med lang venteliste.   Jeg har syntes at trening mens vi er på jobb har vært så bra. Det var leksehjelp før treningen også, og det ble mindre mas om aktiviteter på ettermiddagen.  Min yngste ville ikke på vanlig SFO etter 1. klasse og gikk bare hjemme før det begynte på FFO/Fotballakademi en dag i uka i 3. klasse og går nå i 9. klasse fortsatt der og skulle ønske det var fler enn de yngste som fikk flere dager i uka. 

Det er mange kulturskoler og annet som også gir tilbud i SFO- tiden, hvorfor angripes kun fotballen ? 

Anonymkode: d6d14...88a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er mange kulturskoler og annet som også gir tilbud i SFO- tiden, hvorfor angripes kun fotballen ? 

Det er store forskjeller mellom bydelene i Oslo og saken handler om at barn fra enkelte (fattige) bydeler i Oslo taper også på fotballbanen allerede fra barnehagen. Fotballakademiene og profesjonelle trenere koster mye penger, det har ikke de som er fattige.  Dette fotballtilbudet øker forskjellene i barns oppvekstvilkår. Saken handler ikke om at det er dumt med fritidstilbud i SFO tiden.

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting får koste noe i Oslo altså fordi altfor mange med dårlig økonomi nekter å flytte derfra for å få bedre økonomi… 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...