AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #1 Skrevet 7. mars 2023 Kjæresten har holdt på så lenge vi har vært sammen og sendt mye meldinger til exen. Ja, de har barn sammen og selvfølgelig må de ha en dialog da. Problemet er at det virker som han MÅ sende melding til henne hver dag, minst annenhver dag og spørre om ubetydelige ting. Enten ting han kan spørre meg om, ting han allerede har fått svar på, osv. og sånn har han holdt på i flere år. han skryter henne opp i skyene, men ikke meg. Jeg ser det iallefall ikke, pga det er mer kjeft enn positivitet. hver gang jeg har sagt ifra så lover han å slutte, for hun gjør ikke sånn tilbake så han ser det er feil. Men han fortsetter og jeg kjenner på den at han ikke har respekt for meg. Han kan også snakke om hun under sex, eller når vi ligger i sengen. Og han forstår ikke at jeg er ( unnskyld språket ) drittlei av å høre det navnet og måten han sårer meg på. vist jeg tar opp noe om noe jeg syns er ubehagelig/sårende, så istedenfor og forstå og snakke normalt så hisser han seg opp, legger på telefonen, nekter å svare på det jeg spør om, vrir det om til å handle om meg, når det er jeg som spør/sier ifra om noe. Alt skal alltid vries om til meg, på en stygg måte. han går alltid eksen i forsvar, uansett hva. Det merker jeg pga han blir så sint/irritert. Han tror ting han gjør er normalt, som jeg tviler på at noen andre damer her hadde godtatt. det går ikke an å få han til å forstå noe, det virker som at sånn han gjør ting, sånn skal det være. tror ikke han hadde likt om jeg gjorde det samme. Da hadde jeg blitt singel på dagen, kjenner jeg han rett. en annen ting jeg lurer på er hvorfor han alltid sier at jeg lager diskusjoner og kranglinger når det eneste jeg gjør er å spørre/si ifra om ting som er normalt i et forhold? Det er han som kaver seg opp, blir irritert og kjefter fordi jeg spør om noe, for at han så sier det er jeg som gjør det. Jeg forstår ikke dette her? Hvorfor holder han på sånn? han har aldri møtt meg på følelsene, for da angriper han meg. Men ellers så er han kjærlig og viser det, han klarer bare ikke å snakke? Anonymkode: 95952...f05
Jaytee Skrevet 7. mars 2023 #2 Skrevet 7. mars 2023 Lurer på hvorfor du gidder å holde ut med fyr som ikke respekterer deg. 11 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #3 Skrevet 7. mars 2023 Han elsker vel eksen ennå. Du kan jo begynne å tekste en eks hver bidige dag og la ham smake sin egen medisin. Anonymkode: 6adaa...da2 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #4 Skrevet 7. mars 2023 Høres ut som min type. Han prata med eksen sin det første halvåret vi ble sammen. I følge han var de venner, men hun sendte merkelige meldinger kun for p opptrettholde kontakt. Hun savnet han. Jeg ga han 2 valg, det var enten å slette eksen fra alt og null kontakt eller miste meg. jeg er derimot helt på din side, kjenn på følelsene dine og hva som er greit og ikke. hilsen ei som har vært i forhold i 3 år nå og vurderer å bli singel Anonymkode: e4a71...387 1 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #5 Skrevet 7. mars 2023 Det er ikke normalt og det skal du ikke finne deg i. Det at han fortsetter når du sier at det føles leit for deg og det at han hisser seg opp i stedet for å vise empati og respekt for deg er veldig stort rødt flagg. Det er sånn utro menn holder på og om det ikke er seksuelt så er han hverfall fortsatt emosjonelt investert i henne, det er en dumpe grunn i seg selv men også særlig det at han ikke respekterer følelsene dine Anonymkode: 5b8b0...dda
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #6 Skrevet 7. mars 2023 Rødt flagg. Kom deg ut mens du kan. Anonymkode: 8c4a6...531 4 1
tøydokka Skrevet 7. mars 2023 #7 Skrevet 7. mars 2023 Begynn å snakk om din eks i tide og utide. Feks under sex kan du si noe sånn at han gjorde det og det som var så deilig, kan vi ikke prøve det? Fortell om en eks du hadde som var veldig velutstyrt og at du kunne tenkt deg å kjenne det samme igjen, foreslå å kjøpe sånn hylster/penisforlenger. Eller nevn at eksen kom så godt overens med foreldrene dine, at du ser opp til han for å være så flink i sosiale settinger, dikt ivei. Små stikk der du skryter en eks opp i sky om ting din nåværende er litt dårligere på. Se hvordan han reagerer på det og om han synes det er så stas. 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #9 Skrevet 7. mars 2023 Du sier at ingen andre damer hadde godtatt tingene han gjør - så hvorfor gjør du det? Begynn å tenke over hva det er som gjør at du ikke stiller strengere krav. Og med det mener jeg ikke å kreve mer av denne fyren, men å finne selvrespekten til å gå når han tydeligvis ikke bryr seg om dine følelser. Jrg har vært i nesten nøyaktig scenario, og jeg holdt ut i tre år. Når det med eksen var over, så hsdde vi ca én god måned før han begynte å feste mye. Jeg følte på meg at han ble med og mer distansert og jeg levde med håpet om at vi kunne få de "gode stundene" tilbkae. Jeg prøvde forståelse, samtaler, tårer, sinne, frustrasjon. Til slutt var jeg fullstendig deprimert av det hele, det var så mindfuck for meg at et menneske som har valgt å være sammen med meg, hadde SÅ lite omsorg for meg og mine følelser. Jeg begynte å tro at det måtte bety at jeg ikke var verdt å elske. Det som endret det hele, var at jeg var så langt nede at jeg måtte velge mellom å enten avslutte mitt eget liv, og det vurderte jeg flere ganger, ELLER finne en måte å overleve på, og det var ved å finne ut av hvordan jeg kunne elske meg selv. Jeg fortalte meg selv hvor vakkert det var at jeg kunne elske et menneske så mye som jeg kunne til tross for dårlig oppførsel, og jeg visste at jeg behandlet folk bedre, så da burde jeg kunne ha enda mer kjærlighet for meg selv enn til den mannen. Jeg gjorde ting som var godt for kropp og sjel, trening og meditasjon. Og litt etter litt begynte ting å endre seg. Det morsomme var at etter at jeg var nådd et helt nytt nivå av selvsikkerhet og for første gang elsket meg selv, det var DA han begynte å respektere meg. Han begynte å endre alt mulig og forsøkte å nå opp til en standard som var innafor, og jeg er stolt av innsatsen hans, men jeg hadde kommet for langt. Og han hadde gjort for mye skade allerede, det viste seg å ha vært mye utroskap også. Så jeg dro fra han, noe jeg aldri tidligere kunne forestilt meg, men det var daktisk ikke en eneste tåre fra meg engang... Når man finner sin selvrespekt, så blir det veldig enkelt å sette sunne grenser ❤️ Anonymkode: c248b...bc0 2 4 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #10 Skrevet 7. mars 2023 Han er nok ikke over henne nei. Eller så må han booste egoet sitt med å ha henne tett i livet sitt. Ville nok ikke orket å vært sammen med en slik. En forelsket mann har ikke behov for ekser, tinder og glane på andre kvinner enn sin. Vær singel da! Anonymkode: 15f29...18b 1 1
Nymerïa Skrevet 7. mars 2023 #11 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor holder han på sånn? Jeg kan tenke på to grunner 1. Han er mer glad i henne enn i deg. Man forsvarer det man elsker, enkelt og greit. 2. Han er en utspekulert person og ønsker makta i forholdet. Dette oppnår han med å gjøre deg lita og usikker slik at du føler at du er i forholdet på hans nåde og må jobbe for å være god nok samtidig som du ikke tør sette krav. Nå har jeg noen spørsmål til deg: Hvorfor holder du på sånn? Du skriver selv at du ikke tror andre hadde godtatt det. Fortjener du ikke bedre enn dette? 1 1
Fremmed fugl Skrevet 7. mars 2023 #12 Skrevet 7. mars 2023 Ok, Først hadde jeg tenkt å skrive noe om å se på det fra hans perspektiv, at ting kan være komplekse. Men leser posten din igjen og summen av alt forteller at han kun bruker deg, men savner eksen. Stil helt entydige krav. Han må kutte ut henne som sin drømmekvinne, der skal du være. Ellers så må han vite at det er slutt. Vil ikke dømme han nord og ned. Vet ikke historiens hans, men han kan ikke missbruke deg. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #13 Skrevet 7. mars 2023 Du må komme deg bort for dette forholdet sliter ned på selvtilliten og selvfølelsen din. Og du må bort før det ødelegger hele din verdi Anonymkode: 819c6...836 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #14 Skrevet 7. mars 2023 Du er bare der og er et nødvendig onde for han. Jeg hadde ikke orket å være i det forholdet. Det er jo mer et trekantdrama. Hadde ikke orket å høre om x’en hver bidige dag. Og slik kommer han til å fortsette…😖 Anonymkode: bbb3e...9f1 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #15 Skrevet 7. mars 2023 1 hour ago, Nymerïa said: Jeg kan tenke på to grunner 1. Han er mer glad i henne enn i deg. Man forsvarer det man elsker, enkelt og greit. 2. Han er en utspekulert person og ønsker makta i forholdet. Dette oppnår han med å gjøre deg lita og usikker slik at du føler at du er i forholdet på hans nåde og må jobbe for å være god nok samtidig som du ikke tør sette krav. Nå har jeg noen spørsmål til deg: Hvorfor holder du på sånn? Du skriver selv at du ikke tror andre hadde godtatt det. Fortjener du ikke bedre enn dette? Godt beskrevet på nummer 2. Det er for øvrig et kjent knep blant giftige mennesker med mange narsisistiske trekk, det kaller triangulering. Hvor de bringer inn en tredje person eller situasjon etc, som gjør at du konstant føler at du må kjempe for deres oppmerksomhet. Kjempe for å bli bra nok, kjempe for å bli godtatt. Det som skjer da TS, er jo at hver eneste gang han nå gir deg en bitteliten brødsmule av positiv oppmerksomhet, så er du fullstendig utsultet og tar imot den brødsmula som om det var et helt kongemåltid. Kanskje du til og med takker han og gir han cred for at han ga deg den brødsmula! Selv om han vet, og du egentlig vet, og vi alle vet, at du fortjener nok brødskiver daglig for å bli mett. En brødsmule av og til, det vil gjøre st du forsvinner fullstendig over tid. Det er ikke verdt det. En annen ting jeg vil si... Det første året av et forhold er alltid det mest spennende og mest hyggelige, med sommerfugler og det hele. Over tid må man klare å motstå kjedsomhet i parforholdet osv, og man må klare å føle seg trygge på hverandre mens man eldes og mister utseendet, så man må ha en solid grunnmur for å føle seg elsket av sin partner. Tenk deg godt om. Vil du ha det livet med en mann som virket til å ikke være helt sikker på deg fra start? Eller vil du gå videre for å finne en som er helt på knærne etter DEG, for den du er? Anonymkode: c248b...bc0 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #16 Skrevet 7. mars 2023 Min eks hadde ei han var forelska i, snakka med henne og OM henne, daglig. Jeg ble sjalu da han drev og møtte jenter fra Internett bak ryggen min, så var gan utro med en annen ei, ble sammen (overlappa) med henne før han dumpa meg. Dette er et halvt liv siden, de er gift i dag men vi har daglig kontakt, kanskje for at han vil bli sett, eller fordi vi hadde et vennskap og samme humor. Han håper på å få mer enn jeg kan eller vil gi, og jeg tenker: en gang utro, alltid utro… Jeg hadde aldri orka å vært gift med en som driver på sånn. Anonymkode: 403a5...b20 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #17 Skrevet 7. mars 2023 På tide å forlate han tenker nå jeg. Han er på ingen måte over eksen. Han er sur på deg fordi du ikke er henne. Du må komme deg ut av dette for din egen del. Han oppfører seg dårlig mot deg, og du er antagelig en rebound det bare ble seriøst med fordi han ØNSKET å være feridg med eksen. Men han er ikke det. Ta ansvar, vær den voksne, og avslutt. Anonymkode: 76287...d1c 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #18 Skrevet 7. mars 2023 Nei dette er ikke normalt! Han liker hun fortsatte Anonymkode: fca61...db4 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #19 Skrevet 7. mars 2023 Er du helt sikker på at han ikke later som det er eksen? Anonymkode: cd8b3...a85 1
Ishavet Skrevet 7. mars 2023 #20 Skrevet 7. mars 2023 4 hours ago, tøydokka said: Begynn å snakk om din eks i tide og utide. Feks under sex kan du si noe sånn at han gjorde det og det som var så deilig, kan vi ikke prøve det? Fortell om en eks du hadde som var veldig velutstyrt og at du kunne tenkt deg å kjenne det samme igjen, foreslå å kjøpe sånn hylster/penisforlenger. Eller nevn at eksen kom så godt overens med foreldrene dine, at du ser opp til han for å være så flink i sosiale settinger, dikt ivei. Små stikk der du skryter en eks opp i sky om ting din nåværende er litt dårligere på. Se hvordan han reagerer på det og om han synes det er så stas. Hahah! Kjempeidé! Gjør det, vær så snill!!🤣 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå