Gå til innhold

Er det flaut å ha en så stygg liten hovedstad som Oslo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hva syns folket om å ha europas styggeste og minste lille drittby som hovedstad? Norge pleide å ha en vakker hovedstad i København. En ordentlig by med masse historie. Språket vårt er og en fake versjon av det gamle kongeriket vårt med en av Europas flotteste hovedsteder. Det er så flaut å vise fram denne stygge lille byen til mine venner i danmark og sverige. Det fineste oslo har er skrekkelig nok opreaen, en stygg glasskurv. Er det flere som syns det er flaut å vise fram Oslo til utlendinger?

Anonymkode: 8499c...b26

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke akkurat Roma nei. 

Anonymkode: 6c4a1...dc4

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

At den er liten har ikke noe å bety, men er enig i at Oslo er pinlig stygg

Anonymkode: 9a90b...d01

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg synes ikke det er flaut.

Anonymkode: d6468...bfe

• Liker 2
Skrevet

Det jeg synes er flaut, er at så mange nærmest lar det gå sport i hate og rakke ned på sitt eget lands hovedstad. Det er ikke Oslo som er problemet hvis du ikke finner steder og ting her du synes det er verdt å vise fram.

• Liker 19
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Arkitektene og politikerne hater vanlig folk

Anonymkode: 534ea...908

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja, hva syns folket om å ha europas styggeste og minste lille drittby som hovedstad? Norge pleide å ha en vakker hovedstad i København. En ordentlig by med masse historie. Språket vårt er og en fake versjon av det gamle kongeriket vårt med en av Europas flotteste hovedsteder. Det er så flaut å vise fram denne stygge lille byen til mine venner i danmark og sverige. Det fineste oslo har er skrekkelig nok opreaen, en stygg glasskurv. Er det flere som syns det er flaut å vise fram Oslo til utlendinger?

Enig i at Oslo ikke er Europas mest spennende hovedstad, men den er verken den minste eller den styggeste, og absolutt ikke noe å være flau over. Oslo på sitt beste er tvert i mot en fin by med hyggelige mennesker. Det er heller ingen andre norske byer som hadde egnet seg bedre som hovedstad.

Ut i fra det du skriver høres det egentlig ut som du har sett veldig lite av Oslo.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Arkitektene og politikerne hater vanlig folk

Anonymkode: 534ea...908

Det er nok heller haterne på internett som har mistet fullstendig begrep om hva som er "vanlige folk".

Anonymkode: f39d2...573

• Liker 3
Skrevet (endret)

Kort sagt om Oslo, en by der jeg har bodd siden jeg var liten og som man kan si mye positivt om; en by som en gang var fin med tanke på arkitekturen.

Solli plass før:

main-e1593539573264-1024x786.jpeg

Og etter "moderniseringen":

20160214_135759.jpg

Hvordan strøket rundt Oslo S kommer til å se ut med flere skyskrapere, tør jeg ikke å tenke på; den vilkårlige blandingen av arkitektur uten noen overordnet plan der man lar griske utbyggere bestemme er som å putte sursild oppi en pose med seigmenn - bare å tenke på praktbygget Østbanehallen:standard_NTB_GYYRyMed0Q8.jpg

Med naboen Galleri Oslo:

bfff84cc-5813-45ca-b5a6-2de11360242b?fit

Og fremtiden:

12040266.jpg

For å si det med Beatles' egne ord: Help.

Hipp hipp hurra for markedskreftene som forsøker å skvise inn mest mulig på minst mulig areal for å fylle pengesekken, og tafatte politikere som synes dette er en flott idé.

Endret av - Brian
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, akkurat det syns jeg ikke er flaut i det hele tatt. Sånne ting gidder jeg ikke å være flau over. Jeg bor ikke i Oslo, men syns det er en helt grei by å besøke og det er mye fint å se, om man ønsker. 

Anonymkode: aad5b...7ec

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Jdz said:

Enig i at Oslo ikke er Europas mest spennende hovedstad, men den er verken den minste eller den styggeste, og absolutt ikke noe å være flau over. Oslo på sitt beste er tvert i mot en fin by med hyggelige mennesker. Det er heller ingen andre norske byer som hadde egnet seg bedre som hovedstad.

Ut i fra det du skriver høres det egentlig ut som du har sett veldig lite av Oslo.

Hvilken hovedstad er styggere?

Anonymkode: 099c7...553

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Går jo an å være klar over at Oslo ikke er en veldig flott by, uten å være flau. Det er en veldig logisk forklaring på hvorfor Oslo ikke er så flott som feks København eller Stockholm - Norge har vært et mye fattigere og mindre land. Du kan jo forklare det til vennene dine som er på besøk. Det jeg viser besøkende i Oslo er ikke sentrum -selv om mye langs sjøen er blitt fint - men øyene og Nordmarka. Og så kan jeg jo trøste meg med at Oslo er myyye finere enn andre byer i Norge, med unntak av Bergen og Ålesund. Vært i feks Hønefoss, Skien og Førde eller??

Anonymkode: 658ea...540

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Elsker Oslo. Helt klart Norges flotteste og beste by med det desidert beste klima med 4 årstider. 

Herlig at Oslo ligger så tett på fjorden og det finnes helt klart flest vakre bygg i Oslo. 

Anonymkode: 2bf97...9d2

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvilken hovedstad er styggere?

Anonymkode: 099c7...553

Nå har jeg ikke vært i alle europeiske hovedsteder og jeg synes egentlig det er ganske vanskelig å rangere sånt, nesten alle steder har sin sjarm. Om jeg skal prøve å være objektiv og kun se på det estetiske synes jeg ikke Reykjavik er en spesielt fin by å se på. Ankara, Priština og Chișinău er heller ikke byer jeg husker som slående vakre.

Jeg vil uansett aldri karakterisert noen av disse byene som drittbyer eller noe å være flau over.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Oslo er ingen stygg by. 

Anonymkode: 5d459...860

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Så flytt til Danmark da, ingenting hindrer deg og ingen vil bry seg. 

Anonymkode: 5fccd...011

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Københavnere som tar seg et Oslocruise pleier å være overbegeistret. :) 

Så hjelper det jo på om de har med seg en som kjenner Oslo og viser dem perlene, som det er mange av, og ikke overlater dem til seg selv og Karl Johan. Jeg kan være enig i at Oslo kan være en lite tilgjengelig by for turister, man må vite hvor man bør gå og hva man bør se. Det bør jo i alle fall alle nordmenn klare å sette seg inn i. Man får ikke noe godt inntrykk av Barcelona hvis man bare holder seg til La Rambla og lommetyverier heller. 

Anonymkode: c81c5...4da

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker Oslo. Og alle de jeg har vist Oslo til, som aldri har vært der før. Synes det er en flott by.

Anonymkode: 19546...88d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg elsker Oslo. Og alle de jeg har vist Oslo til, som aldri har vært der før. Synes det er en flott by.

Anonymkode: 19546...88d

De sier det selvfølgelig for å være høflig.

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...