AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #1 Del Skrevet 6. mars 2023 Jeg ga opp en periode med å prøve å bli gravid etter flere negative tester, mens nå har jeg funnet ut at jeg endelig(!!!!) har blitt gravid! Etter flere år… men jeg var ute å drakk for omtrent en uke siden, 5-6 øl og 2 drinker…. Nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre, for det gjør meg så bekymret for at jeg kan ha skadet fosteret! Er det noen som har gjort det samme og graviditeten har gått fint? Jeg klarer ikke helt å glede meg over å være gravid nå pga denne store bekymringen… hadde aldri drukket om jeg hadde visst at jeg hadde blitt gravid! Anonymkode: e9810...a7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #2 Del Skrevet 6. mars 2023 Dette går helt fint, ikke noe bekymre deg over Anonymkode: 392a5...acc 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #3 Del Skrevet 6. mars 2023 Det går fint, det er mange som har drukket litt før de fant ut at de var gravide. Jeg spurte legen min da jeg var i samme situasjon og han beroliget meg. Men ta folat og d vitamin! Og gratulerer ❤️ Anonymkode: dce0b...a4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #4 Del Skrevet 6. mars 2023 Det går bra, ingenting å stresse over 😊 Anonymkode: 74593...18f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #5 Del Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette går helt fint, ikke noe bekymre deg over Anonymkode: 392a5...acc Heeeelt sikker?♥️ Burde jeg klare å legge det fra meg og tenke dette går fint…? Har jo lest masse om hvor viktig det er å ikke drikke alkohol når man prøver å bli gravid, huff.. starten på dette var at jeg fikk ekstremt dårlig samvittighet! Var det første jeg tenkte på… takk for at flere skriver jeg bør ta det med ro, takk♥️ ts Anonymkode: e9810...a7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 6. mars 2023 #6 Del Skrevet 6. mars 2023 Det går helt fint ❤️ Har vært igjennom det selv, så skjønner tankene dine. Var på skikkelig grøftefylla med masse sprit, og noen dager senere positiv test... Men barnet går nå ut av videregående skole med toppkarakterer 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #7 Del Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg ga opp en periode med å prøve å bli gravid etter flere negative tester, mens nå har jeg funnet ut at jeg endelig(!!!!) har blitt gravid! Etter flere år… men jeg var ute å drakk for omtrent en uke siden, 5-6 øl og 2 drinker…. Nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre, for det gjør meg så bekymret for at jeg kan ha skadet fosteret! Er det noen som har gjort det samme og graviditeten har gått fint? Jeg klarer ikke helt å glede meg over å være gravid nå pga denne store bekymringen… hadde aldri drukket om jeg hadde visst at jeg hadde blitt gravid! Anonymkode: e9810...a7d Dette har skjedd med utrolig mange Anonymkode: a5707...ab3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #8 Del Skrevet 6. mars 2023 Du sier jo ikke noe om hvor langt på vei du er.. om du er typ 4 uker på vei nå, så har det nada å si.. det går uansett bra, gjorde det samme selv. Anonymkode: 2ae34...b81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkSolsikke Skrevet 6. mars 2023 #9 Del Skrevet 6. mars 2023 Jeg gikk skikkelig på fylla en siste gang før jeg skulle sette i gang med å lage barn, men så viste det seg at Jeg allerede var blitt gravid, gitt. Det gikk kjempefint: verdens beste unge og hen er frisk som en fisk! 😊💕💕 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #10 Del Skrevet 6. mars 2023 Det går fint☺️ Anonymkode: 77e94...933 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #11 Del Skrevet 6. mars 2023 Gratulerer så mye 🥳💖 En ting er sikkert du må legge bort den dårlige samvittigheten nå ❤️❤️ ❤️ Ta godt vare på det selv nå! stor klem Anonymkode: 2eeee...c44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harepucifer Skrevet 6. mars 2023 #12 Del Skrevet 6. mars 2023 Mener å ha lest at man ikke er ordentlig "koblet på" embryoet så tidlig, så sier meg enig med resten i tråden 🙂 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #13 Del Skrevet 6. mars 2023 De første ukene tar fosteret til seg næring fra "plummesekken" den ligger i. Alkoholnivået ditt har altså nada å si om du er under 9 uker på vei. Jeg fikk badekarsinfeksjon i uke 9 og dro til legen for å finne ut hva det var. Da fant jeg i samme slengen ut at jeg var gravid. Legen forklarte meg at det ikke hadde noe å si, og har sålangt hatt rett 😊 Anonymkode: 38622...630 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Youngmom Skrevet 8. mai 2023 #14 Del Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 6.3.2023 den 21.42): Jeg ga opp en periode med å prøve å bli gravid etter flere negative tester, mens nå har jeg funnet ut at jeg endelig(!!!!) har blitt gravid! Etter flere år… men jeg var ute å drakk for omtrent en uke siden, 5-6 øl og 2 drinker…. Nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre, for det gjør meg så bekymret for at jeg kan ha skadet fosteret! Er det noen som har gjort det samme og graviditeten har gått fint? Jeg klarer ikke helt å glede meg over å være gravid nå pga denne store bekymringen… hadde aldri drukket om jeg hadde visst at jeg hadde blitt gravid! Anonymkode: e9810...a7d Jeg kan ikke si noe for deg, men det kan kanskje være litt betryggende å høre min historie?😬 Jeg satte inn pstav i fjor høst (september) og da tok vi naturligvis test på helsestasjonen for å være sikker på at jeg ikke var gravid. Så 3mnd senere skulle en venninne ta test og jeg tenkte nå bare å ta en jeg også (ingen grunn til det) så viste det seg at jeg var 13uker på vei. Da hadde jeg vært ganske hyppig på festing og drikking nesten hver helg, og selvfølgelig så hadde jeg en høy tolleranse så det ble MYE alkohol per mnd, noe som selvfølgelig stanset brått når jeg fant det ut. Men det har gått kjempe bra med den lille og han er frisk og sterk og helt fin form (er i uke 34 + 1)❤️ Så jeg tror og håper det går bra med deg også❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #15 Del Skrevet 9. mai 2023 Her ser jeg mange skriver at det går helt fint. Ja det KAN gå fint. Men du bør også være forberedt på at det ikke gjør det, og også at babyen kan bli født med misdannelser. Det er en god grunn for at legene anbefaler å leve som om man er gravid allerede før man prøver å bli gravid. Når man skal gjennom ivf forsøk får man streng beskjed om å holde seg unna alkohol før oppstart med sprøyter, dette fordi mye skjer i starten, og spesielt når egget skal modnes. Bare husk å vær ærlig med jordmor om at du har drukket alkohol tidlig i svangerskapet Anonymkode: 50b4e...f28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå