Gå til innhold

Alkoholisert mor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

jeg er oppvokst med en mor som har alkoholproblemer, og vi har derfor egentlig ikke noen særlig god kontakt. 

Dette har endret seg etter at jeg ble gravid og har fått barn, nå vil hun plutselig være «bestemor» og kjøper masse ting til babyen. Hun har jo egentlig ikke penger til dette heller, da hun selvsagt ikke jobber som følge av alkoholismen, og er ufør / går på AAP (jeg vet ikke forskjellen). Jeg synes det er ubehagelig at hun kjøper ting til barnet, og at hun forsøker å bruke tittelen som bestemor til å få et forhold med mitt barn. jeg mistenker at dette er en måte for henne å si unnskyld til meg på, men jeg synes det er ubehagelig å føle meg presset til at hun skal bli involvert i mitt og vårt liv. 

Hun sliter fortsatt med alkohol, så hun har møtt barnet mitt 2 ganger når hun har vært edru, men hun vil veldig gjerne komme på besøk til oss og få bilder/FaceTime et par ganger i uken. For min egen skyld har jeg lyst til å kutte ut hele dama, men føler meg presset av henne til å la de ha bittelitt kontakt pga de er i familie.

Er det feil av meg å nekte min egen mor denne kontakten med mitt barn? 

Anonymkode: 2c873...b6b

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 5b4fc...c0c

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg synes ikke at det er feil av deg om du velger å kutte henne ut.  På den andre siden forstår jeg at det er vanskelig.  Et alternativ kan være å sette grenser for samvær mellom dere.  Og selvfølgelig må du ikke la henne passe barna i situasjoner hvor hun kan komme til å drikke.  
Moren din har sikker mye dårlig samvittighet å hanskes med.  Å kjøpe gaver og å prøve å være den kjærlige bestemoren, er hennes måte å kompensere på.  Kanskje også en måte å få deg til å inkludere henne mer.  Jeg forstår det også.  Veldig trist.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Skjønner deg godt ♥️

Anonymkode: 33c9c...ca8

Skrevet

Nei du bør gjøre som du føler for, men kanskje er barnebarnet det som skulle til for å skjerpe seg litt og en måte å si unnskyld til deg  på?  
er vel bedre at hun bruker penger og tid på barnebarnet enn på sprit?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...