AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #1 Skrevet 6. mars 2023 Og hva kan jeg evt bruke den til senere? Anonymkode: e3e82...e9b
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #2 Skrevet 6. mars 2023 Hvis du putter den i kjøleskap innen 1 time etter den er kokt kan du ta vare på den. Kan lage f.eks stekt ris. Anonymkode: ac2c7...077 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #3 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du putter den i kjøleskap innen 1 time etter den er kokt kan du ta vare på den. Kan lage f.eks stekt ris. Anonymkode: ac2c7...077 Takk🤗 Anonymkode: e3e82...e9b
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #4 Skrevet 6. mars 2023 Ja dersom du kjøler den ned raskt. Men den holder uansett ikke lenger en 1-2 dager i kjøleskap. Anonymkode: b4d6b...8ba 1
Snok1 Skrevet 6. mars 2023 #5 Skrevet 6. mars 2023 Fritér risen i olje, demp varmen og ha vispet egg oppi sammen med litt grønnsaker. La det surre til egget er stivnet. 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #6 Skrevet 6. mars 2023 Snok1 skrev (1 minutt siden): Fritér risen i olje, demp varmen og ha vispet egg oppi sammen med litt grønnsaker. La det surre til egget er stivnet. Takk😋 Anonymkode: e3e82...e9b
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #7 Skrevet 6. mars 2023 For å lage stekt ris MÅ man bruke avkjølt ris, typisk left overs. Stek løk ha i grønnsaker i wokpanne, sett det til siden og varm risen. Lag et hull i midten og stek noen egg som eggerøre, rør det lett sammen, krydre med umami, tilsett ferdigstilt kylling og eventuelt reker, hell en spiseskje soyasaus over, helt på slutten tilsetter du en teskje med sesamolje. Og woila, stekt ris! Gjort på 5 minutter og supergodt! Anonymkode: de59b...139 2
frøkna Skrevet 6. mars 2023 #8 Skrevet 6. mars 2023 Stekt ris er godt! Evt kan du lage rislapper ☺️ jeg sparer alltid på kokte risrester! Perfekt til å lage en lunsj dagen etterpå f eks 1
Brunhilde Skrevet 7. mars 2023 #9 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Og hva kan jeg evt bruke den til senere? Anonymkode: e3e82...e9b Jeg koker alltid mer ris enn jeg skal spise, kjøler den ned raskt og fryser i passe porsjoner. Da har jeg alltid ris til middag og til å lage stekt ris. Min variant av stekt ris er omtrent som dette: Jeg steker litt kyllng, svinekjøtt eller kjøttdeig med salt og pepper og legger det til siden. Så freser jeg finhakket løk og hvitløk i en panne med litt olje. Deretter tilsetter jeg kald jasmiris og grønnsaksblanding og lar dette surre sammen noen minutter, på medium varme. Så skyver jeg blandingen til en side og har i et egg som jeg rører som til eggerøre før jeg blander det med resten. Til slutt smaker jeg til med soyasaus, østerssaus og sesamolje. Gjerne litt chili hvis du liker sterk mat og litt ketjap manis hvis du liker søtt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå