Gå til innhold

Trenger strikkehjelp! Amandastrikk mønster

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Holder på å strikke et teppe til Amandaprosjektet, men skjønner ikke helt oppskriften, og mønsteret går ikke opp. Oppskriften ligger ute gratis, så jeg deler screenshot her. Vet ikke om jeg har tydet den rett, men jeg har lagt opp 197 masker som det står man skal, og ti av de maskene er til fem masker med riller i hver side. Altså 187 masker til mønster. En mønsterrapport er på 34 masker, men 34 går jo ikke opp i 197.

Det går heller ikke opp i 187 masker, om man trekker fra de ti rillemaskene i hver side. Hvordan skal jeg få det til å gå opp? 😅 Regner med det er jeg som har misforstått noe, kanskje det har med de to rett sammen og kastene å gjøre?

Holder på med linje nr. 5 på bunnmønsteret. Strikker sjelden hullmønster, så har bare gjort det jeg tenkte var rett:

Strikket to rett sammen tre ganger på rad — kast, rett, kast, rett, kast, rett, kast, rett, kast, rett, kast — to rett sammen seks ganger på rad, osv.

Noen som ser hva jeg gjør feil her? 😊

8D224C67-5807-47E4-B9AE-B50E37453C84.png

Anonymkode: b562e...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du skal strikke mønsteret 5,5 ganger, du stopper altså midt i mønsteret siste gang du gjentar det. Hvis du ser på mønsteret ser du at du da slutter med 3 rett sammen.

Mitt beste tips til hullmønster er å ikke tenke og tolke, bare gjør det som står der.

Anonymkode: 7b33f...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du skal strikke mønsteret 5,5 ganger, du stopper altså midt i mønsteret siste gang du gjentar det. Hvis du ser på mønsteret ser du at du da slutter med 3 rett sammen.

Mitt beste tips til hullmønster er å ikke tenke og tolke, bare gjør det som står der.

Anonymkode: 7b33f...c25

Takk for hjelpen, det tenkte jeg faktisk ikke på. Men nå ble det bra 😊

Anonymkode: b562e...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...