AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #1 Skrevet 6. mars 2023 Jeg har en helgepartner som jeg trives utrolig godt med. Vi har holdt på slik i 2 år nå og ingen av oss er lei. Vi har det utrolig fint sammen, men er begge veldig fast bestemt på at vi ikke er kjærestematerialet til hverandre. Jeg er fortsatt på leting etter "den rette". Men er redd for å miste det utrolig gode jeg og min partner har. Eller, det vil si, jeg er redd for å miste han før jeg er sikker på å ha funnet den rette. Og derfor: når man har en FWB, hvor lenge kan jeg date en potensiell kjæreste før jeg gir slipp på FWB? Ser at flere i en datingprosess er med flere parallelt, før det eventuelt blir litt mer seriøst med en av dem. Hvor går grensen for hva som er etisk forsvarlig ovenfor den andre? Kan man vente til man blir offisielt kjærester? Er det ved første date? Når man starter å ha sex? Tidsbestemt på eks 3 mnd dating? Anonymkode: 31084...95c
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #2 Skrevet 6. mars 2023 Hvertfall når man starter å ha sex syns jeg da. Da bør en holde tunga rett i munnen. Anonymkode: 0b6a9...e5e 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #3 Skrevet 6. mars 2023 Kanskje når dere bestemmer dere for å være eksklusive? Før det er det bare å holde på. Hvis partner pør deg om å være eksklusiv og du sier nei, så ryker vel kanskje fort den problemstillingen din uansett.. og sier du ja, så er jo ikke problemstillingen der. Da er du jo eksklusiv med ny parter.. Anonymkode: 31084...95c 1
Friluftsmann70 Skrevet 6. mars 2023 #4 Skrevet 6. mars 2023 Kommer nok veldig an på personen som er potensielt kjærestemateriale. Hvilke grenser og tanker han hen om FWB. Er det en person som selv har hatt det og har forståelse for hvorfor, så er det kanskje mer akseptabelt å holde på frem til dere blir ekslusive. Er det en person som er litt mer pertentlig, som ikke forstår hvorfor man har sex med andre enn kjæresten, da er det i utgangspunktet kanskje en litt dårlig match. Men da må en vokte seg og være tidligere ute med å avslutte FWB .
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #5 Skrevet 6. mars 2023 Hvis du vil ha kjæreste, så er det best å stoppe det nå. Du får dekket mange behov hos FWB, det tar opp tid og du er ikke like åpen for å treffe en ny Anonymkode: 035a6...eb6 4 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #6 Skrevet 6. mars 2023 Man begynner ikke med seriøs dating så lenge man har en FWB. Du bør avslutte med FWB hvis du virkelig ønsker å treffe den rette, ellers blir han bare en distraksjon Anonymkode: 6adad...bd0 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #8 Skrevet 6. mars 2023 Hvordan kan man tilbringe helgene sammen, over så lang tid, men ikke anse hverandre som kjærestemateriale? Anonymkode: 46d74...c70
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #9 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan kan man tilbringe helgene sammen, over så lang tid, men ikke anse hverandre som kjærestemateriale? Anonymkode: 46d74...c70 Da hadde alle venner og studenter og kollegaer man møter ofte også automatisk blitt kjærestemateriale da?! Sex eller samvær betyr ikke at man passer sammen som kjærester altså Anonymkode: 6adad...bd0 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #10 Skrevet 6. mars 2023 Jeg har forresten en fwb. Vi er eksklusive, så vi dater ikke andre. Det er et kriterium for forholdet vårt. Men uansett, syns det er uetisk å date andre når du har en du ligger med. Da er du jo på en måte ikke ferdig med tidligere forhold. Anonymkode: 46d74...c70 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #11 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da hadde alle venner og studenter og kollegaer man møter ofte også automatisk blitt kjærestemateriale da?! Sex eller samvær betyr ikke at man passer sammen som kjærester altså Anonymkode: 6adad...bd0 Absolutt ikke! Man utvikler ikke intime relasjoner med hvem som helst. Anonymkode: 46d74...c70
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #12 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva er FWB? Anonymkode: 9a1a3...09d Jeg lurer på det samme. Skjønner ikke hvorfor alt må forkortes hele tiden. Anonymkode: 600e8...415
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #13 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg lurer på det samme. Skjønner ikke hvorfor alt må forkortes hele tiden. Anonymkode: 600e8...415 Friends with benefits Anonymkode: 46d74...c70
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #14 Skrevet 6. mars 2023 Hadde ingen formell avtale med min tidligere ff, så vi traff hverandre bare når det passet så, for begge parter. De to siste gangene han tok kontakt, sa jeg bare at jeg ikke kunne de dagene han spurte. (Fordi jeg hadde begynt å date samboer). (Møtte ff sist to uker før jeg traff samboer for første gang, så jeg overlappet aldri disse 'forholdene'). Tredje gangen han spurte hadde jeg truffet samboer opp til flere ganger, og det lå an til sex i nær fremtid. Da sa jeg i fra om at jeg tvilte på at det ble noe i nærmeste fremtid, da jeg datet en annen. Neste gang han spurte sa jeg i fra at jeg datet ekslusivt. Med andre ord så jeg egentlig ikke helt behovet for å avslutte 'forholdet' før jeg begynte å date, når vi ikke hadde forpliktelser for hverandre uansett. Følte liksom ikke at det var noe å avslutte, mtp at vi bare traff hverandre for sex dersom det passet for begge. Og da sa jeg bare nei når det ikke passet for meg lengre, uten at jeg følte at ff hadde noe med hvorfor. Anonymkode: 3503d...269 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #15 Skrevet 6. mars 2023 I an outstanding B looking for a Friend 😋😇 Anonymkode: 298bf...d34
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #16 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Absolutt ikke! Man utvikler ikke intime relasjoner med hvem som helst. Anonymkode: 46d74...c70 Men å ha sex med noen betyr ikke at man passer som kjærester. Mange går på en smell her og blir kjæreste med noen de har fått følelser for pga sex, men så blir det mye krangling og konflikt i forholdet og det ryker etter tre år fordi man egentlig aldri var kompatible på andre måter. Å ha god sex sammen betyr for eksempel ikke at man har samme holdninger til samfunnet, samme visjoner for fremtiden, gode til å kommunisere ellers, har livsstiler som kan forenes og nødvendige kvaliteter for å være kjæreste Anonymkode: 6adad...bd0 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #17 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men å ha sex med noen betyr ikke at man passer som kjærester. Mange går på en smell her og blir kjæreste med noen de har fått følelser for pga sex, men så blir det mye krangling og konflikt i forholdet og det ryker etter tre år fordi man egentlig aldri var kompatible på andre måter. Å ha god sex sammen betyr for eksempel ikke at man har samme holdninger til samfunnet, samme visjoner for fremtiden, gode til å kommunisere ellers, har livsstiler som kan forenes og nødvendige kvaliteter for å være kjæreste Anonymkode: 6adad...bd0 Hun sier de har det utrolig fint sammen, og at hun er redd for å miste ham uten å finne en ny først. Disse tankene har man ikke om kollegaer og medstudenter. Anonymkode: 46d74...c70 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #18 Skrevet 7. mars 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Hva er FWB? Anonymkode: 9a1a3...09d Det er en forkortelse for pulevenn for folk som ikke kan norsk. Anonymkode: efae1...736 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #19 Skrevet 7. mars 2023 Jeg hadde en regel om at dater man eksklusivt en annen eller får en kjæreste så kutter man helt seksuelt i ff’en/fwb. Enkelt og greit og det var jeg også helt ærlig om til menn. Ga også beskjed om at ff’en kom til å forbli en venn, men da uten fordeler. Jeg har nå en fantastisk kjæreste og han har akseptert denne situasjonen (og er for øvrig verdens herligste mann). Anonymkode: a30ff...b5a
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #20 Skrevet 7. mars 2023 Om dere har en god relasjon og kommunikasjon, så skjønner jeg ikke hvorfor dere ikke kan pause det når den andre dater og heller starte opp igjen om datingen ikke funket. Det har da vært slik i mine løsere relasjoner. Relasjonene er ikke noe fast, så om det går en uke eller noen måneder mellom, så gjør det ikke noe så lenge begge har lyst å møtes igjen når den andre spør. Det har ikke vært noe dårlig stemning for det. Anonymkode: c1c70...427
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå