Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Broren til samboeren min er gift med en dame, som alltid blir dansete og flørtete når hun drikker. Da skal hun danse med svogeren sin og "flørter" litt mye. Han forteller alt til meg og jeg er ikke redd, men det er jo litt kleint, da. Jeg klarer ikke å ikke få stå, sier mannen min til meg, og trekker seg unna, men hun kan presse seg mot, gni og øyeflørte mens hun gjør det, leke dirty dancing og sånn. Ikke bra, men han holder avstand, vil at jeg skal vite om det, mens vi er enige om å ikke lage noe bråk. Ingen av oss vil ta det opp som en "sak" med broren hans, så av og til tar jeg og overtar dansen når jeg ser at det er på tide. I edru tilstand er det aldri noe sånt. Nå har det vært noen år på den måten, og vi er litt lei. Så hva ville andre ha gjort.

Anonymkode: c4ff4...09e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så hva ville andre ha gjort.

For det første hadde jeg forventa av mannen min at han hadde sagt høyt og tydelig fra til henne.

For det andre må jeg innrømme at jeg er såpass smålig at jeg hadde moret meg med å slenge ut bemerkninger i alle slags sammenhenger "Ja, på festen i helga er det vel bare for mannfolkene å passe seg, Lise, du vet å slå deg løs du." "Hadde du håpet å møte Harald her alene i dag? Nei, jeg må nok dessverre skuffe deg."

Og hvis mannen min av en eller annen uforståelig grunn hadde dansa med henne likevel "Nå må du ikke overstimulere Lise, hvis du fortsetter så kommer hun."

Nei, jeg hadde nok ikke sagt det siste, men hun hadde fortjent det. Og kanskje er hun en så grenseløs person at det ikke plager henne heller. For alt vi vet så er det opphissende for både henne og broren til samboeren din å drive på sånn. Samboeren din er voksen nok til å bestemme om han vil være med på dette.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Spør henne i edru eller full tilstand hva hun ønsker å oppnå.

Jeg hadde ikke taklet å ha det sånn.

Anonymkode: d300d...bf0

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Spør henne i edru eller full tilstand hva hun ønsker å oppnå.

Jeg hadde ikke taklet å ha det sånn.

Anonymkode: d300d...bf0

Helt enig. Du bør gi beskjed.

Anonymkode: 1fc40...6e9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det egentlig problemet her er måten din mann takler at hans svigerinne ønsker å danse litt for tett. 

Anonymkode: a4253...b77

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Broren til samboeren min er gift med en dame, som alltid blir dansete og flørtete når hun drikker. Da skal hun danse med svogeren sin og "flørter" litt mye. Han forteller alt til meg og jeg er ikke redd, men det er jo litt kleint, da. Jeg klarer ikke å ikke få stå, sier mannen min til meg, og trekker seg unna, men hun kan presse seg mot, gni og øyeflørte mens hun gjør det, leke dirty dancing og sånn. Ikke bra, men han holder avstand, vil at jeg skal vite om det, mens vi er enige om å ikke lage noe bråk. Ingen av oss vil ta det opp som en "sak" med broren hans, så av og til tar jeg og overtar dansen når jeg ser at det er på tide. I edru tilstand er det aldri noe sånt. Nå har det vært noen år på den måten, og vi er litt lei. Så hva ville andre ha gjort.

For det første så er ikke dette svigerinnen din. Hadde dette vært en svigerinne, så hadde hun vært søsteren til broren din. Hun er svigerinnen til mannen din - ikke deg. 

Det som er problemet her, er at mannen din ikke forteller hun at nok er nok - i situasjonen. Drit flaut at han lar henne fortsette, og dere later som ingenting. 

Anonymkode: 62fa2...0b2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Si det til henne som det er og i edru tilstand. Han må stoppe det selv og si at han er ukomfortabel med oppførselen hennes.

Anonymkode: 8f300...a41

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge mannen din fysisk går bort fra henne hver gang, kan hun jo ikke gni seg mot ham?

Men jeg ville også sagt ifra. Enten at du gjør det, eller mannen din. Si rett ut at det er pinlig for alle rundt når hun holder på sånn. 

Anonymkode: 61877...5ca

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hadde det vært min mann hadde han satt hun på plass første gang! Bedt hun komme seg til h. vekk. Og gitt klar beskjed til mannen hennes!

Makan til drittunge oppførsel..

Anonymkode: 27b27...3fd

• Liker 2
Skrevet

Mannen din MÅ ikke danse med henne. Han kan si neitakk. Da må hun finne noen andre å gni seg mot. 

• Liker 2
Skrevet

Si ifra, snakk om det. Med henne først og fremst. Etter min mening burde hu holde seg unna alkohol rundt min mann hvertfall. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

For det første så er ikke dette svigerinnen din. Hadde dette vært en svigerinne, så hadde hun vært søsteren til broren din. Hun er svigerinnen til mannen din - ikke deg. 

Det som er problemet her, er at mannen din ikke forteller hun at nok er nok - i situasjonen. Drit flaut at han lar henne fortsette, og dere later som ingenting. 

Anonymkode: 62fa2...0b2

Denne forstår jeg ikke noe av. Sier du at den som min svoger er gift med ikke er min svigerinne? Og hva mener du med søsteren til broren?

Wikipedia:

Svigerinne og svoger[rediger | rediger kilde]

Betegnelsene svoger og svigerinne har flere betydningsvarianter. Din svigerinne kan enten være din ektefelles søster, eller hun kan være gift med en av dine søsken, eller hun kan være gift med din ektefelles søsken. Tilsvarende for svoger, uttrykket kan bety din ektefelles bror, eller ektefelle av søsken, eller han kan være gift med din ektefelles søsken. Som følge av partnerskapslovene kan det forekomme andre konstellasjoner; uansett benyttes svoger om en slik mannlig inngiftet slektning, og svigerinne om en kvinnelig. Alternativt til ordene svoger og svigerinne benyttes av og til svigerbror og svigersøster.

Endret av Pillarguri
tilleggsopplysning
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Det egentlig problemet her er måten din mann takler at hans svigerinne ønsker å danse litt for tett. 

Anonymkode: a4253...b77

Eeeeehhhh……..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville snakket med henne ansikt til ansikt, og sagt at du synes både det er ubehagelig og pinlig å se hvordan hun danser med mannen din på fest. Og at du opplever henne som flørtende. Ville også lagt med for å avvæpne situasjonen at du selvfølgelig vet at hun ikke mener noe med dette, men at du ikke liker dette. Og håper hun kan respektere dette. Så må du snakke med mannen din. Fra nå av ingen dans med henne. 

Anonymkode: 4eb14...b3c

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg ville snakket med henne ansikt til ansikt, og sagt at du synes både det er ubehagelig og pinlig å se hvordan hun danser med mannen din på fest.

Jeg er ikke så sikker på om jeg er enig. Da vil man fort komme i en situasjon der det ser ut som om man selv er på defensiven, at man likesom "er redd for" henne eller for mannen sin. Bør unngås. Umulig å vite hvordan dama vil kunne versjonere dette.

Bedre da å styre unna. Se når hun nærmer seg, bli opptatt med noe, avskjære henne, gå på do, slike ting. Burde vært mulig å håndtere elegant på den måten, og hvor mange ganger i løpet av et år møtes man slik? 

AnonymBruker
Skrevet
Hunmedham skrev (5 timer siden):

Jeg er ikke så sikker på om jeg er enig. Da vil man fort komme i en situasjon der det ser ut som om man selv er på defensiven, at man likesom "er redd for" henne eller for mannen sin. Bør unngås. Umulig å vite hvordan dama vil kunne versjonere dette.

Bedre da å styre unna. Se når hun nærmer seg, bli opptatt med noe, avskjære henne, gå på do, slike ting. Burde vært mulig å håndtere elegant på den måten, og hvor mange ganger i løpet av et år møtes man slik? 

Ja, forstår hva du mener. Men samtidig, hvorfor er det så dumt at man skal si i fra? Det er jo svigerinnen som bør føle seg dum. Det å påpeke at ts ikke liker at svigerinnen gnir seg opp etter mannen forstår jo alle. Jeg ville sagt I fra, men i edru tilstand. Ikke der og da når det skjer. Og mannen din bør være tidligere på at dette ikke er greit. 

Anonymkode: 4eb14...b3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...